НЕДОСТАЈУ ПОДАЦИ О ЦРНОЈ КУТИЈИ ЂЕЂУ ЕРА: Огласило се министарство Јужне Кореје
Подаци о лету и диктафони из пилотске кабине на авиону Џеџу Ер који се срушио 29. децембра престали су да снимају око четири минута пре него што је авион ударио у бетонску конструкцију на јужнокорејском аеродрому Муан, саопштило је у суботу министарство саобраћаја.

Foto: Profimedia
Власти које истражују најгорој авионској несрећи на тлу Јужне Кореје у којој је погинуло 179 људи, планирају покрену детаљнију истрагу шта је заправо довело до тога да "црне кутије" престану да снимају, наводи се у саопштењу министарства.
Диктафон, који је првобитно анализиран, послат је у лабораторију америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја након што је откривено да оштећеном снимачу података о лету недостају подаци.
Лет 7Ц2216 Ђеђу Ера који је кренуо уз Бангкока за Муан на југозападу Јужне Кореје, експлодирао је након што је ударио у насип.
Пилоти су рекли контроли ваздушног саобраћаја да је летелица претрпела удар птица и прогласили хитну ситуацију око четири минута пре него што је пала у насип експлодирајући у пламену, а два повређена члана посаде која су седела код репа авиона су успешно спасени.
Свега два минута након позива пилота, контрола ваздушног саобраћаја је упозорила на "активност птица" и прогласивши ванредно стање, пилоти су одустали од покушаја слетања и започели обилазак.
Међутим ууместо да се потпуно залети, авион Боинг 737-800 је направио оштар заокрет и приближио се једној писти аеродрома са супротног краја, слетевши у судару без распоређеног стајног трапа (точкова).
Сим Џеј-Донг, бивши истражитељ несрећа у министарству саобраћаја, рекао је да је откриће података кључних последњих минута који недостају било изненађујуће и сугерише да је сва струја, укључујући резервну, можда прекинута, што се поприлично ретко дешава.
Министарство саобраћаја је саопштило да ће у истрази бити коришћени и други доступни подаци и да ће то обезбедити да истрага буде транспарентна и да се информације деле са породицама жртава.
Неки чланови породица жртава рекли су да министарство саобраћаја не би требало да преузме водећу улогу у истрази, већ да би требало да укључи независне стручњаке, укључујући и оне које препоручују породице, преноси Тајмс.
Истрага о несрећи се такође фокусирала на насип, који је дизајниран да подупре систем "локализатора" који се користи за помоћ при слетању авиона, укључујући и разлог зашто је изграђен од тако крутог материјала и тако близу краја писте.
Препоручујемо

ВИША СИЛА ИЛИ ЉУДСКА ГРЕШКА: Министарство открило могући узрок пада авиона у Кореји
30. 12. 2024. у 15:00

ПОЛИЦИЈА ДОБИЛА ПРЕТЕЋЕ МЕЈЛОВЕ: Преокрет у истрази несреће на јужнокорејском аеродрому
30. 12. 2024. у 09:11

ВЕРИФИКАЦИЈА ИДЕНТИТЕТА ТРАЈАЋЕ ЧИТАВУ НОЋ: Извучена тела 179 жртава, 88 идентификовано уз отисак прстију
29. 12. 2024. у 15:35 >> 15:41

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

"БРАТЕ, МОРАМ!" Шта је Бора пред смрт урадио за Жељка
ПОСЛЕ вести о смрти фронтмена групе "Рибља Чорба", која је потресла регион у септембру прошле године, многе славне личности огласиле су се како би поделиле своје успомене на Бору Ђорђевића.
25. 06. 2025. у 08:29
Коментари (0)