СИМБОЛ МОДЕРНИЗАЦИЈЕ СРБИЈЕ ПОД ВОЂСТВОМ АЛЕКСАНДРА ВУЧИЋА: "Милош Велики" један од кључних инфраструктурних пројеката

Новости онлине

25. 01. 2025. у 17:39

АУТО-ПУТ "Милош Велики" је један од кључних инфраструктурних пројеката који јасно показује успешност политике коју води председник Александар Вучић.

СИМБОЛ МОДЕРНИЗАЦИЈЕ СРБИЈЕ ПОД ВОЂСТВОМ АЛЕКСАНДРА ВУЧИЋА: Милош Велики један од кључних инфраструктурних пројеката

Фото Новости

Овај ауто-пут није само значајна инвестиција за саобраћајну инфраструктуру, већ и симбол модернизације Србије под његовим лидерством.

Реализација пројекта "Милош Велики"

Од 2014. године, када је градња започета, Вучић је успео да обезбеди средства и да унапреди односе са великим партнерима попут Кине, који су омогућили повољне услове за реализацију овог пројекта. Без ове сарадње, овакав пројект би био тешко изводљив, нарочито у условима глобалних економских изазова.

Повезивање Србије са регионом и ширење економске интеграције

Отварањем ауто-пута "Милош Велики" створена је бржа и сигурнија саобраћајна веза између Београда, југозападног дела земље, али и са Црном Гором, што унапређује трговину, туризам и међурегионалне односе. То је директан резултат политике Александар Вучића, која се темељи на јачању регионалне стабилности и унапређењу економских веза, посебно са суседима.

Ауто-пут је јасна потврда да председник Србије ставља снажан фокус на инфраструктурни развој.

Овај пројекат показао колико се рапидно модернизује Србија кроз велике инвестиције у саобраћајну мрежу, која је темељ за развој привреде и свакодневни живот грађана.

Аутопут "Милош Велики" није само "помоћ" за возаче, већ представља кључни део већег плана за унапређење конкурентности Србије на регионалној и глобалној сцени.

На крају, успех овог пројекта је и у томе што је он симбол сталне динамике раста и прогресивног развоја, који је постао препознатљив као знак нове Србије.

Повећање повезаности, бржи транспорт и смањење времена путовања директно утичу на квалитет живота грађана, али и отварају нове могућности за привреду и инвестиције.

Ауто-пут који спашава животе

Изградња ауто-пута "Милош Велики" донела је значајан напредак у безбедности саобраћаја, посебно на деоницама Ибарске магистрале, која је годинама важила за једну од најопаснијих саобраћајница у Србији.

Према подацима Министарства унутрашњих послова, од отварања ауто-пута број саобраћајних несрећа са погинулима на Ибарској магистрали смањен је за 36%, док је број незгода са повређенима смањен за 25%. 

Према доступним подацима број погинулих на Ибарској магистрали смањен је за трећину након отварања ауто-пута "Милош Велики" 2019. године. Пре тога, на Ибарској је годишње гинуло у просеку око 40–50 људи. Оцењује се да је отварањем ауто-пута "Милош Велики" годишње спашено између 10 и 20 живота, јер су многи возачи преусмерени са Ибарске магистрале на безбеднији ауто-пут. У периоду од 2019. до данас, могло би се проценити да је захваљујући ауто-путу спашено најмање 50 до 100 људских живота, под претпоставком смањења броја погинулих на Ибарској магистрали.

"Црна статистика Ибарске магистрале"

Ако упоредимо статистичке податке пре изградње самог ауто-пута "Милош Велики", деонице Ибарске магистрале биле су препознате као "црне тачке" где је, према подацима, годишње гинуло десетине људи.

Стручњаци су годинама указивали на то да је број несрећа резултат лоше пројектованих путева и недостатка адекватне сигнализације.  

У периоду док сам ауто-пут није још био изграђен на најризичнијим деоницама, попут оних код гробља Орловача, Мељака и Љига, несреће су биле толико честе да је полиција била принуђена да уведе сталне контроле.

Као пример, према подацима саобраћајне полиције, од 2000. године до октобра 2015. године на магистрали смрти погинуло је 676 људи. а од почетка 2000. године до октобра 2015. године на овој магистрали догодило се 15.754 саобаћајних незгода.

Само у десет месеци 2016. године ова магистрала однела је 23 живота!

Резултати отварања  ауто-пута "Милоша Великог"

Само након прве године отварања ауто-пута, Ибарску магистралу избегло је више од 4,5 милиона возила, чиме је значајно смањен обим саобраћаја на том путу.

Тиме су смањени и ризици по учеснике у саобраћају, посебно у насељеним местима кроз која пролази магистрала.  

Поред смањеног броја несрећа, ауто-пут је допринео и бржем и безбеднијем повезивању западне Србије са Београдом. Око 120 километара савремене саобраћајнице омогућила је  возачима да за нешто више од сат времена стигну од Београда до Чачка, уз поштовање саобраћајних прописа. 

Према подацима,36% мање погинулих на Ибарској магистрали, 25% мање повређених у саобраћајним незгодама, 4.459.773 возила користило је нови ауто-пут у првој години, а приход од наплате путарине износи. преко 2 милијарде динара.

Даљи планови за проширење ауто-пута "Милош Велики"

Ауто-пут "Милош Велики" је у фази континуираног развоја.

Недавно је отворена обилазница око Горњег Милановца која омогућава теретном саобраћају да заобиђе центар града и представља најбржу везу са ауто-путем.

У току су радови на деоници од Паковраћа до Пожеге, укључујући изградњу тунела Муњино брдо који ће бити најдужи тунел у Србији са дужином од преко 2,7 километара.

Очекује се да ће деоница бити пуштена у саобраћај на Видовдан 2025. године.

Поред тога, планира се изградња Јужне обилазнице око Ваљева, која ће додатно побољшати повезаност овог града са ауто-путем.

Ауто-пут "Милош Велики" има огроман регионални значај за Чачак, јер је кључна саобраћајна веза између Београда и западног дела Србије.

Отварањем ове саобраћајнице, Чачак постаје централна тачка на путу који повезује Београд са југозападним и југоисточним деловима земље, што значајно побољшава инфраструктуру и повезаност града.

Такође, у плану је спајање ауто-пута "Милош Велики" са Морсавским коридором што ће бити кључна инфраструктурна веза између централног дела Србије и југо-истока.

Моравски коридор, који је део пута Е-761, има важан регионални значај јер повезује градове у централном и југоисточном делу Србије, као што су Краљево, Чачак, Александровац и Крушевац.

Спајање са ауто-путем "Милош Велики" омогућава бољу повезаност са западном Србијом и Београдом што ће допринети бржем и ефикаснијем транспорту, умањеном времену путовања, и потенцијалном повећању економске активности у овом региону.

Осим тога, "Милош Велики" постаје кључна веза са Црном Гором, кроз пројектоване деонице које ће омогућити бржу и сигурнију повезаност између Србије и Црне Горе. 

Сва ова проширења имају за циљ побољшање саобраћајне инфраструктуре и безбедности, као и подстицање економског развоја региона.

Србија пример модерне и стабилне државе

У тренутку када део опозиције и група студената која је изманипулисана од опозиције, покушава да кроз протесте и блокаде створи атмосферу хаоса и дестабилизације, грађани Србије јасно показују шта желе - стабилност, напредак и конкретне резултате.

Јучерашњи скуп "Покрета за државу и народ" у Јагодини који је окупио на хиљаде грађана из свих крајева земље, био је недвосмислен показатељ да Србија одбацује политику деструкције и бира снагу, јединство и визију развоја коју предводи председник Александар Вучић.

Скупови попут оног у Јагодини је доказ да већина грађана подржава пут напретка, док блокаде саобраћајница и покушаји изазивања кризе не доносе никакве конкретне користи.

Напротив, они успоравају оно што Србија данас гради - модерну, повезану и економску стабилну државу. 

Један од најбољних примера те политике је управо аутопут "Милош Велики", инфраструктурни пројекат који симболизује успех Вучићеве визије и политике модернизације земље.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

НИСАМ БИО СПРЕМАН ЗА ОВО ПИТАЊЕ! Александер Зверев о теми чије разрешење и Србија чека