МОРАВУ НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ НИЈЕДНА ЖЕНА: Славољуб Петровић (67) из Мијатовца код Ћуприје, велики је заљубљеник у реку, риболов...(ФОТО)

З. ГЛИГОРИЈЕВИЋ

15. 07. 2024. у 06:45

ОД када је Славољуба Петровића (67) из Мијатовца надомак Ћуприје деда Милован Николић довео на Мораву на пецање још док је био дечачић, он је заволео ову ћудљиву реку, крај које живи већ 52 године.

МОРАВУ НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ НИЈЕДНА ЖЕНА: Славољуб Петровић (67) из Мијатовца код Ћуприје, велики је заљубљеник у  реку, риболов...(ФОТО)

Фото:З.Глигоријевић

Петровић је тамо по читав дан, чак и када висина снежног прекривача буде и пола метра. Лети тамо и спава, а једино зими ноћи у кући.

- Целу кућицу сам направио од поклопаца од контејнера и ствари које сам нашао. Радио сам у ћупријском "Водоводу" и ондашњи директор ми је дао шест-седам поклопаца од контејнера. Донео сам их кући, узео велику мацолу и ударао док их нисам исправио. Онда сам их заварио, додао врата и остале нађене ствари, и - ето кућице. Део тик уз обалу избетонирао сам да бих лакше пецао и засадио орахе. Простор око куће прекрио сам теписима које су му поклонили пријатељи, како не би расла трава - прича Петровић с пуно жара у очима.

Овај заљубљеник у Мораву, толико воли ову реку да каже да њу, голубарство и пецање не може да замени ниједна жена. Три пута сам се женио. Трећу жену је чак научио и да пеца, али и даље је сам.

- Овде ми је душа. Када умрем не морају да ме сахрањују. Само нека ме баце у моју вољену реку. Волим је, иако је ћудљива и опасна. Има доста брзака и вирова дубоких чак 15 до 16 метара, па се дешава да се удаве и веома искусни пливачи. Једном сам видео леш како плута. Одмах сам позвао сада покојног Жику Бурета, који је правио чамце, који је извукао небројено лешева. Неколико пута је плавила село, у кућама је вода била читав метар, али се после регулације "смирила" - каже наш саговорник.

Капиталци

ПЕТРОВИЋ каже да у Великој Морави има много мање рибе него раније, али и мање риболоваца, јер је дозвола девет хиљада динара. Њоме плове амури, шарани, смуђ, сомови, беовице и плавци. Многи су хватали амуре капиталце и од 22 килограма. Има и шкољки и ракова, што значи да река више није прљава, нити је скоро видео угинулу рибу, што је раније био чест случај.

- Највећа риба коју сам упецао је амур од 14 килограма, а мој пријатељ Небојша Матејић овде је упецао амура од 20 килограма. Новинска екипа нам је донела срећу. Тог дана сам ухватио 14 килограма рибе, међу којима су амур од 9 килограма, мрена од 2 килограма, скобаљ од килограма, а мој пријатељ Небојша упецао је амура од 17 килограма - поносно вели Петровић.

Једном се чак и он није умало удавио. Његов пас га је стигао на средини реке и стао му је на главу. Једва је успео да исплива. Иначе, Мораву је од обале на којој му је кућица до суседне обале препливао неколико пута, иако је ширина око 130 метара, а дубина 3 метра.

- Деда ми је причао да је у близини била скела. Сватови и оркестар кренули су њом ка Ћуприји. Нажалост, скела се преврнула и сви су се удавили. Људи су причали да су годинама чули музику у том делу, а неки тврде и да су видели сватове - прича Петровић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Са којим народом Срби деле највише генетског материјала - можда ћете се изненадити!

ЧУВЕНИ мит "ми смо црни јер смо 500 година били под Турцима", заправо нема везе са истином. Српски и Турски гени су веома различити, а највише сличности имамо са Македонцима (93%).