КОМШИЈЕ ОСТАЛЕ БЕЗ ТРАЈЕКТА: Насукано пловило које је за шест до 10 минута спајало обале Дунава
БРАКОВИ, породице, пријатељства и имања с обе стране Дунава, спајају становнике војвођанске општине Бач и Града Вуковара у Хрватској, а то је чинио и трајект "Голубица", који је две државе повезивао вожњом од шест до 10 минута, зависно од водостаја. Нажалост, овај трајакт то више не чини.
- Трајект је донирала Краљевина Холандија, која је у његову изградњу уложила милион евра. Почео је да саобраћа 1. децембра 2010. године од Вајске у општини Бач до Вуковара и обрнуто, а превозио је три пута дневно 20-30 путника. У једном правцу могао је да превезе десет људи, два аутомобила и један мањи камион. Пловидба је трајала до уласка Хрватске у ЕУ, кад је између Бача и Вуковара укинут малогранични прелаз и више није могло да се путује с пограничним пропусницама - наводи председник општине Бач, Борислав Антонић.
Пре трајекта српску и хрватску обалу повезивала је скела, поново стављена у погон 2007, 16 година после почетка рата у Вуковару, кад је престала да саобраћа. Одржавање превоза скелом, која такође више не функционише, финансирала је Влада Холандије у склопу пројекта јачања добросуседских односа између Србије и Хрватске. "Голубица" је у свом "прелету" преко Дунава заустављена 30. јуна 2013, дан пре него што је Хрватска постала чланица ЕУ, чије законодавство не познаје малограничне прелазе.
Пошто Србија и Хрватска нису успеле да оживе прелаз између Вајске и Вуковара, иако су 2013. започеле преговоре о склапању Уговора о пограничном режиму и Уговора о граничним прелазима, Град Вуковар, коме је трајект предат у власништво, огласио је његову продају или давање у најам.
Људи с обе стране реке сад су упућени на знатно дуже граничне прелазе код Богојева и Бачке Паланке, с пасошима уместо пограничних дозвола.
- Престанком рада трајекта проредиле су се међусобне родбинске посете, а људи су трампили њиве. Многи су се одселили са салаша на нашој обали, јер им је због недостатка речне везе отежан одлазак на вуковарску пијацу, где су продавали своје производе - каже секретар МЗ Вајска Момир Сворцан.
СПОР ОКО ГРАНИЦЕ
Дунав се испречио између Србије и Хрватске и због њиховог спора око границе. Став Србије је да граница иде средином пловног тока реке, док Хрватска инсистира на међи по катастарским књигама из времена Аустроугарске монархије, по којима би јој припало око 10.000 хектара земље на левој, војвођанској страни Дунава, као и два речна острва - Шаренградска и Вуковарска ада. Спор не оптерећује купаче ни са хрватске ни са српске стране, који заједно уживају на пешчаној плажи и у хладу дунавских врба на Вуковарској ади.
Препоручујемо
ГРАНИЦА СКРАЋУЈЕ ПУТ: Србија добија још један гранични прелаз са Хрватском
22. 07. 2020. у 15:06
ПУПОВАЦ О ОДНОСИМА СРБИЈЕ И ХРВАТСКЕ: Потребно је још времена за помирење
10. 08. 2020. у 09:10
ВЕЛИКА ПОБЕДА РУСА У ЧАСОВОМ ЈАРУ: "Избачени су, у току чишћење стамбених зграда"
ОРУЖАНЕ снаге Руске Федерације избациле су украјинске трупе са територије фабрике ватросталних материјала у Часовом Јару, а непријатељ је потиснут у приватни сектор. У току је чишћење стамбених зграда у граду, изјавио је саветник председника ДНР-а Игор Кимаковски.
14. 01. 2025. у 10:56
ХРВАТСКИ СТРУЧЊАК: Поштовање до неба "Ер Србији", а вама неспособним олошима у Хрватској - срам вас било
ХРВАТСКА има битно више авио-путника него Србија. Међутим, Ер Србија је потпуно доминантна у региону, пише хрватски ваздухопловни аналитичар и стручњак Ален Шћурић са регионалног портала "Замааеро", чији текст преносимо у целости.
14. 01. 2025. у 11:38
ОД КОЛЕГА ИЗ "ПОТЕРЕ", САМО МЕМЕД: Зашто "трагачи" нису били на сахрани?
МИЛОРАД Милинковић преминуо је у 60. години на Божић, у цркви у Јабуковцу где је пратио литургију.
13. 01. 2025. у 20:59
Коментари (2)