НАЈДУЖИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ ТУНЕЛ НА СВЕТУ: Повезиваће Италију са Аустријом и Европом

Милица Остојић

19. 09. 2025. у 10:42

ПО први пут ће један непрекидни тунел повезивати Италију и Аустрију испод Алпа, повезаће Фортецу у Болцану са Инсбруком, пролазећи испод превоја Бренер, заједно са постојећом обилазницом Инсбрука достизаће дужину од 64 километра и биће најдужи железнички тунел на свету. Сада се стигло до коначног пробоја базног тунела Бренер, а тунел ће бити готов до 2032. годуне. Свечаности пробијања базног истраживачког тунела присуствовали су и италијанска премијерка Ђорђа Мелони и аустријски канцелар Кристијан Стокер.

НАЈДУЖИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ ТУНЕЛ НА СВЕТУ: Повезиваће Италију са Аустријом и Европом

Фото: Новости

Скинут је последњи камен у стени и тако „отворен“ будући тунел. Две земље, Италија и Аустрија, и иначе су две нације већ дубоко уједињене и водећи партнери у Европи по бројним европским и међународним политичким питањима, биће још ближе и уједињеније. То је „историјски дан за целу Европу, то постаје централно чвориште европског коридора, који ће се протезати од Скандинавије до Медитерана и сигирно представља монументално дело“, изјавила је премијерка Мелони.

Делегације две земље прешле су симболично државну границу унутар тунела који ће бити саставни део стратешке мреже за економију и одрживот, који ће трансформисати мобилност у Италији и Европи. На дубини од 12, са пречником од 6 метара је експлоративни тунел који ће снабдевати геолошким информацијама градњу тунела. Новим тунелом пролазиће возови, путници и роба а биће оперативан од 2032. гдине. Све ће бити брже, безбедније у повезивању севера и југа европског континента. Пројекат тунела Бренер почео је 2007. године, копало се испод Алпа превазилазећи екстремно тешке геотехничке услове, а захваљујући и усвајању неких напредних технолошких решења осигуравајући безбедност и одрживост у свакој фази.

Тунел ће се протезати на 794 метара надморске висине, док тренутно возови морају да се попењу до превоја на 1370 метара. Укупни трошкови градње су око 10,5 милијарди евра, 50 посто  покрива ЕУ, јер се сматра приоритетном инфраструктуром, а другу половину плаћају Аустрија и Италија.  

То ће значити пребацивање робе са друмског на железнички собраћај, смањујући тако и загађење, скраћивање времена путовања, ојачавање италијанског производног и логистичког система који може да рачуна на природну платформу састављену од лука и веза са унутрашњошћу. Возови ће путовати  брзином од 250 км на сат.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСКИ АВИОНИ УШЛИ У ДРЖАВУ НАТО, ЗАДРЖАЛИ СЕ 12 МИНУТА: Ово је неприхватиљво и невиђено брутално

РУСКИ АВИОНИ УШЛИ У ДРЖАВУ НАТО, ЗАДРЖАЛИ СЕ 12 МИНУТА: "Ово је неприхватиљво и невиђено брутално"

ТРИ руска борбена авиона МИГ-31 ушла су данас у естонски ваздушни простор у области острва Вајндло без дозволе и остала у естонском ваздушном простору скоро 12 минута, пренео је естонски портал "Ерр.ее".

19. 09. 2025. у 17:00

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.

25. 08. 2025. у 13:15

Коментари (0)

КАКАВ 177. ВЕЧИТИ ДЕРБИ! Црвена звезда у трилеру добила Партизан у Хумској и престигла га на табели! (ВИДЕО)