МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈШИРИ У СРБИЈИ: Јавна консултација о изградњи ауто-пута одржана у Чачку

В. ИЛИЋ

01. 10. 2020. у 23:06

ГРАДЊА ауто-пута Прељина-Појате, названог Моравски коридор, требало би да буде завршена у наредне три године. Овај коридор биће дуг 112 километара, и чиниће га три деонице: Појате-Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац-Адрани у дужине 53,88 и Адрани-Мрчајевци-Прељина дужине 30,66 километара. То ће уједно бити и најшири ауто-пут у Србији, тојест од постојећих ће бити шири за укупно 1,6 метара.

МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈШИРИ У СРБИЈИ: Јавна консултација о изградњи  ауто-пута одржана у Чачку

Фото:

ЈАВНА КОНСУЛТАЦИЈА О ИЗГРАДЊИ МОРАВСКОГ КОРИДОРА ОДРЖАНА У ЧАЧКУ

МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈШИРИ У СРБИЈИ

ЧАЧАК - ГРАДЊА ауто-пута Прељина-Појате, названог Моравски коридор, требало би да буде завршена у наредне три године. Овај коридор биће дуг 112 километара, и чиниће га три деонице: Појате-Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац-Адрани у дужине 53,88 и Адрани-Мрчајевци-Прељина дужине 30,66 километара. То ће уједно бити и најшири ауто-пут у Србији, тојест од постојећих ће бити шири за укупно 1,6 метара.

Ово је, између осталог, речено на Јавним консултацијама одржаних у Чачку, а поводом најављеног почека изградње Моравског коридора. Он ће бити подељен на три деонице и девет сектора, имаће укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст. Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час.

- У пројекат изградње ауто-пута укључена је и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији - рекао је Гунал Озенирлер, главни консултант на пројекту, додајући да је студију о померању тока реке радио Институт „Јарослав Черни” и да у том пројекту још увек може доћи до измена.

Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај. Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови  планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.

Представници компаније “Бехтел“, која је урадила студију и изводи радове на изградњи ауто-пута, поручили су грађанима да ће бити контактирани сви они који уложе примедбе и да ће се сваки случај појединачно решавати.

В. ИЛИЋ

АНТРФИЛЕ:

                   СЕЛА

     ТРАСА ауто-пута на територији Чачка, односно на деоници Мрчајевци – Прељина, пролази кроз атаре насеља: Мрчајевци, Доња Горевница, Мојсиње, Станчићи, Балуга, Коњевићи, Прељина, Љубић и Ракова.

Ово је, између осталог, речено на Јавним консултацијама одржаних у Чачку, а поводом најављеног почека изградње Моравског коридора. Он ће бити подељен на три деонице и девет сектора, имаће укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст. Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час.

- У пројекат изградње ауто-пута укључена је и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији - рекао је Гунал Озенирлер, главни консултант на пројекту, додајући да је студију о померању тока реке радио Институт „Јарослав Черни” и да у том пројекту још увек може доћи до измена.

Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај. Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови  планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.

Представници компаније “Бехтел“, која је урадила студију и изводи радове на изградњи ауто-пута, поручили су грађанима да ће бити контактирани сви они који уложе примедбе и да ће се сваки случај појединачно решавати.

                   СЕЛА

     ТРАСА ауто-пута на територији Чачка, односно на деоници Мрчајевци – Прељина, пролази кроз атаре насеља: Мрчајевци, Доња Горевница, Мојсиње, Станчићи, Балуга, Коњевићи, Прељина, Љубић и Ракова.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.

07. 06. 2025. у 11:30

Коментари (0)

АЈДЕ ДА СЕ НЕ ЛАЖЕМО! Драган Стојковић Пикси после Албанија - Србија: Ма, то ме апсолутно не занима!