НАЈСТАРИЈИ БОЈКОВ МОТОР ИМА 75 ЛЕТА: Како је пензионер из Медошевца постао један од највећих колекционара олдтајмер мотора

Ј. ЋОСИН

12. 08. 2024. у 10:43

БОЈКО Стоиљковић, пензионер из Медошевца, један је од највећих колекционара олдтајмер мотоцикала у Србији. "Ламбрета", "пух", "прима", "варбург" или ТЗ, само су део вредне колекције коју Бојко чува и одржава са много љубави. Осим што их је, како каже, сачувао од заборава, свим двоточкашима старим више од 40 година, вратио је, али и продужио живот барем за још пола века.

НАЈСТАРИЈИ БОЈКОВ МОТОР ИМА 75 ЛЕТА: Како је пензионер из Медошевца постао један од највећих колекционара олдтајмер мотора

Фото: Ј. Ћосин

- Ове моторе радим већ 10 година. Има око 30-40, али су на другом плацу, јер нема места за све. Ја сам им продужио живот за 50 година. Они имају 50 до 60 година. Један најмлађи у овој просторији је 45 година, а најстарија је госпођа, крем боје, то је "НСУ ламбрета", 70 година. Карактеристична је по неким решењима то је један од првих мотоцикала, а веома је важна и моја генерација се сећа тог мотора, на њему је наша Беба Лончар снимила свој култни филм "Љубав и мода". Није баш на овом, али на таквом типу мотора - прича за "Новости" Бојко.

Сваки мотор код њега је прича за себе. Сваком зна историју, порекло, сваки је обележио нечији живот или судбину, па су му с тога још и дражи.

Нису на продају

СВОЈЕ моторе не продаје, а љубимци су му многи из колекције. Љубав према моторима пренео је и на синове. Возе и модерне моторе, али за Бојка, једино олдтајмери имају цену.

Бојко је поносан и што је пет година након пензије провео путујући по Европи са новинаром Јованом Мемедовићем коме је помагао око емисије "Сасвим природно", припемао храну и организовао путовања.

Све је почело када је у његово двориште, када је имао само 16 година, стигао један првих 10 "томоса" у Нишу. Био је то поклон од његове мајке, а мотар је и дан-данас у возном стању, иако је само променио боју и изглед.

- Возио сам га, правио се важан, и средио сам га, он је у изузетном стању, има папире, може да се региструје. Ја од тада нисам без мотора никада био. Тада није било лимузина, мало је мотора било. Њиме сам ишао у школу, у Гимназију, али и на излете, па и до Београда и Скопља - присећа се овај заљубљеник у двоточкаше.

На давна времена подсећа га и чувени "солекс". Свако ко је, како каже, живео и Нишу, или макар прошао кроз њега седамдесетих година, сећа се слике када су паркинзи били пуни "фића" и "солекса".

- Према Електронској индустрији толико их је било пуно да иде колона, оно увек је била гужва велика, "фиће" и "солекси", по неки "тристаћ"... То је "солекс" француски који је бицикл, прави бицикл, са помоћним мотором. Возите као бицикл и само једну команду промените и он почне да ради сам и да троши 300 грама мешавине на 100 КМ и да се не чује. Тако је решен. Има нека решења која се сада тешко копирају, једва сам успео да га направим, да пали и да вози. Имам још једног, али имам потешкоће да га средим. Иначе је то увезено пре 60 година за све просветне раднике, ко је хтео да купи на кредит, дала је држава и за неколико фабрика електронске индустрије. То је вожено и вожено, а сада их има мало, много је времена прошло - прича нам Бојко и додаје да је срећан и поносан што их има два.

Сви мотори налазе се у гаражи и на оближњем плацу, али један од њих краси дом и двориште породице Стоиљковић.

- Мотор са приколицом је нешто карактеристично, такође необично и веома ретко. Моја истраживања су показала да има један у Црвеној Реци код Беле Паланке, који је у веома јадном стању, али исправан, човек вози дрва у њему, и селу код Алексинца, у Београду неколико од којих је један снимао Пају и Јарета у "Камионџијама", у Вршцу два комада и овај код мене и више не знам - почиње причу о њему Бојко.

Због фабричке грешке која је касније откривена и није могла да се поправи, урађено је свега 200 примерака у фабрици "Томос".

- Мотор је имао грешку коју нису успели сами инжењери да исправе, а то је веза између мотора и приколице која је била крута и реаговао је мотор на сваку рупу у коју упадну точкови. И обуставили су производњу. Ја сам успео са другарима и Војканом, а он је мајстор врхунски, да га комплетирамо и исправимо техничку грешку и возимо га. Његова историја је тако бурна. Покупила га пре 60 година Угоститељска школа за своје потребе, да терају робу, везу, развезу по школама доручак за децу и тако даље и то је стало. Онда га је откупио један содаџија који је њиме одвозио годинама сокове, клакере у угоститељске објекте. Од њега је дошао у Поповац. Купио га је Вуке Илкин, позната лепа и богата породица, и њиме возио јаја са своје фарме на пијацу у Ниш, сваке суботе. Ја сам га тада гледао. Када је он престао то да ради мотор је стајао, био затрпан ђубретом, и ја сам отишао код његовог сина да га купим. Он ми га је поклонио јер је то успомена на његовог оца. Уз велике напоре комплетирао сам га и са својим пријатељима мајсторима отклонио фабричку грешку - испричао нам је Бојко, који је целог живот радио као економиста.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ИМАМО АЛАРМАНТНО ЈУТРО После Курска, Украјинци ударили на другу област - почела хитна евакуација становништва

"ИМАМО АЛАРМАНТНО ЈУТРО" После Курска, Украјинци ударили на другу област - почела хитна евакуација становништва

СТАНОВНИЦИ Краснојаружског округа у руској Белгородској области на западу земље евакуишу се на безбедна места пошто је уочена активност украјинских напада на граници округа, изјавио је јутрос начелник Белгородске области Вјачеслав Гладков.

12. 08. 2024. у 08:18

УДАРНА ВЕСТ У РУСКИМ МЕДИЈИМА: Вучићев живот је у опасности јер се залаже за мирно решење у Украјини

УДАРНА ВЕСТ У РУСКИМ МЕДИЈИМА: "Вучићев живот је у опасности јер се залаже за мирно решење у Украјини"

ПОСЛЕ покушаја атентата на словачког премијера Роберта Фица и кандидата за председника САД Доналда Трампа, председник Србије Александар Вучић је у опасности, изјавио је потпредседник Владе Србије Александар Вулин у интервјуу за РИА Новости.

12. 08. 2024. у 08:08

Коментари (0)

ХРВАТСКА У ШОКУ ЗБОГ СРБА! Медији поручили Хрвати, добро се држите за зид или сједните, а онда им саопштили ово