МАЈКА ГРЧЕВИТО ДРЖАЛА БЕБУ ИЗНАД ВОДЕ: Детаљи бродолома код Сицилије

Јована Шведић

20. 08. 2024. у 17:53

СУПЕРЈАХТА "Бајезијан" потонула је јуче код Палерма због јаке олује која је довела до појаве пијавице.

МАЈКА ГРЧЕВИТО ДРЖАЛА БЕБУ ИЗНАД ВОДЕ: Детаљи бродолома код Сицилије

Foto: Printskrin

"Бајезијан" је у понедељак у раним јутарњим сатима задесила изненадна и снажна олуја, кажу сведоци.

Наводно је брод био усидрен за морско дно испред луке у Портичелу, малом рибарском селу источно од Палерма.

Олуја је била толико жестока да је изазвала појаву водених пијавица.

Сведоци су за италијанску новинску агенцију Анса рекли да је сидро било спуштено када је олуја почела, због чега се алуминијумски јарбол од 72 метра сломио на пола и да је брод изгубио равнотежу и потонуо.

Нестао је испод воде око 5 ујутру по локалном времену.

Карстен Борнер, капетан оближњег брода, рекао је да је након што је олуја прошла, посада приметила да је јахта која је била иза њих нестала.

- Видели смо црвену ракету, тако да смо мој друг и ја отишли ​​на позицију и затекли смо чамац за спасавање како плута - рекао је он Ројтерсу.

Његова посада је укрцала неке преживеле, укључујући троје који су тешко повређени. Други сведок, Фабио Чефалу, рекао је да се спремао да иде на пецање када је видео бљескове муња па је остао у луци.

- Чекали смо да прође олуја. После 10 минута изашли смо на море и видели смо јастуке и сав остатак брода који је потонуо и све што је било на палуби, на мору. Нисам видео људе у мору - рекао је он.

Други рибар је описао да је "сопственим очима видео како јахта тоне".

Говорећи за лист "Гиорнале ди Сицилиа", сведок је рекао да је био код куће када је кренуо торнадо.

- Тада сам видео чамац, имао је само један јарбол, био је веома велики - рекао је он.

Једна од преживелих, британска туристкиња Шарлот Голунски, рекла је италијанском листу "Ла Република" како је држала своју једногодишњу ћерку Софију да је спречи да се удави.

Рекла је да су њих две и њен партнер Џејмс преживели само зато што су били на палуби када је јахта потонула.

Пробудили су их "гррмови, муње и таласи", а имала је утисак као да је "смак света" пре него што су завршили у води.

- На две секунде сам изгубила ћерку у мору, а затим сам је брзо загрлила усред беса таласа. Свом снагом сам је држала на површини, руке су ми биле испружене да се не удави. Све је било мрачно. У води нисам могла да држим очи отворене. Вриштала сам за помоћ, али све што сам могла да чујем око себе су врисци других - испричала је жена.

Међу шест особа које се воде и даље као нестале је Мајк Линч, познат као "британски Бил Гејтс".

Линч је основао софтверски гигант "Аутономи" 1996. године.

Агенција за цивилну заштиту Сицилије је потврдила Би-Би-Си-ју да су међу несталима и 18-годишња ћерка Мајка Линча, која се зове Хана, председник банке "Морган Стенли интернешнал" Џонатан Блумер и адвокат Крис Морвило који ради у компанији "Клифорд Ченс".

Ангела, супруга Мајка Линча, је међу 15 људи који су спасени, а осморо је на лечењу у болници, саопштила је италијанска обалска стража.

Обалска стража Палерма каже да се операција потраге и спасавања наставља "непрекидно".

Полицијски рониоци идентификовали су олупину око 50 метара испод површине.

У понедељак су у потрагу била укључена четири патролна чамца, хеликоптер и екипа ронилаца. Придружила се и поморска и подводна екипа ватрогасне бригаде Палермо.

Снимци са места олупине показују како хеликоптери круже изнад неколико пловила обалске страже док се рониоци у светло наранџастој боји спуштају у воду.

Франческо Венуто, портпарол сицилијанске агенције за цивилну заштиту, рекао је за Би-Би-Си да се спасилачки тимови плаше да су тела несталих вероватно заробљена у олупини брода.

- Тражили смо цео дан хеликоптерима и чамцима, ништа нисмо нашли. То нема смисла, у оваквим условима требало је да нађемо нешто до сада - додао је он.

Специјализовани спелеолошки тим за потрагу и спасавање стигао је из Рима у понедељак, надајући се да ће "постићи резултате".

Пијавица је водени излив сличан торнаду и може се формирати изнад океана, мора или великих језера.

Западну половину Медитерана од средине прошле недеље погодило је јако невреме.

Излив воде је торнадо који је настао изнад воде, а не копна и могу се формирати током интензивних олуја, на бази грмљавинских облака.

Турбуленција и ветрови који дувају у различитим правцима око облака могу изазвати ротацију испод основе облака и формирање излива.

Попут торнада, пијавице доносе снажне ветрове, али уместо да скупљају прашину и крхотине стварају водену маглу око стуба ротационог ваздуха - објаснио је прогностичар Би-Би-Си-а Мет Тејлор.

(Би-Би-Си/Блиц)

БОНУС ВИДЕО:

СВЕТСКО ПРВЕНСТВО У СУРФОВАЊУ: Погледајте како пси и њихови власници сурфују на такмичењу

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima