ПОЧЕТАК РАЗВОЈА И УСПОНА: Тог децембра 1892. године први воз је пошао пругом ка Ћуприји

З.Глигоријевић

05. 12. 2022. у 16:32

ПРУГА уског колосека на релацији Сењски Рудник – Ћуприја пуштена је у рад децембра 1892. године.

ПОЧЕТАК РАЗВОЈА И УСПОНА: Тог децембра 1892. године први воз је пошао пругом ка Ћуприји

Фото:Историјски архив Јагодина

Била је прва бочна пруга на раније изграђеној железничкој релацији Београд - Ниш.

Почетак рада пруге најавио је нов период развоја и успон сењско-ресавског краја, не само у привредном, већ и у друштвеном и културном аспекту.

Линија пруге је 1908. године настављена до Равне Реке и била је активна све до 1962. године.

Изградња пруге, и њен јубилеј, 130 година од пуштања у рад, један су у низу значајних датума у модерној историји Србије, у којима је немерљиви допринос дао и Сењски Рудник.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ХРВАТСКИ СТРУЧЊАК: Поштовање до неба Ер Србији, а вама неспособним олошима у Хрватској - срам вас било

ХРВАТСКИ СТРУЧЊАК: Поштовање до неба "Ер Србији", а вама неспособним олошима у Хрватској - срам вас било

ХРВАТСКА има битно више авио-путника него Србија. Међутим, Ер Србија је потпуно доминантна у региону, пише хрватски ваздухопловни аналитичар и стручњак Ален Шћурић са регионалног портала "Замааеро", чији текст преносимо у целости.

14. 01. 2025. у 11:38

Коментари (0)

БИЛА ЈЕ ТО ЉУБАВ НА ПРВИ ПОГЛЕД: Ево како је Ања Мит некада говорила о пилоту од кога се раводи