"МИЛОШ ВЕЛИКИ", А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

Владимир Илић

03. 02. 2025. у 07:15

АНАЛИЗЕ безбедности саобраћаја на територији Моравичког округа показују да се од изградње ауто-пута "Милош Велики" знатно смањио број удеса и оних који су у њима смртно страдали.

МИЛОШ ВЕЛИКИ, А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

FOTO: Privatna arhiva

А, до изградње поменуте саобраћајнице, на овом подручју годишње је страдало од 25 до 30 учесника несрећа. Сада је та невесела статистика сведена на 10 до 15 погинулих - што је и даље много, али и готово двоструко мање.

Дипломирани инжењер саобраћаја, Родољуб Скерлић, наглашава да ауто-путеви имају низ предности, а главна је то што су коловозне траке физички одвојене заштитним појасом и нема контакта између возила која се крећу из супротних смерова. Ту су и денивелисане раскрснице које одвајају прелазак локалних путева преко самог ауто-пута, али и околне заштитне зоне, чиме је онемогућен прилаз пешацима и животињама до самог коловоза.

- Подаци немачких института за саобраћај указују да, ако угроженост возача на ауто-путу има коефицијент један, онда то исто на отвореним путевима, магистралним, регионалним и државним, има коефицијент два. По тој методологији, за градске улице утврђен је коефицијент четири - објашњава Скерлић.

Каже и да деоница Ибарске магистрале, односно Државног пута ИБ реда 22, која пролази кроз чачанско насеље Мојсиње, представља главу "црну тачку" града на Морави.

- Током последње две деценије, овде је погинуло чак 50 људи, што је изузетно велики број. Истовремено, то је данак чињеници да се оса пута, већим делом, налази у правцу... Посебан проблем је и реалност да поменутом доницом циркулише велики број возила, а траса води кроз густо насељене делове месних заједница, па има и много пешака. Са источне стране пута махом су пољопривредници који су везани за своја имања лоцирана испод Ибарске магистрале, ка Западној Морави, па озбиљан ризик представља и велики број прелазака радних машина, чак и ноћу, када је безбедност учесника у саобраћају и иначе смањена - прецизира Скерлић који, као решење, истиче завршетак изградње и пуштање у промет деонице Моравског коридора од Прељине до Адрана, јер ће на њу природно бити преусмерен највећи број возила у транзиту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВУЧИЋ ОТКРИО ВЕЗЕ УСАИД-А И ЦРТЕ: Организација Да смрадови оду добијала 190.000 евра, биће још много изненађења наредних дана

ВУЧИЋ ОТКРИО ВЕЗЕ УСАИД-А И ЦРТЕ: Организација "Да смрадови оду" добијала 190.000 евра, биће још много изненађења наредних дана

ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обишао је у Ковину завршне радове на градском купалишту ''Шљункара'' и том приликом открио да је организација УСАИД плаћала 190 хиљада евра преко ЦРТЕ организацији која се зове "Да смрадови оду".

09. 03. 2025. у 11:56 >> 13:15

ИЗАШАО СЕВЕРИНИН ФИЛМ, АРСЕН ПОСЛАО ШКАКЉИВУ ПОНУДУ: Колегинице, чуо сам да имате неки филм... Могу ја музику да вам урадим?

ИЗАШАО СЕВЕРИНИН "ФИЛМ", АРСЕН ПОСЛАО ШКАКЉИВУ ПОНУДУ: "Колегинице, чуо сам да имате неки филм... Могу ја музику да вам урадим?"

ПЕВАЧИЦА Северина Вучковић је током каријере прошла кроз многе успоне и падове, а и данас се препричава њена анегдота са легендарним кантаутором Арсеном Дедићем.

09. 03. 2025. у 18:32

Коментари (0)

ПОМОЗИМО МУ ДА БУДЕ ОНАЈ СТАРИ: Селектор Бразила о позиву Нејмара у национални тим