ВЕСИЋ: Александар Вучић је инфраструктуралне пројекте поставио као приоритет своје политике
МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић гостовао је јутрос на РТС-у и говорио о завршетку обилазнице око Београда, Моравског и Фрушкогорског коридора, мрежи брзих пруга али и о санацики висећих мостова.
Весић је рекао да је планирано да део обилазнице до Бубањ потока буде пуштен у саобраћај у јуну месецу наредне године.
- У овом тренутку ради се петља Авала, тунел Бели поток као и излаз на самој петљи Бубањ поток према Београду. Ово су све радови који су преостали како би тај део наше обилазнице који је иначе дужине 47.7 километара био завршен.
Остаје да се уговори последњи део а то је од Бубањ потока до Панчева са великим железничким-друмским мостом на Винчи, чиме ће Београд коначно добити обилазницу после тридесет година - рекао је министар Весић и додао да је чињеница да се највише радова на обилазници дешава од 2014. године од када је Александар Вучић ставио инфраструктуралне пројекте као приоритет своје политике.
Весић наводи да када буде завршен део до Панчева, Београд ће добити комплетну обилазницу и што је јако важно железнички саобраћај биће значајно растерећен, тачније биће укинут скоро сав царго саобраћај, односно саобраћај који сада оптерећује београдски железнички чвор и да ће због изградње обилазнице до највећег растерећења доћи на Газели.
На питање новинара шта је остало још да се уради на ауто-путу Милош Велики, Весић каже да ту није остало много радова.
- Недавно сам обишао ту саобраћајницу, остало нам је од осам километара колика је њену дужина да завршимо део око окретнице на Новом Београду и то ће бити најбржи излаз грађанима који живе у ово делу града на аутопут Милош Велики, што је становницима тог дела града од изузетног значаја. Ова саобраћајница по план треба да буде пуштена у марту следеће године и како стоје ствари тако ће и бити јер је завршено у овом тренутку преко 80 одсто саобраћајнице - изјавио је Весић.
Весић је говорио и о важности Фрушкогорског коридора, због кога се управо у Новом Саду раде два моста што се према његовим речима у Новом Саду није никада десило.
- Фрушкогорски коридор требало би да преко брзе саобраћајнице спаја Каћ, преко Дунава новим мостом, са новопројектованом петљом “Петроварадин”. Након тога траса наставља ка Фрушкој Гори, ка Националном парку, испод којег је предвиђен тунел кроз сам Национални парк, из потребе да се саобраћај убрза, да се повећа безбедност, смањи потрошња горива и минимизирају негативни утицаји на животну средину и на флору и фауну Националног парка. По изласку из тунела на јужним обронцима Фрушке Горе траса коридора се враћа на постојећи пут Београд - Нови Сад. Касније ћемо у будућности Фрушкогорски коридор спојити са путем који је у плану, чији је пројекат завршен и чека се одлука ревизионе комисије а то је брза саобраћајница Београд- Зрењанин- Нови Сад - казао је Весић.
Весић додаје да на Фрушкогорском коридору, постоје два кључна објекта - тунел Иришки венац, тунел кроз Фрушку гору који ће бити дугачак око 3.550 метара и мост преко Дунава дужине око 1800 метара, који ће повезивати каћку страну са Петроварадином.
- Овај коридор је заиста један од најважнијих, јер када су урађене главе артерије, када је завршен пут према Северној Македонији сада је неопходно повезати што више места брзим саобраћајницама, што је управо политика нашег председника Вучића. На овај начин људи ће остајти у местима где живе, долазиће нове инвестиције и наша земља ће се убрзано развијати - изјавио је Весић.
Када је реч о обали Саве код Шапца коју спаја мост од 1350 метара на ауто путу Рума - Шабац, Весић каже:
- Мост се гради убрзано, оно што је важно за грађане да знају јесте да ће од петље Добановци до Шапца која ће приближно имати 60 километара, поштујући ограничења брзине до моста преко Саве, новоизграђеном саобраћајницом путовати свега 28 минута. На пример од моста на Газели има 16 километара више, па ће се стизати за 40 минута, то је управо суштина грађења великих пројеката - истиче Весић.
Што се тиче наставка радова на Милошу Великом правац Прељине - Пожега, како министар каже тај део је веома компликован и ту је урађено неких 55 одсто радова.
- На том потезу имамо Тунел Лаз, где је урађен ископ 82 одсто, процењен датум пробијања тунела је март 2023. године за десну цев и мај 2023. године за леву тунелску цев.
Затим ту је и тунел Муњино брдо, ту је ископ 62 одсто, укупно је урађено преко 54 одсто радова, процењен датум пробијања тунела је мај 2023. године. Имамо и петљу Прељина – тунел Лаз, од петље Прељина до петље Паковраће саобраћај је пуштена у рад, док се од петље Паковраће до тунале Лаз изводе радови. Код Лучана се такође изводе радови и решавају се проблеми приступа услед нерешене експропријације, такође и код Прилипца - каже Весић и додаје да се убрзано ради и да то показује колико је председник Вучић посвећен томе да се сви инфраструктурални пројекти заврше.
Министар истиче да је по први пут изграђена брза пруга и да по први пут имамо уређену железницу по угледу на друге европске земље.
- У овом тренутку се ради брза пруга Нови Сад – Суботица дужине 108 километара, која би требало да буде завршена до 2025. године, мада имам обећање извођача да ће бити и раније.Затим ради се Ниш – Брестовац, дужине 23 километара, брзине 120км/х, чији је завршетак планиран за октобар следеће године. Ниш – Димитровград, 30 километара брзине 120 км/х, завршетак радова планиран је до априла 2023. године и Сталаћ – Ђунис, 14 км, брзине 120 км/х, до новембра 2024. године - наводи Весић.
Министар је поред ових брзих саобраћајница најавио и то да се пројектује пруга од Београда ка Нишу, где ће возови такође ићи 200 км/х, пруга је дужине 210 километара, почетак радова се очекује 2024. године а завршетак 2028.године. Затим пруга Ниш – Прешево, 130 километара, брзине 160 км/х, ради се и 150 километара пруге Сталаћ- Краљево - Рудбица, брзине 120 км/х и од Ваљева до Врбнице према Црног Гори.
На питање да ли се нашло решење за висеће мостове у Србији, министар је рекао:
- Издао сам налог како би снимили постојећу ситуацију, 90 локалних самоуправа је послало извештаје, 55 још увек то није урадило, до понедељка смо задали рок да предају извештаје. У понедељак ћу објавити списак локалних самопурава које нису желеле да пошаљу извештај јер мислим да је веома важно да њихови грађани знају у каквом су стању њихови висећи мостови. Имамо 59 висећих мостова, од којих је 8 за рушење, 41 мост може да се санира а 10 је у добром стању што ни мало није добра ситуација. Трајно решење за овај проблем имаћемо када донесемо прописе који ће уредити одржавање инфраструктуре. Односно да сваки инфраструктурални пројекат има свог управљача, што значи да ћемо много мање новца трошити на овакве ситуације, већ ћемо на време одржавати објекте и то је нешто што нас чека у будућности - закључио је Весић.
БОНУС - НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ
Препоручујемо
ВЕСИЋ: До сада пописано и процењено 59 нелегалних висећих мостова у Србији
17. 11. 2022. у 08:35
НЕСВАКИДАШЊИ ПРОЈЕКАТ - ГРАД У ОКЕАНУ: ''Корњача'' ће плутати са 60.000 становника
18. 11. 2022. у 17:15
(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) БРУТАЛНО УБИЈЕН ПОЗНАТИ ПЕВАЧ: Испливао језиви снимак ликвидације (ВИДЕО)
ШВЕДСКИ репер Габоро, чије је право име било Нинос Хоури, убијен је на паркингу у четвртак увече, јављају локални медији.
21. 12. 2024. у 08:06
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
АНЂЕЛКА БЕСНА: "Молим, зашто да не одем из твоје емисије? Не поштујеш ме"
ГЛУМИЦА је схватила да туђе непоштовање и неваспитање нема везе са њом.
22. 12. 2024. у 10:41
Коментари (64)