ПОНАВЉАЊЕ ГОДИНЕ ЗБОГ „КЕЦА“ ИЗ ВЛАДАЊА: Услед пораста хулиганства и насиља у италијанске школе на јесен се по одлуци Владе уводе нове м
Најнижа оцена, пет, која одговара „кецу“ код нас, подразумева аутоматски да ученик не може да се упише у следећи разред. А оцена мања од девет из владања значи да ђак неће моћи да рачуна на високи успех, неопходан за упис на наредни ниво школовања.
                                                                                    Foto Arhiva
Ученици који добију тек прелазну оцену шест из владања мораће да полажу испит из држављанства како би могли да пређу у следећи разред. То значи да напишу рад о питањима грађанства. Новина је и да ће суспендовање са наставе више од два дана подразумевати учешће ученика у активностима подршке грађанству, са организацијама или удружењима које одреде школе.
Тиме је и званично почела реформа оцењивања владања за ученике сређних шола, али и основних. Циљ овакве одлуке јесте да се врати улога оцене о владању која ће поново имати образовну а не само дисциплинску вредност. Да би прешли у следећи раред ученици морају да добију бар седмицу.
-Поштовање појединаца и институција је неопходно, тако ће се вредновати од првог дана понашање ученика и на крају године закључити оцена. Пратиће се посебно сви инциденти хулиганства, вршњачког насиља, агресије, претњи другим ученицима и школском особљу, појаснио је министар Валдитара.
Истиче се да реформом оцењивањ владање поново постаје важно образовно средство за подизање одговорних и свесних грађана. Желимо ауторитативан а не ауторитаран школски систем где су заслуге и поштовање појединца најважнији. Да би се реформа у целости спровела примиће се у новој школској години још 50.000 наставника.
До сада је било забрањено да ученици осмогодишње школе уносе у учионице телефоне, а од септембра се уводи исто правило и за средњошколце. У објашњењу нових програма наводи се и да је латински језик „изванредан за вежбање логике у друштву као што је данашње“, јер служи за „јачање расуђивања“. Разматра се и појачање у образовању граматике и синтаксе. Али акценат се стављати и на учење песама напамет, јер се тако „складишти невероватно богатство осећајности“, закључује министар образовања.
                    
                    "ПА ХАЈДЕ ДА ПРОДУЖИМО ЗАДОВОЉСТВО" Захарова упутила мистериозну поруку Западу
ПОРТПАРОЛКА руског Министарства спољних послова Марија Захарова изјавила је данас да су западне земље забринуте због тога каква би још нова испитивања оружја Русија могла да спроведе након демонстрације ракете "Буревестник".
01. 11. 2025. у 19:52
                    
                    САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
                    
                    РЕАКЦИЈА ИЗ БУГАРСКЕ: Помињу Цецине корене - ево како је бране после инцидента у Северној Македонији
ФОЛК звезда Светлана Цеца Ражнатовић пре неколико дана одржала је концерт у Северној Македонији, који је био обележен инцидентом, када се певачица у Велесу огрнула бугарском заставом.
04. 11. 2025. у 07:44
                                        
                                    
                                        
                                        
                                
                                        
                                        
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
Коментари (0)