МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈШИРИ У СРБИЈИ: Јавна консултација о изградњи ауто-пута одржана у Чачку
ГРАДЊА ауто-пута Прељина-Појате, названог Моравски коридор, требало би да буде завршена у наредне три године. Овај коридор биће дуг 112 километара, и чиниће га три деонице: Појате-Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац-Адрани у дужине 53,88 и Адрани-Мрчајевци-Прељина дужине 30,66 километара. То ће уједно бити и најшири ауто-пут у Србији, тојест од постојећих ће бити шири за укупно 1,6 метара.
Фото:
ЈАВНА КОНСУЛТАЦИЈА О ИЗГРАДЊИ МОРАВСКОГ КОРИДОРА ОДРЖАНА У ЧАЧКУ
МОРАВСКИ КОРИДОР НАЈШИРИ У СРБИЈИ
ЧАЧАК - ГРАДЊА ауто-пута Прељина-Појате, названог Моравски коридор, требало би да буде завршена у наредне три године. Овај коридор биће дуг 112 километара, и чиниће га три деонице: Појате-Крушевац у дужини од 27,83 километра, Крушевац-Адрани у дужине 53,88 и Адрани-Мрчајевци-Прељина дужине 30,66 километара. То ће уједно бити и најшири ауто-пут у Србији, тојест од постојећих ће бити шири за укупно 1,6 метара.
Ово је, између осталог, речено на Јавним консултацијама одржаних у Чачку, а поводом најављеног почека изградње Моравског коридора. Он ће бити подељен на три деонице и девет сектора, имаће укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст. Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час.
- У пројекат изградње ауто-пута укључена је и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији - рекао је Гунал Озенирлер, главни консултант на пројекту, додајући да је студију о померању тока реке радио Институт „Јарослав Черни” и да у том пројекту још увек може доћи до измена.
Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај. Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.
Представници компаније “Бехтел“, која је урадила студију и изводи радове на изградњи ауто-пута, поручили су грађанима да ће бити контактирани сви они који уложе примедбе и да ће се сваки случај појединачно решавати.
В. ИЛИЋ
АНТРФИЛЕ:
СЕЛА
ТРАСА ауто-пута на територији Чачка, односно на деоници Мрчајевци – Прељина, пролази кроз атаре насеља: Мрчајевци, Доња Горевница, Мојсиње, Станчићи, Балуга, Коњевићи, Прељина, Љубић и Ракова.
Ово је, између осталог, речено на Јавним консултацијама одржаних у Чачку, а поводом најављеног почека изградње Моравског коридора. Он ће бити подељен на три деонице и девет сектора, имаће укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст. Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час.
- У пројекат изградње ауто-пута укључена је и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији - рекао је Гунал Озенирлер, главни консултант на пројекту, додајући да је студију о померању тока реке радио Институт „Јарослав Черни” и да у том пројекту још увек може доћи до измена.
Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај. Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.
Представници компаније “Бехтел“, која је урадила студију и изводи радове на изградњи ауто-пута, поручили су грађанима да ће бити контактирани сви они који уложе примедбе и да ће се сваки случај појединачно решавати.
СЕЛА
ТРАСА ауто-пута на територији Чачка, односно на деоници Мрчајевци – Прељина, пролази кроз атаре насеља: Мрчајевци, Доња Горевница, Мојсиње, Станчићи, Балуга, Коњевићи, Прељина, Љубић и Ракова.
ЕКСКЛУЗИВНО - УРАНИЈУМ И ТЕШКИ МЕТАЛИ ОТКРИВЕНИ У ТКИВУ ГЕНЕРАЛА ПАВКОВИЋА: Из италијанске лабораторије стигли резултати анализа (ФОТО)
У ТУМОРСКОМ ткиву генерала Небојше Павковића, које је 15. септембра послато на анализе у специјализовану лабораторију у Италији, пронађени су уранијум и тешки метали у екстремно високим концентрацијама!
29. 11. 2025. у 08:00
ОТАЦ ПАДАО У НЕСВЕСТ, ХИТНА ИНТЕРВЕНИСАЛА НЕКОЛИКО ПУТА Мучне сцене на сахрани Ане Радовић - Из породичне куће је испратили на вечни починак
ДАНАС је на Златиборском гробљу сахрањена Ана Радовић из Чајетине, која је погинула у тешкој сабраћајној несрећи на магистралном путу код Чачка.
28. 11. 2025. у 14:45
ИСПЛИВАО СНИМАК: Шериф пева - "Смрадови су преко Дрине прешли" - а тврди да песму никад није изводио
БУРА око фотографије и снимка фолкера Аце Лукаса са Насером Орићем, некадашњим командантом јединица Армије РБиХ у подручју Сребренице током рата у Босни и Херцеговини, не стишава се. И даље актери "кафанског сусрета" изазивају велику пажњу, а сад је у центру певач Шериф Коњевић, који је позвао српског певача да присуствује приватној прослави у ресторану у центру Сарајева, где је био позван и Насер Орић.
02. 12. 2025. у 12:35
Коментари (0)