"МИЛОШ ВЕЛИКИ", А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

Владимир Илић

03. 02. 2025. у 07:15

АНАЛИЗЕ безбедности саобраћаја на територији Моравичког округа показују да се од изградње ауто-пута "Милош Велики" знатно смањио број удеса и оних који су у њима смртно страдали.

МИЛОШ ВЕЛИКИ, А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

FOTO: Privatna arhiva

А, до изградње поменуте саобраћајнице, на овом подручју годишње је страдало од 25 до 30 учесника несрећа. Сада је та невесела статистика сведена на 10 до 15 погинулих - што је и даље много, али и готово двоструко мање.

Дипломирани инжењер саобраћаја, Родољуб Скерлић, наглашава да ауто-путеви имају низ предности, а главна је то што су коловозне траке физички одвојене заштитним појасом и нема контакта између возила која се крећу из супротних смерова. Ту су и денивелисане раскрснице које одвајају прелазак локалних путева преко самог ауто-пута, али и околне заштитне зоне, чиме је онемогућен прилаз пешацима и животињама до самог коловоза.

*До 10.000, без депозита!
Бонус који испуњава 3 жеље - заврти точак среће, узми до 300% бонуса и играј до 5 дана бесплатно!*

- Подаци немачких института за саобраћај указују да, ако угроженост возача на ауто-путу има коефицијент један, онда то исто на отвореним путевима, магистралним, регионалним и државним, има коефицијент два. По тој методологији, за градске улице утврђен је коефицијент четири - објашњава Скерлић.

Каже и да деоница Ибарске магистрале, односно Државног пута ИБ реда 22, која пролази кроз чачанско насеље Мојсиње, представља главу "црну тачку" града на Морави.

*До 10.000, без депозита!
Бонус који испуњава 3 жеље - заврти точак среће, узми до 300% бонуса и играј до 5 дана бесплатно!*

- Током последње две деценије, овде је погинуло чак 50 људи, што је изузетно велики број. Истовремено, то је данак чињеници да се оса пута, већим делом, налази у правцу... Посебан проблем је и реалност да поменутом доницом циркулише велики број возила, а траса води кроз густо насељене делове месних заједница, па има и много пешака. Са источне стране пута махом су пољопривредници који су везани за своја имања лоцирана испод Ибарске магистрале, ка Западној Морави, па озбиљан ризик представља и велики број прелазака радних машина, чак и ноћу, када је безбедност учесника у саобраћају и иначе смањена - прецизира Скерлић који, као решење, истиче завршетак изградње и пуштање у промет деонице Моравског коридора од Прељине до Адрана, јер ће на њу природно бити преусмерен највећи број возила у транзиту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ПРЕДСЕДНИК Милорад Додик упитао је данас градоначелника Бањалуке Драшка Станивуковића "докле ће бити полтрон најгоре врсте који се свакодневно додворава Сарајеву, а оптужује Републику Српску".

21. 08. 2025. у 19:40

Коментари (0)

ЗНАТНО НИЖА КАМАТНА СТОПА: Искористите специјалну понуду