"МИЛОШ ВЕЛИКИ", А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

Владимир Илић

03. 02. 2025. у 07:15

АНАЛИЗЕ безбедности саобраћаја на територији Моравичког округа показују да се од изградње ауто-пута "Милош Велики" знатно смањио број удеса и оних који су у њима смртно страдали.

МИЛОШ ВЕЛИКИ, А БЕЗБЕДНОСТ - ВЕЋА: Са изградњом ауто-пута, смањен број саобраћајних несрећа у Моравичком округу

FOTO: Privatna arhiva

А, до изградње поменуте саобраћајнице, на овом подручју годишње је страдало од 25 до 30 учесника несрећа. Сада је та невесела статистика сведена на 10 до 15 погинулих - што је и даље много, али и готово двоструко мање.

Дипломирани инжењер саобраћаја, Родољуб Скерлић, наглашава да ауто-путеви имају низ предности, а главна је то што су коловозне траке физички одвојене заштитним појасом и нема контакта између возила која се крећу из супротних смерова. Ту су и денивелисане раскрснице које одвајају прелазак локалних путева преко самог ауто-пута, али и околне заштитне зоне, чиме је онемогућен прилаз пешацима и животињама до самог коловоза.

- Подаци немачких института за саобраћај указују да, ако угроженост возача на ауто-путу има коефицијент један, онда то исто на отвореним путевима, магистралним, регионалним и државним, има коефицијент два. По тој методологији, за градске улице утврђен је коефицијент четири - објашњава Скерлић.

Каже и да деоница Ибарске магистрале, односно Државног пута ИБ реда 22, која пролази кроз чачанско насеље Мојсиње, представља главу "црну тачку" града на Морави.

- Током последње две деценије, овде је погинуло чак 50 људи, што је изузетно велики број. Истовремено, то је данак чињеници да се оса пута, већим делом, налази у правцу... Посебан проблем је и реалност да поменутом доницом циркулише велики број возила, а траса води кроз густо насељене делове месних заједница, па има и много пешака. Са источне стране пута махом су пољопривредници који су везани за своја имања лоцирана испод Ибарске магистрале, ка Западној Морави, па озбиљан ризик представља и велики број прелазака радних машина, чак и ноћу, када је безбедност учесника у саобраћају и иначе смањена - прецизира Скерлић који, као решење, истиче завршетак изградње и пуштање у промет деонице Моравског коридора од Прељине до Адрана, јер ће на њу природно бити преусмерен највећи број возила у транзиту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НЕЋУ МОЋИ ДА ПРИСУСТВУЈЕМ ДОГАЂАЈИМА Држава ЕУ забранила Фицу прелет до Москве, траже се алтернативне руте

"НЕЋУ МОЋИ ДА ПРИСУСТВУЈЕМ ДОГАЂАЈИМА" Држава ЕУ забранила Фицу прелет до Москве, траже се алтернативне руте

СЛОВАЧКИ премијер Роберт Фицо је известио да Естонија није дозволила словачком авиону за Русију да прелети преко њене територије и да се тражи алтернативни пут.

07. 05. 2025. у 21:01

ТО ЈЕ СКАНДАЛ! Орбан жестоко ударио на Урсулу фон дер Лајен због Украјине

"ТО ЈЕ СКАНДАЛ!" Орбан жестоко ударио на Урсулу фон дер Лајен због Украјине

МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан оштро је критиковао председницу Европске комисије Урсулу фон дер Лајен на друштвеним мрежама због позива Украјини да убрза приступање Европској унији.

07. 05. 2025. у 15:26

Коментари (0)

СРПСКА ПОСЛА! Амери затечени, ево где је Никола Јокић отишао после чуда Денвера у Оклахоми (ВИДЕО)