УКРАЈИНСКИ ДРОНОВИ „БРОЈЕ ПОСЛЕДЊЕ САТЕ“: Москва баца у борбу хеликоптерске пукове кодног назива „Ловци на дронове“ (ВИДЕО)

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

29. 07. 2024. у 07:11

НАЈАВЉУЈЕ се како руско ваздухопловство сада развија нову методу како би своје пилоте хеликоптера учинило ефикаснијим у борби против непријатељских камиказа дронова.

УКРАЈИНСКИ ДРОНОВИ „БРОЈЕ ПОСЛЕДЊЕ САТЕ“: Москва баца у борбу хеликоптерске пукове кодног назива „Ловци на дронове“ (ВИДЕО)

Фото: Министарство одбране Руске Федерације

Ова иницијатива се, наравно, одвија поводом дешавања на бојном пољу Украјине, области која је на међународном нивоу истакла значај дронова у рату 21. века.

Тачније и према руским изворима, нова главна стратегија за суочавање са беспилотним летелицама укључује комбинацију тактика.

Фото МО Русије

КАКО ЋЕ СЕ ПОБОЉШАТИ ВЕШТИНЕ РУСКИХ ПИЛОТА?

Ове тактике укључују оштре и ефикасне маневре за избегавање непријатељских дронова, као и повећање брзине хеликоптера.

Руски пилоти ће ускоро почети да тренирају искључиво како би избегли непријатељске дронове камиказе како би се припремили за будуће (и тренутне) претње на бојном пољу.

Наравно, руски стручњаци наглашавају да су руским хеликоптерима, поред вештих и искусних пилота, потребни и напредни системи електронског ратовања за суочавање са сличним претњама.

Са овим системима интегрисаним у његове ваздушне платформе, руско ваздухопловство ће моћи не само да избегне већ и да неутралише претње без посаде у ваздуху, тврде руски извори.

Ови системи су дизајнирани да ометају рад дронова, ефикасно заслепљују њихове камере и сензоре и ометају комуникационе канале које користе. Дакле, напади непријатељских дронова имају много мање шансе за успех.

Ваздушно-космичке снаге Русије су од прошле године до данас увеле нове јединице „ловаца дронова“, које се састоје од јуришних хеликоптера типа Ми-28 и распоређене су у различитим регионима земље.

Ове јединице су специјално обучене за пресретање непријатељских беспилотних летелица и могу да делују даноноћно, без обзира на преовлађујуће временске услове.

Истовремено, руска морнарица је формирала специјалне хеликоптерске пукове који обављају мисије тражења и уништавања непријатељских поморских дронова. За такве мисије најчешће се користе руски хеликоптери Ка-27, Ка-29 и Ми-8.

Почев од ове године, пилоти руских морнаричких хеликоптера руске морнарице почели су да пролазе специјалну обуку за рад са непријатељским беспилотним летелицама у поморским окружењима.

Имајући у виду све ово, вероватно разумете колико је Кремљ озбиљно схватио претњу беспилотних летелица, како у ваздуху тако и на мору.

МИ-28 ИСТОРИЈАТ РАЗВОЈА

Ми-28, или „Девастатор“ како га НАТО зове, је јуришни хеликоптер руске производње. Дизајниран за борбена дејства усмерена против тенкова лаке и средње класе, оклопних возила и непријатељског особља.

Хеликоптер је пројектован на конкурсној основи. Ми-28 су креирали радници фабрике хеликоптера по имену М.Л. Мил. Супротставио му се Ка-50 (Конструкцијски биро Камов).

Први прототип је полетео 10. новембра 1982. године. Није носио никакво оружје, пошто је први лет направљен ради тестирања летачких перформанси. Међутим, инсталирано је на другом примерку. Дизајн је прилагођен захтевима које је изнела комисија ваздухопловних снага.

Године 1985. почела је изградња трећег прототипа, при чему су сви коментари узети у обзир. 1987. године модернизовани модел је добио ознаку Ми-28А. Његови тестови су почели у јануару 1988. године, а након тога хеликоптер је демонстриран на ваздушним изложбама у Паризу и Ред Хилу (близу Лондона).

Године 1991. други примерак је угледао светлост дана. Две године касније, у близини Гороховца, бриљантно се показао на вежбама. Исте године, августа месеца, хеликоптер је прошао курс модернизације (Ми-28Н). Четири месеца касније направио је свој први пробни лет.

Године 1996. су почели државни тестови. Програм је укључивао масивна испитивања на земљи и у ваздуху. Они су демонстрирали летне и техничке квалитете хеликоптера. Предводио их је сам главнокомандујући руског ваздухопловства. У децембру је компанија направила први прототип. Почетна фаза државних тестова завршена је 2007. године.

Државни заједнички тестови укључивали су две фазе. Први је описао укупну слику и могућу будућу производњу. Поред тога, била је очигледна способност хеликоптера да уништи копнене циљеве. У другој фази тестирана је способност гађања непријатеља у ваздуху ракетама ваздух-ваздух, као и способност преживљавања хеликоптера.

Државни заједнички тест за Ми-28Н је завршен 26. децембра 2008. На основу резултата, постало је јасно да хеликоптер у потпуности испуњава захтеве и стандарде техничких спецификација.

Председник Руске Федерације је 2009. године дао налог да хеликоптер буде предат на усвајање у Ваздухопловство, а 2013. исту наредбу је дало и Министарство одбране земље. 2005. године потписан је дугорочни уговор о набавци 67 јединица Ми-28Н.

Истовремено, начелник руског Генералштаба, генерал Ју Балуевски најавио је потребу за специјалним снагама у хеликоптерима Ка-50 и Ка-52, али је разјаснио информације о Ми-28Н. „Ноћни ловац“ је главна борбена јединица хеликоптерског типа.

Прва четири Ми-28Н додељена су Центру борбене авијације Торжок (2008). У периоду од 2009. до 2011. године, руско ваздухопловство је добило 27 производних хеликоптера (Четврта армија РВ и ПВО).

До краја 2010. године у бази 6971 формирана је прва хеликоптерска ескадрила од шеснаест производних Ми-28Н. У октобру су почеле паралелне испоруке хеликоптера 6974. ваздухопловној бази. До краја 2010. године руско Министарство одбране добило је 38 производних примерака.

Након тога, Ваздухопловство и фабрика склопили су још један уговор за 30 хеликоптера. Морали су да буду предати пре 2014. године. Крајем 2013. године изграђена су укупно 63 Ми-28Н за руско ваздухопловство.

Фото: Принтсцреен

Разне модификације од којих је најопаснија Ми-28НМ

Прва модификација Ми-28А није нашла своје серијско решење, јер није испуњавала стандарде и норме хеликоптера који ради нон-стоп.

Ми-28Н, или „Ноћни ловац“, напротив, добро се показао и пуштен је у масовну производњу. Његова разлика је била уградња модификованије авионике.

Навођење ракете врши комплекс Тор, произведен у Красногорској фабрици по имену Зверев ОЈСЦ. Доњу хемисферу испитује ТОЕС521, а ажурирани ОПС помаже у ноћним летовима.

Ми-28 је експериментални прототип. Кодиран као “производ 280”.

Ми-28А – „производ 286“. Модернизовани модел са ТВ3-117 моторима, фибергласом, опремом и РВ 286-1 у облику слова X.

Ми-28Л – лиценцирани Ми-28А за употребу у Ираку.

Ми-28Н је хеликоптер за ноћна дејства. Главни мењач ВР-29.

Ми-28НЕ – извозна верзија.

Ми-28НМ – модернизовани Ми-28Н

Ми-28УБ – хеликоптер се користи за обуку.

Наоружање Ми-28Н чине један топ 2А42 калибра 30 мм са 300 метака. Борбено оптерећење је 1605 кг на 4 чврсте тачке: 4×4 АТГМ Стурм или Атака-В и 2 ПУ УВ-20-57 20×55 мм или УВ-20-80 20×80 мм НУР или 2 лансера са 130 мм НУР.

Могуће је уградити 2×2 ракете ваздух-ваздух Р-60, контејнере са топовима 23 мм или бацачима граната калибра 30 мм или митраљезом 12,7 мм или 7,62 мм, или бомбама од 500 кг, или минским полагачима. Дуж крила – 16 АТГМ Вихр

Ми-28 има ретке способности. На пример, ако је хеликоптер оштећен, погођен или је почео да се распада по целој конструкцији, лопатице пропелера, врата и конзола и крила се одвоје, затим се ремење за привлачење пресеку, а јастуци се надувају како би се обезбедио сигуран излазак из кабина. Посада слеће помоћу падобрана.

Безбедност Ми-28 је обезбеђено високоотпорним оклопом који може да издржи директне ударе оклопних метака (калибар 12,7 мм) и фрагментима граната (20 мм).

Кабина посаде је конструисана од алуминијумских лимова, на које су залепљени керамички оклопни елементи. Врата кабине су од фибергласа састављена од алуминијумске плоче и керамичког оклопа. Кабине оператера и пилота одвојене су једна од друге алуминијумском оклопном плочом.

Овај хеликоптер је способан да лети на веома ниско, до пет метара висине. Повећана маневарска способност омогућава хеликоптеру да се креће уназад и у страну. Вдљивост Ми-28 у инфрацрвеном опсегу је преполовљена.

Специјална хардверска инсталација радио сметњи обезбеђује заштиту од вођених пројектила и ИЦ глава за навођење. Ми-28Н је први хеликоптер који користи сферичне спојеве еластомерног типа, они не захтевају подмазивање.

oruzjeonline.com

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - Невиђена провокација (ВИДЕО)

ДИГНУТИ РУСКИ И КИНЕСКИ БОМБАРДЕРИ, АМЕРИКА ПОСЛАЛА БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Реаговала и Канада, Вашингтон бесан - "Невиђена провокација" (ВИДЕО)

РУСИЈА и Кина по први су пут извеле лет стратешких бомбардера у заједничкој патроли у близини Аљаске, што упозорава на све шири оквир способности војног партнерства, које изазива све већу забринутост у САД-у и међу њиховим савезницима.

26. 07. 2024. у 07:28

Коментари (0)

НАПУСТИТЕ ЕУ И НАТО: Пољски предлог Мађарској