ВИША СИЛА ИЛИ ЉУДСКА ГРЕШКА: Министарство открило могући узрок пада авиона у Кореји
МИНИСТАРСТВО за земљиште, инфраструктуру и саобраћај Јужне Кореје које надгледа безбедност у ваздухопловству, разматра могућност да је дошло до судара са јатом птица, међутим, због раста сумњи које се тичу структуре, све више људи захтева темељну истрагу о томе да ли је катастрофа Ђеђу ера, најгора авионска несрећа забележена у земљи, била резултат више силе или је можда људска грешка.
Министарство за земљиште, инфраструктуру и саобраћај, које надгледа безбедност у ваздухопловству, разматра могућност да је дошло до судара са јатом птица, али расту сумње у вези са структуралним питањима, као што је да ли писта са којом сударио путничким авионом испуњава стандарде.
Истражни органи се прво фокусирају на реаговање на лицу места како би потврдили идентитет тела и предали га ожалошћеној породици, али када се првобитни опоравак заврши, планирају да се усредсреде на откривање истине заједно са ваздухопловним властима.
Министарство за земљиште, инфраструктуру и саобраћај тренутно обрађују снимке разговора између пилота авиона Ђеђу ер и контролног торња непосредно пре саме несреће.
Према речима Министарства и садржајима које су пронашли и реконструисали по временској зони, у 8.57 часова контролни торањ аеродрома Муан упозорио је на судар са птицама током удеса.
Само два минута касније, у 8.59, пилот је послао сигнал за помоћ контролном торњу због судара са јатом птица.
Авион је покушао да слети у 9 сати ујутру на супротну страну писте на коју је првобитно требало да слети, међутим, у 9.03 је слетео са непокренутим стајним трапом (заглављени точкови авиона) и сударио се са спољним зидом аеродрома, што је довело до пожара.
- Верује се да је то био удар птице. Дим је изашао из једног мотора, а затим експлодирао - наводно је рекла посада пронађена на репу трупа на почетку потраге спасилачком тиму.
Мештани који су били сведоци несреће око аеродрома Муан такође су једногласо сведочили о "тросмерном судару" рекавиши да се "авион директно сударио са јатом птица које су летеле из супротног смера".
Да ли је ипак људска грешка?
Иако је откривен шта је могући сценарио, остаје да се утврди позадина која је заправо довела до смрти 179 од 181 путника у авиону.
Многи стручњаци, како у Јужној Кореји тако и широм света, скренули су пажњу на то да ли је антена за лоцирање, то јест конструкција испред спољног зида на крају писте у који је авион ударио, можда погоршала катастрофу.
- Оно је пројектовано у складу са безбедносним прописима у времем када се промовисала изградња аеродрома 2005.године. - изјавило је Министарство, али како медији наводе, чини се да је неопходна даља истрага.
Неки стручњаци кажу да и ако се авин сударио са птицама што је проузроковало проблем са једним мотором, питање је да ли је други мотор, заједно са системом кочница као и стајни трап уопште били исправни, док неки истичу да су структурна ограничења аеродрома Муан, који се налази на месту са високим ризиком од судара птица због присуства три станишта птица селица у близини и дужина писте (2.800м) која је краћа него иначе.
Услед радова на проширењу који би требало да буду завршени следеће године, око 300 метара писте на аеродрому било је неупотребљиво у време несреће, а такође се очекује да ће се испитати да ли је аеродром имао довољно радне снаге и опреме како би склонили птице око објекта.
Свеобухватна истрага: Укључена два министарства, тужилаштво и полиција
Министарство за земљиште, инфраструктуру и саобраћај, које врши санацију и истрагу о узроку несреће, прикупио је ФДР (апарат за снимање података о лету) и ЦВР (апарат за снимање гласа у пилотској кабини) познатији као "црна кутија" авиона на дан катастрофе.
Познато је да дешифровање црне кутије, која се сматра првим кораком у истрази авионске несреће, траје око недељу дана ако је уређај нетакнут, а у осталим случајевима око месец дана.
У истрази, како се сазнаје, требало да учествују и Национални одбор за безбедност у саобраћају Сједињених Америчких Држава, НТСБ, као и Боинг, произвођач уништеног авиона, а њихови званичници ће стићи на аеродром у Инчеону у понедељак увече.
Тужилаштво и полиција тренутно су фокусирани на проналажењу посмртних остатака жртава несреће, потврђивању идентитета и предају тела породицама.
Тужиоци и полиција, који су формирали истражни штаб са Окружним тужилаштвом у Гвангџу и шефом истражног одељења Џонам полицијске агенције, планирају да се усредсреде на откривање истине заједно са Министарством за земљиште, инфраструктуру и транспорт након завршетка почетног процеса.
Министарство за запошљавање и рад такође прати резултате истраге Министарства за земљиште, инфраструктуру и саобраћај како би утврдило да ли ова катастрофа представља "озбиљну грађанску катастрофу" која подлеже кажњавању по Закону о кажњавању тешких несрећа.
Препоручујемо
ПОЛИЦИЈА ДОБИЛА ПРЕТЕЋЕ МЕЈЛОВЕ: Преокрет у истрази несреће на јужнокорејском аеродрому
30. 12. 2024. у 09:11
ВЕРИФИКАЦИЈА ИДЕНТИТЕТА ТРАЈАЋЕ ЧИТАВУ НОЋ: Извучена тела 179 жртава, 88 идентификовано уз отисак прстију
29. 12. 2024. у 15:35 >> 15:41
МАСК ШОКИРАО О ЗЕЛЕНСКОМ: Он је шампион свих времена, извео једну од највећих пљачки САД-а
ИЛОН Маск, амерички милијардер и будући шеф комисије за смањење савезне владе у администрацији новоизабраног председника САД Доналда Трампа, назвао је Владимира Зеленског шампионом свих времена за „једну од највећих пљачки“ Сједињених Америчких Држава.
30. 12. 2024. у 15:29
ДРАМА У КОМШИЛУКУ: Откривена непозната летелица, становници упозорени да потраже склоништа
РУМУНСКИ радарски системи открили су синоћ мали летећи објекат, за који се сумња да је дрон, који је ушао у национални ваздушни простор до шест километара у југоисточном округу Тулчеа, саопштило је министарство одбране Румуније.
27. 12. 2024. у 09:23
СВЕ ПРШТИ ОД СЈАЈА: Ево како је Милена дочекала 2025.
СВЕ блиста, пуна елеганција
01. 01. 2025. у 14:32
Коментари (0)