СРБИЈА ДОБИЈА ДВЕ ЛЕТЕЋЕ ТВРЂАВЕ: Транспортни авиони Ц-295 ускоро у редовима нашег ратног ваздухопловства

Novosti online

23. 02. 2022. у 11:36

ВОЈСКА Србије добиће два транспортна авиона Ц-295 Цаса компаније "Ербас". То је летелица једноставне конструкције, поуздана и високо прилагодљива, а њом ће знатно бити оснажени транспортни капацитети Војске Србије.

СРБИЈА ДОБИЈА ДВЕ ЛЕТЕЋЕ ТВРЂАВЕ: Транспортни авиони Ц-295 ускоро у редовима нашег ратног ваздухопловства

ЕПА

Председник Србије Александар Вучић борави у једнодневној радној посети Краљевини Шпанији, a tоком боравка у Мадриду, Вучић ће присуствовати потписивању Уговора о куповини два транспортна авиона Ц-295 Цаса компаније "Ербас".

Ц-295 је двомоторни војни транспортни авион шпанске компаније EADS-CASA о чијој набавци за потребе Војске Србије се у јавности говори већ неколико година. 

Први Ц-295,који се производи у Ербасовом производном погону у Севиљи, је полетео 28. новембра 1997. у шпанском ваздухопловству. До сада је произведено 170 летелица. Каконаводи портал Тango six, то је за сада најпопуларнији (са убедљиво највећим тржишним учешћем) „лаки транспортер“ кога користевојне ваздухопловне снаге 30 земаља. Осим 6 држава Европе, Ц295 лети у Канади, земљама Јужне Америке, у северној и централној Африци, преко држава Блиског истока па све до југоисточне Азије.

ЕПА

Као основа за његов развој послужио је шпанско-индонежански ЦАСА/ИПТН ЦН235 а Ц-295 представља његову продужену верзију са 50 процената већом носивошћу и новим јачим моторима. Самим тим, у односу на свог претходника авион има већи долет као и побољшане перформансе.

Ц295 рекламира као авион једноставне конструкције, као поузданог и високо прилагодљивог тактичког транспортера који је способан да носи до 9 тона терета са максималном крстарећом брзином од 480 km/h. Летелица захваљујући конструкцији стајног трапа има одличне СТОЛ карактеристике (потребна му је веома кратка писта за полетање и слетање – 670 метара за полетање и 320 метара за слетање). Истовремено, авион је у могућности да полеће са полуприпремљених меканих и грубих узлетишта.

Истиче се његова ниска цена одржавања и коришћења, уз максималну ефикасност а званичне спецификације кажу и да има малу потрошњу горива, и да због тога може остати у ваздуху чак 11 сати. Његова цена се последњих година обично кретала око 30-45 милиона долара.

Ц295 има најдужу теретну кабину у својој класи, (12,69 метара са теретном рампом 15,73 м) чије димензије износе 12,69 × 2,7 × 1,87 м и запремином од 46,9 до 57,3 m³. Може се опремити са 71 седиштем. У кабину се смешта до 48 падобранаца са пуном опремом а у задњем делу кабине са обе стране се налазе врата за искакање, наводи се на порталу Тango six.

Што се тиче превоза људства могуће су и конфигурације са 44 војника под пуном опремом уз 21 војника са мањим оптерећењем, затим варијанта за превоз са већим комфором за 50 особа. Када је у питању терет, авион носи до пет палета димензија 2,24 x 2,74 м x 2,11 које се утоварују/истоварују преко посебног система, постоји и систем за избацивање терета у лету ЦДС А22 а такође може понети три лака теренска возила.

ЕПА

Осим класичног избацивања терета преко задње рампе са већих висина могуће је товар избацити и ЛАПЕС методом где се терет избацује у ниском лету помоћу падобрана. Постоје две медицинске конфигурације, једна са 24 пацијената и 7 чланова медицинског особља и друга са интензивном негом за 12 пацијената. У спасилачким мисијама у авион се смешта до 106 прслука за спасавање а могуће је поставити и два чамца који се у случају принудног слетања на воду аутоматски надувавају и могу да приме по 46 особа сваки. Све набројане конфигурације су лако и брзо изменљиве а у летелицу се може уградити и тоалет. Максимална носивост је 9250 kg а уз сваки авион се може добити до пет палета типа 463L.

Када говоримо о долету, Ц295 има нешто слабије могућности у односу на Ц-27Ј. Долет са максималним теретом од 9,25 тона је 1277 km, са 8 тона 2148 km, са 6 тона 3700 km и са три тоне 4587 km. Такође има мању крстарећу брзину од 482 km/h, пише Тango six.

ЕПА

Поред класичних транспортера Ц295М и C295W постоје и морнарички патролни авиони Ц295МПА Персуадер (искоришћена је карактеристика авиона да може дуго да остане у ваздуху),  потом ту је наоружана летећа топовњача АЦ295 која служи и за прикупљање обавештајних података (ИСР), нуди се посебна верзија само за прикупљање обавештајних података – СИГИНТ (са могућностима ЕЛИНТ и ЦОМИНТ), развијен је систем за гашење пожара са до 7000 литара воде или ретарданата који се у обичан транспортер лако може поставити и уклонити.

Ц295М или C295W може бити и летећа цистерна јер постоји и лако уклоњиви комплет за претакање горива који обезбеђује допуну до 6 тоне горива авионима или хеликоптерима. 

БОНУС ВИДЕО: Ново ваздухопловно чвориште Југоисточне Европе - Овако изгледа ново лице аеродрома "Никола Тесла"

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.

14. 12. 2024. у 20:04

Коментари (3)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“