ШКОЛА ЖМУРИ НА КЛИМАТСКЕ ПРОМЕНЕ: Истраживање новосадских научника показало да деца мало знају о великој претњи по планет
СТВАРАЊЕ знатижељних умова који желе да разумеју, анализирају и решавају проблеме повезане с климатским променама требало би да буде једна од кључних тачака у образовању и васпитању будућих генерација.
 
                                                                                    фото С. Рашић
Млади научник са Департмана за географију, туризам и хотелијерство новосадског ПМФ, др Игор Лешчешен из Куле, који заговара овај став - а још више га је учврстио као члан тима ангажованог у основним школама у Војводини на истраживању заступљености климатских промена - сматра да интересовање ђака за те теме превазилази доступно градиво и наставне програме.
- Охрабрујуће је да је велики број ученика упознат с најважнијим последицама климатских промена, као што су поплаве, суше, повећање температура, шумски пожари, раст нивоа мора, опадање нивоа воде у рекама... Међутим, непријатно је сазнање да више од половине ученика верује да су климатске промене природни циклуси наше планете - наводи др Лешчешен.
Он истиче да резултати истраживања, којим су обухваћена 632 основца од петог до осмог разреда и детаљно анализирани образовни програми у школама у Србији, указују на недовољну заступљеност климатских тема у наставним плановима.
- Иако би се могло претпоставити да би географија, као предмет, била идеална за едукацију о климатским променама, то није случај, јер је тој теми посвећена само једна од укупно 134 лекције од 5. до 8. разреда. Климатске промене се у настави у основним школама помињу у још само једној лекцији - у оквиру биологије за осми разред - напомиње др Лешчешен.
Укључивање родитеља
Научници са Универзитета у Новом Саду указују и на значај активног укључивања родитеља у образовање деце о климатским променама.
- Родитељи су први и најважнији учитељи, а подршка од куће има кључну улогу у формирању дечјих ставова и вредности, који се у школи само надограђују - указао је др Лешчешен, који тренутно међу средњошколцима у Србији и Литванији води пројекат ЕУ Keep it Cool - Climate Change Education for Children ("Остани кул - Образовање деце о климатским променама").
Препорука је, наглашава он, да климатске промене буду више присутне у наставним плановима, кроз разнолике изворе информација.
- Мултимедијални садржаји, интерактивна предавања и теренске посете допринели би да се код најмлађих обликује свест о озбиљности ове претње по нашу планету - поручио је др Лешчешен.
 
                    
                    УКРАЈИНСКИ ВОЈНИЦИ У КЛАНИЦИ ПОКРОВСКА: "У граду је прави пакао, Руси довели све снаге које могу"
РУСКА пешадија продрла је у градске границе једног од главних стратешких циљева председника Русије Владимира Путина, претећи да га опколи. Украјинске специјалне снаге укључиле су се у борбе у урбаном подручју.
29. 10. 2025. у 17:43
 
                    
                    САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
 
                    
                    ОДБРУСИЛА ЦАРИНИКУ: Гоцу на граници назвали Рашином мамом
ПЕВАЧИЦА без длаке на језику говори о односу са супругом Рашом Новаковићем, увек се са шалом осврћући на разлику у годинама која је многима била главна тема на почетку њиховог забављања.
31. 10. 2025. у 18:35
 
                                         
                                         
                                 
                                         
                                         
                                         
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    
Коментари (0)