НЕДОСТАЈУ ПОДАЦИ О ЦРНОЈ КУТИЈИ ЂЕЂУ ЕРА: Огласило се министарство Јужне Кореје
Подаци о лету и диктафони из пилотске кабине на авиону Џеџу Ер који се срушио 29. децембра престали су да снимају око четири минута пре него што је авион ударио у бетонску конструкцију на јужнокорејском аеродрому Муан, саопштило је у суботу министарство саобраћаја.

Foto: Profimedia
Власти које истражују најгорој авионској несрећи на тлу Јужне Кореје у којој је погинуло 179 људи, планирају покрену детаљнију истрагу шта је заправо довело до тога да "црне кутије" престану да снимају, наводи се у саопштењу министарства.
Диктафон, који је првобитно анализиран, послат је у лабораторију америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја након што је откривено да оштећеном снимачу података о лету недостају подаци.
Лет 7Ц2216 Ђеђу Ера који је кренуо уз Бангкока за Муан на југозападу Јужне Кореје, експлодирао је након што је ударио у насип.
Пилоти су рекли контроли ваздушног саобраћаја да је летелица претрпела удар птица и прогласили хитну ситуацију око четири минута пре него што је пала у насип експлодирајући у пламену, а два повређена члана посаде која су седела код репа авиона су успешно спасени.
Свега два минута након позива пилота, контрола ваздушног саобраћаја је упозорила на "активност птица" и прогласивши ванредно стање, пилоти су одустали од покушаја слетања и започели обилазак.
Међутим ууместо да се потпуно залети, авион Боинг 737-800 је направио оштар заокрет и приближио се једној писти аеродрома са супротног краја, слетевши у судару без распоређеног стајног трапа (точкова).
Сим Џеј-Донг, бивши истражитељ несрећа у министарству саобраћаја, рекао је да је откриће података кључних последњих минута који недостају било изненађујуће и сугерише да је сва струја, укључујући резервну, можда прекинута, што се поприлично ретко дешава.
Министарство саобраћаја је саопштило да ће у истрази бити коришћени и други доступни подаци и да ће то обезбедити да истрага буде транспарентна и да се информације деле са породицама жртава.
Неки чланови породица жртава рекли су да министарство саобраћаја не би требало да преузме водећу улогу у истрази, већ да би требало да укључи независне стручњаке, укључујући и оне које препоручују породице, преноси Тајмс.
Истрага о несрећи се такође фокусирала на насип, који је дизајниран да подупре систем "локализатора" који се користи за помоћ при слетању авиона, укључујући и разлог зашто је изграђен од тако крутог материјала и тако близу краја писте.
Препоручујемо

ВИША СИЛА ИЛИ ЉУДСКА ГРЕШКА: Министарство открило могући узрок пада авиона у Кореји
30. 12. 2024. у 15:00

ПОЛИЦИЈА ДОБИЛА ПРЕТЕЋЕ МЕЈЛОВЕ: Преокрет у истрази несреће на јужнокорејском аеродрому
30. 12. 2024. у 09:11

ВЕРИФИКАЦИЈА ИДЕНТИТЕТА ТРАЈАЋЕ ЧИТАВУ НОЋ: Извучена тела 179 жртава, 88 идентификовано уз отисак прстију
29. 12. 2024. у 15:35 >> 15:41

ЏЕЈ ДИ ВЕНС УДАРИО НА ЗЕЛЕНСКОГ: То што он ради је апсурдно
У ИНТЕРВЈУУ за интернет портал УнХерд , амерички потпредседник Џеј Ди Венс назвао је нападе украјинског председника Володимира Зеленског на САД „непродуктивном реториком“ и „апсурдним“.
15. 04. 2025. у 10:27

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

"СИНА СМО САХРАНИЛИ У НИКШИЋУ" Жељко Самарџић о највећој животној трагедији: "То је била туга за све нас"
ПЕВАЧ проговорио о болној теми.
15. 04. 2025. у 10:18
Коментари (0)