КУШЕТОМ КРОЗ 100 ГРАДОВА ЕВРОПЕ: Лансирана нова иницијатива унапређеног концепта путовања возом

Ко још из старије генерације не памти звук успављујућег клопарања точкова ноћних возова на породичним путовањима до мора или неке друге удаљене дестинације?

КУШЕТОМ КРОЗ 100 ГРАДОВА ЕВРОПЕ: Лансирана нова иницијатива унапређеног концепта путовања возом

Фото: Горан Чворовић

Ако је судити по плановима двојице заљубљеника у железницу, Француза Тибоа Констана и Јанека Смале који живи у Немачкој, носталгија на шинама поново би мобла да постане део наше свакодневице.

Констан, бивши шеф пројеката при Француским железницама (СНЦФ) и у фирми "Алстом", стар свега 28 година, који је на друштвеним мрежама познатији по надимку "Симпли Релвеј" са више од пола милиона пратилаца и Смала, дипломац Техничког универзитета из Берлина, суоснивач возова "Фликстрејн", најавили су покретање нове компаније назване "Нокс", што на латинском значи – ноћ.

У плану је увођење 35 линија које ће крстарити читавом Европом и повезивати сто градова до 2035. године, с путницима који ће бити смештени у кушет колима, по цени већ од 79 евра по путовању. Лофт са два лежаја и фотељом на расклапање наплаћиваће се 149. Нова фирма са седиштем у Берлину тако ће бити директан конкурент лоу кост авионским компанијама. Први овакав воз требало би да крене низ немачке шине већ 2027. године, а убрзо затим се очекује и ширење на друге државе Старог континента.

- Идеја се родила током четири стотине ноћи које сам провео по возовима широм Европе и света. То искуство ми је помогло да утврдим квалитете и недостатке ове врсте транспорта. Закључио сам да више није прилагођено потребама нашег времена, када је реч о ценама, комфору и тачности – поручио је Констан, лансирајући свој пројекат.

Намера је да се путницима понуди висококвалитетна услуга по ниским ценама. Звучи превише добро. На шинама се тако не би путовало у неудобном положају у седиштима у отвореним просторима вагона, већ у кабинама спаваћих кола уз високе стандарде комфора и дизајна. Циљна група су носталичари, али и пословни људи и сви они који би желели да оптимизују своје време, и да уместо у хотелима, спавају у превозу, чиме би добили на времену.  

 За почетак, преуређени су бивши вагони Немачке железнице (ДБ). За разлику од досадашњих ноћних возова, у којима се смештало и по шест, често међусобно непознатих путника у кабини, нови концепт нуди простране кабине са једним, два или три лежаја. Свака кабина имаће и телевизор, фотељу и сточић. Цепидлаке замерају што одељци неће имати тушеве. Композицији ће, с друге стране, бити прикачен неизоставни вагон-ресторан.

Први овакав воз би требало да саобраћа између Хамбурга и Минхена, мада тачна дестинација још није утврђена. Следећи би већ могао да хвата возни ред између Берлина и Беча. Уследиле би, потом, везе кроз Француску, Италију, Шпанију, Скандинавске земље… У плану су ноћни возови између Париза и Барселоне, Париза и Нице, Брисела и Барселоне… Биће повезани и Амстердам, Копенхаген, Варшава, Будимпешта, Рим. Балкан се, за сада, не помиње, али можда једнога дана и наше крајеве узму у обзир. Намера је да се остварују маршруте између 500 и 1.500 километара, које не премашују 12 сати вожње. Таман колико траје мало дужа ноћ у удобном смештају.

ПРВЕ ДОЗВОЛЕ ВЕЋ СУ СТИГЛЕ

Оснивачи компаније истичу да је тржиште релативно лако за освајање и да су први вагони већ добили употребну дозволу. Швајцарске и аустријске власти већ су издале потребна одобрења.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ПРЕДСЕДНИК Милорад Додик упитао је данас градоначелника Бањалуке Драшка Станивуковића "докле ће бити полтрон најгоре врсте који се свакодневно додворава Сарајеву, а оптужује Републику Српску".

21. 08. 2025. у 19:40

Коментари (0)

ПАТОЛОШКИ МРЗЕ СРБЕ, А... Легенда светског рукомета грми на Црногорце