НАЈДУЖИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ ТУНЕЛ НА СВЕТУ: Повезиваће Италију са Аустријом и Европом
ПО први пут ће један непрекидни тунел повезивати Италију и Аустрију испод Алпа, повезаће Фортецу у Болцану са Инсбруком, пролазећи испод превоја Бренер, заједно са постојећом обилазницом Инсбрука достизаће дужину од 64 километра и биће најдужи железнички тунел на свету. Сада се стигло до коначног пробоја базног тунела Бренер, а тунел ће бити готов до 2032. годуне. Свечаности пробијања базног истраживачког тунела присуствовали су и италијанска премијерка Ђорђа Мелони и аустријски канцелар Кристијан Стокер.
Фото: Новости
Скинут је последњи камен у стени и тако „отворен“ будући тунел. Две земље, Италија и Аустрија, и иначе су две нације већ дубоко уједињене и водећи партнери у Европи по бројним европским и међународним политичким питањима, биће још ближе и уједињеније. То је „историјски дан за целу Европу, то постаје централно чвориште европског коридора, који ће се протезати од Скандинавије до Медитерана и сигирно представља монументално дело“, изјавила је премијерка Мелони.
Делегације две земље прешле су симболично државну границу унутар тунела који ће бити саставни део стратешке мреже за економију и одрживот, који ће трансформисати мобилност у Италији и Европи. На дубини од 12, са пречником од 6 метара је експлоративни тунел који ће снабдевати геолошким информацијама градњу тунела. Новим тунелом пролазиће возови, путници и роба а биће оперативан од 2032. гдине. Све ће бити брже, безбедније у повезивању севера и југа европског континента. Пројекат тунела Бренер почео је 2007. године, копало се испод Алпа превазилазећи екстремно тешке геотехничке услове, а захваљујући и усвајању неких напредних технолошких решења осигуравајући безбедност и одрживост у свакој фази.
Тунел ће се протезати на 794 метара надморске висине, док тренутно возови морају да се попењу до превоја на 1370 метара. Укупни трошкови градње су око 10,5 милијарди евра, 50 посто покрива ЕУ, јер се сматра приоритетном инфраструктуром, а другу половину плаћају Аустрија и Италија.
То ће значити пребацивање робе са друмског на железнички собраћај, смањујући тако и загађење, скраћивање времена путовања, ојачавање италијанског производног и логистичког система који може да рачуна на природну платформу састављену од лука и веза са унутрашњошћу. Возови ће путовати брзином од 250 км на сат.
Препоручујемо
ЗАБРАЊЕН ПРОТЕСТ НЕОФАШИСТИЧКЕ ГРУПЕ ФОРЦА НОВА: Полиција изнела необичан разлог
05. 12. 2025. у 16:49
ДРАМА У ФРАНЦУСКОЈ: Дронови надлећу нуклеарну базу, војска отворила врату
05. 12. 2025. у 16:34
САСТАЛИ СЕ ПУТИН И ПРЕДСЕДНИЦА ИНДИЈЕ: Свечани дочек уприличен руском лидеру (ВИДЕО)
05. 12. 2025. у 16:27
ЕКСКЛУЗИВНО - УРАНИЈУМ И ТЕШКИ МЕТАЛИ ОТКРИВЕНИ У ТКИВУ ГЕНЕРАЛА ПАВКОВИЋА: Из италијанске лабораторије стигли резултати анализа (ФОТО)
У ТУМОРСКОМ ткиву генерала Небојше Павковића, које је 15. септембра послато на анализе у специјализовану лабораторију у Италији, пронађени су уранијум и тешки метали у екстремно високим концентрацијама!
29. 11. 2025. у 08:00
ОТАЦ ПАДАО У НЕСВЕСТ, ХИТНА ИНТЕРВЕНИСАЛА НЕКОЛИКО ПУТА Мучне сцене на сахрани Ане Радовић - Из породичне куће је испратили на вечни починак
ДАНАС је на Златиборском гробљу сахрањена Ана Радовић из Чајетине, која је погинула у тешкој сабраћајној несрећи на магистралном путу код Чачка.
28. 11. 2025. у 14:45
ЂАК НАСМЕЈАО СРБИЈУ: Ево како је на контролном одговорио на питање о називу наше ХИМНЕ: "Детету бих дао ДЕСЕТКУ"
ГРЕШКЕ из школских свезака понекад умеју да измаме најшире осмехе, што потврђује и ситуација у којој се нашао један малишана из Србије. Све је почело када је његова мама на интернету поделила његове одговоре са контролног задатка из предмета Свет око нас. Један од њих одушевио је кориснике друштвених мрежа.
05. 12. 2025. у 11:27
Коментари (0)