ОВИ ЉУДИ НИСУ НОРМАЛНИ Појавио се цео транскрипт бруталног плана блокадера - овако су смислили да нападну аеродром

Новости онлине

08. 04. 2025. у 10:20

НА састанку пленума Медицинског факултета у Београду јуче је планиран терористички напад на Аеродром Никола Тесла у Београду

ОВИ ЉУДИ НИСУ НОРМАЛНИ Појавио се цео транскрипт бруталног плана блокадера - овако су смислили да нападну аеродром

Фото: Принтскрин

Наиме, двадесетак до тридесетак блокадера детаљно је планирало заузимање аеродрома и блокирање контроле лета.

На снимку који су медији објавили види се неколико студената како расправљају о плану блокаде контроле лета, док се на екрану у амфитеатру приказује документ са планом блокаде.

Транскрипт снимка преносимо у целости:

Долазе пре пола 8 на посао и наравно, потенцијално, уколико неки пилот дође у том периоду свакако неће проћи, а самим тим, авион неће полетети без пилота, мислим, наравно, као и без путника. Датум вам нећемо сад открити, али благовремено ћете бити обавештени. Не брините, неће се десити ситуација као са Депоом (ГСП) или било којом другом акцијом да нисте на време обавештени.

Овај пасус овде за издавање саопштења 7 дана раније на Инстаграм налогу „Студенти у блокади“ се још разматра јер, ако објавимо 7 дана раније да ће се у наредном периоду, односно у наредних 7 дана неки дан десити блокада, ми потенцијално правимо хаос све те дане на аеродрому, јер ће путници долазити раније, аеродром је у обавези да обавештава путнике о кашњењима и слично. 

Али, ту такође постоји проблем што може полиција бити 7 дана већ тамо и да нас чека. Тако да ће се ово још размотрити да ли је паметна идеја или не. А зашто овај период блокаде? Јер јутарњи вршни час на аеродрому вам је од 6 (сати) до 9 (сати) и тада полети више од 30 авиона. Каснији интервал слећења између летова је нешто дужи, али такође постоји и значајан број летова и од 1 сат до 12-1 улазимо и у тај поподневни вршни час када се тај број летова поново повећава и самим тим што ми остајемо до 1 (13х) ми директно ћемо да утичемо и на те летове који су у поподневним сатима, а кашњења ће бити још већа.
А зашто не можемо да останемо дуже од 3 (15х)? Зато што, малопре сам рекао да је смена контролора од 7 до 3 (15х), а наредна од 3 (15х) до 11 (23х) и онда би се само нама направио још већи проблем за те контролоре који долазе у поподневну смену, тако да се морамо повући пре него што они дођу. Оно што је јако битно јесте зашто је изабрано да акција траје 6 сати, односно минимално 6 сати? Зато што су у том случају авио компаније у законској обавези да морају да рефундирају новац путницима, уколико, наравно, се они буду жалили, а вероватно ће се и жалити.

Наравно, неке авио компаније деле новац и када лет касни и 3-4 сата, али како бисмо ми били 100% сигурни, ако гледамо те већ законске оквире и слично, бар да је та акција минимално 6 сати. Што се тиче локације, да не блокирамо зграду аеродрома, значи није терористички напад, већ блокирамо приступне саобраћајнице ка истој згради.

Тачка 1. јесте са стране аутопута. То вам је оно рачвање ка музеју Николе Тесле ка П2 паркингу. А друга тачка јесте код ЈАТ технике, где је раскрсница са старим аеродромским путем. Е сад, овде је мало детаљније ова тачка 1.

Ово вам је овде пут, ово плаво, за запослене у СМАТС-и где ће се вршити њихово пропуштање. Дупла црвена линија јесте покретни кордон редара. Е сад, како ћемо ми знати да су они запослени управо у Контроли? Свако од њих има своје картице, са којима кад се идентификују улазе у зграду, али генерално и на њихов паркинг. Ми неформално знамо и имамо контакт да имамо подршку свих контролора и генерално смо у контакту са синдикатима на аеродрому. Тако да, с обзиром да ми нисмо никакви полицајци и не треба да вршимо њихову ми легитимацију, рачунаћемо на њихову подршку.

Уколико их лепо замолимо, да нам покажу, што вероватно да хоће, али за случај да одбију да нам се легитимишу, студенти, односно редари Саобраћајног факултета, одсека за ваздушни саобраћај и транспорт, на ове тачке ће постављати три кључна питања (смех) на она на која свако од њих зна и могу да одговоре. Уколико не умеју да одговоре или неће, неће им ни бити дозвољен пролаз (смех).

С обзиром да имамо њихову подршку, али како да вам кажем, то је посебан ментални склоп људи који раде у Контроли. Они морају, кроз њихову обуку да пролазе разне психолошке тестове и остало срање, јелте. Они ће хтети и морају да буду на пропусту. Њима је у интересу да се појаве на свом радном месту управо због безбедности свих оних летова које сам споменуо да прелећу преко наше земље, тако да рачунамо на њихову зрелост и генерално имамо њихову подршку. Ок, да. Зашто овде стојимо?

Када се искључите са аутопута у почетку имате две траке које воде ка аеродрому. А овде иде (показује на мапи), отвара се трака за лево скретање управо за њихов пролаз. Овде одвајамо због полукружног окретања, како се не би правило загушење у тим тракама када имају, односно две траке ка аеродрому, да буде само десна загушена јелте, а лева да може да се циркулише да и они прођу овуда, а и да људи који не буду хтели да чекају у колони тих 6 сати или слично, да једноставно могу да направе маневар полукружног окретања и да наставе ка Београду или где год да су кренули.

Ово овде јесте, океј, може да се деси да морамо да стојимо и овде. Ово је земљани пут који води ка насељу Радиофар. Е сад, ми смо проверили на Катастру, овај овде део је једина географска парцела аеродромска и овде смемо да стојимо. Остали делови јесу приватни, односно приватно власништво, на којем ми не бисмо смели да стојимо, али и ако ми не бисмо смели да стојимо, тако и они не би смели да пролазе туда.

Једино оно што је проблем, зашто бисмо можда морали да стојимо овде, је да уколико они пошаљу комби Ер Србије да дође довде да покупе раднике или слично, морамо да се обезбедимо са те стране да се то, мислим да се то не деси.

Мислим да сам све рекао везано за ову прву тачку. Што се тиче друге тачке, то је код ЈАТ технике, океј пошто се ту долази из правца Сурчина, овде је да имају две саобраћајне траке, да само једна, мислим само у једном смеру. Ширина саобраћајне траке овде износи чак и више од 3 метра, а сад да бисте знали отприлике да упоредите на аутопуту вам је ширина једне саобраћајне траке 3.75. Ово није аутопут, а ширина овде свакако износи свакако више од 3 метра још имају плус две зауставне траке.

А овде где би се вршило полукружно окретање где се још налази аутобуско стајалиште, значи још вам је то проширено за од 2.5 до 3 метра, тако да и са ове стране ће моћи да се циркулише, али наравно стајаће редари и они ће, јелте, да глуме полицајце како би саобраћај ту циркулисао.

Стари аеродромски пут, управо стојимо овде, јер да смо се повукли овамо до кружног тока овуда би исто могли да долазе до аеродрома. Овај пут, генерално нико не долази овуда до аеродрома тако да ћемо ми путем мејла Саобраћајног факултета, обавестити на званичан мејл контролоре односно на званичан мејл СМАТС-е и преко контаката које имамо у синдикатима да они долазе старим аеродромским путем јер ће бити најпроходнији или генерално са оне тамо стране аутопута управо због оног одвајања траке да би могли да циркулишу. Односно не контролоре него инжењере који раде у Контроли.

Са ове стране, мислим генерално, нема пролаза. Зашто су постављени редари? Само из простог разлога да случајно не би некоме од студената пало на памет да жели да уђе у ЈАТ технику што не би смело никако да се деси, тако да из тог разлога са ове стране стоје редари. Мислим да је то то, везано за ову тачку и даље. Океј, ово сам рекао, задужени за надзор, постављање стручних питања, легитимација ... Океј, речено. ...

Е како до аеродрома што се тиче транспорта? Прва опција јесте да свакако, да уколико ова акција прође ВСД, би морало да се спроведе јесте да сваки факултет обезбеди минимум троја кола, односно 3 аутомобила, са којим би потенцијално прво редари ишли, а број који би остао ван тога наравно могу бити студенти. Плус то. Ја бих и градски превоз.

Овде (показује) су наведене све аутобуске линије јавног градског превоза које воде директно до аеродрома и које воде до околног аутобуског стајалишта. Стајалиште Малињак вам је са стране Ледина, тако да време пешачења до тачке блокаде односно до оне раскрснице код ЈАТ технике би износило око 30 минута. Ово су вам аутобуске линије које воде дотле и аутобуске линије које воде до стајалишта ту до ... што вам је са друге стране. Време пешачења оквирно је 15 минута.

Оно што је јако важно јесте да не би требало да се ослањамо на јавни градски превоз јер је генерално и сад ред вожње до тамо редукован, а уколико се изабере опција да се најави 7 дана раније, што сви мислимо да је то лоша сада опција, они могу и у тих 7 дана баш да редукују ред вожње и да генерално не постоји опција јавним превозом како да се дође до тамо. Океј, може, имамо контакте синдиката ГСПа, можемо можда и да исхендлујемо да нам обезбеде неки аутобус да дођемо до тамо, али не би баш требало да се конкретно ослањамо на то. И друга опција јесте организован превоз. О овој акцији не бих баш могао ништа више од овога да вам кажем. Ми радимо на томе да се значи организованим превозом где ће, не наравно сви, али одређени број студената да се превезе до тамо.

Што се тиче безбедности, океј, ово је већ наравно ствар радне групе за безбедност (РГБ), али осврнули смо се на неке отприлике најпроблематичније ствари. То је, прво поставити физичке барикаде односно ограде, испред редара, где будемо ми блокирали. Друго, минималан потребан број редара јесте 100. Океј, ово ће они да одреде који је тај минималан број редара, али оно што је јако битно јесте да минималан број студената факултета током ове акције мора да износи 1000, односно 500 са једне стране, 500 са друге што ја верујем да нас на блокадама има и више од 1000 па око тога не би ни требало да буде проблем.

Е сад, трећа ова тачка уколико се одлучи да сви ти аутомобили којима ми долазимо до тамо буду паркирани испред нас, због наше повећане безбедности, у контакту са јелте правницима ту постоји проблем саобраћајне полиције уколико дође и легитимише те аутомобиле. Ми имамо опцију да тај власник тог аутомобила каже како чека некога чији је лет у периоду блокаде и да једноставно не може да се помери одатле, али ако и то не буде била толико позитивна опција ми ћемо, ми смо заправо одредили сва околна места паркиралишта, паркинг простора и слично где ће сви ти аутомобили бити паркирани и од свих тих локација и време које је потребно да се дође до саме тачке блокаде. Ово ће бити прослеђено КРГБ-у јер је више ово мислим да они  ... , али ми смо им свакако дали опцију.

Ја се извињавам што прекидам, истекло је време за ову тачку дневног реда, ко је за да продужимо, ко је против, уздржани?

Позитивна страна акције јесте управо та радикализација о којој причамо.

Извини, само видите да ли се ово шаље на КРГБ, имамо мало проблема са људима на Телеграму тако да можда је боље да остане ...

Ми свакако мислимо да треба прво да прође све дозволе, али ми смо дошли на састанак прво код вас, конкретно јер је у вашој надлежности да то презентујемо, па бисмо се онда договарали како и шта коме да се шаље и слично. Свакако, ова акција је радикализација.

Океј, ова акција је такође као знак подршке један вид ... где шаљемо поруку Европи о актуелним дешавањима која се овде дешавају, а и шире. Акција заједно са бициклистичком иницијативом шаље поруку ван граница државе и озбиљности ситуације у којој се налазимо и потребу за међународном реакцијом.

Друга ствар јесте изазивање реакције других држава. Циљ нам је да скренемо пажњу страних медија, институција, организација како би се додатно појачао притисак на ове наше овде институције. Директно погађамо авио компаније и међународне интересе и треће вршење економског притиска на нашу државу у смислу: кашњења летова, отежавања одвијања ваздушног саобраћаја. Такође како отежавамо путнички тако отежавамо и робни ваздушни саобраћај, а економисти су нам рекли да тај промет може да иде и до више стотина хиљада евра.

Што се тиче негативних страна акције прво јесте утицај на путнике. Океј, фрустрација, наравно путника, незадовољство оних који су купили карте и који желе тај дан да полете. Потенцијално изгубљене конекције и састанци. Океј и ово за састанке није толики проблем, јер ти људи који лете на бизнис састанке генерално имају у циљу да тај дан стигну на тај састанак тако да иду најранијим летовима и њихови летови су негде између 6 и 7, а они знате већ кад се има лет мора да се дође и сат, сат и по времена раније. Тако да и ова и овде аспекат састанака и изгубљених конекција отпада јер ћемо и њих да пропустимо.

Оно што нама иде у прилог јесте да постоји више опција: да  ће авиони полетети свакако, али са великим и огромним закашњењем; да авио компанија која отказује лет има дужност да рефундира новац путницима; да ће лет бити одложен за неки наредни дан уколико се путницима не свиди тај нови термин. Авио компанија је и тада у обавези да путницима рефундира новац.

Оно што је јако битно јесте да смо свесни да ће ово створити привредне непријатности , али верујемо да је привремена блокада оправдава циљ који  желимо да постигнемо, а то је скретање пажње на системске проблеме који погађају све грађане Републике Србије. Као што сам рекао акција ће бити АД- ХОК, биће најављена. Овде су факултети распоређени на две тачке, наравно, ово је подложно променама, али отприлике ми смо направили поделу са једне и са друге стране.

Што се тиче финеса везано за акције, постојала је идеја да се направи један огроман транспарент који ће да се види из авиона када путници буду слетали , где ће бити на некој околној њиви на енглеском језику, где ће писати: „Делаy јустице делаy флигхтс”.
И такође ми док будемо блокирали такође можемо да држимо транспаренте, да ли на српском или на енглеском ,“одложени летови,“ , “касни правда касне летови,“ и слично. Свакако са овим ћемо се консултовати са колегама са уметничких факултета они су вољни да помогну...

Е сад оно што је јако битно јесте, како би смо се правно осигурали уколико нас полиција, жандермерија или било ко сазмера до станишта зграде, оно што ми можемо да урадимо и што ће бити урађено, јесте да се купе две авионске карте. Једна ће да буде са једне стране, друга са друге, јер законски није прописано колики број пратилаца иде (смех, аплауз). Апелујемо да тај путник коме буде била уручена та карта понесе пасош са собом и ранац. Друга потенцијална могућност јесте да, вероватно је већина вас већ летела, имате боардинг цард на телефонима, оне су сад у електронској форми. Лако може да се исфотошопира датум на тој карти. Наравно и сви ви који будете то урадили, пасош са собом и ранац, такође, јер полиција не зна и не може ни на који начин да провери да ли вам је карта исфотошопирана или није у тој зони аеродорома где је дозвољено кретање свима.

Оно што апелујемо јесте да се никако не улази у контролисану зону аеродрома, односно где се врше боардинг пасс, односно цхецк ин и остало где ту већ могу да проверавају, то вам је већ ако стварно желите да путујете па да идете. Тако да то се свакако неће десити.
И оно што нама иде у прилог јесте и та репресија ако се тај случај деси од стране полиције јесте што ако сви будемо у станичној згради односно у аеродромској згради они неће уопште знати тада ко је прави путник, а ко није, и себи ће изазвати још већи проблем уколико правог путника крену да малтретирају. Мислим и генерално нас с обзиром да ћемо имати карте. То је са те правне стране да будемо осигурани за случај да се то деси ...
Е да, оно што је јако битно јесте да, ово је последње, само за тај датум постоји опција да се усагласимо са Нишом да они блокирају њихов аеродром. Ми смо свакако размотрили њихове прилазе све, већ имамо разрађену акцију, вољни смо да им помогнемо. Свакако и да се усагласимо са Суботицом, Новим Садом и  Крагујевцем о блокади аутопута тако да тај дан цела Србија стане, буде паралисана. Да не буде само ми овде блокирамо већ да се усагласимо са свима. Крагујевац већ чека тачну информацију, да ли ће то проћи или не, како бисмо се усагласили.

И остаје још апел уколико ова акција прође, за што већи одзив студената јер сама реализација зависи од нашег броја.

Тако да то би било то (аплауз).

Прво питање: С обзиром да је речено да се не може прилазити на онај део који је приватан и слично да ли имамо дозволу власника те њиве на којој би ставили тај „банер“ јер ако нам он не да може да дође да га скине и то је то?

Па знате како, што се тиче мислим тог банера, океј, ми ћемо га распрострати тамо на сред њиве, па док се тај власник појави и слично. Ми нећемо конкретно бити, а сви ти летови који буду слетали у том периоду већина њих ће да види, битно је само да ми не будемо, да нас не могу да терете законски, правно и слично на приватном поседу.

Друго питање: Прво да вас похвалим да сте баш лепо ово написали темељно и све. Имао бих само пар питања. Прва ствар је да ли би излаз свима из простора аеродорома био дозвољен? Друга ствар је да ли би људи могли пешке да прођу те барикаде,  јер ако би могли да пређу пешке, неко би могао да их довезе до тих барикада и да они само прошетају кроз нас и трећа ствар је ако би било најављено у ком год тренутку, мислим како спречавамо да тамо се тај аутобус који стиже у 7:20 помери за пола сата раније или било шта друго. Мислим‚ како, на који начин ће то бити најављено толико рано да ми можемо да стигнемо, а да полиција не стигне пре нас?

То треће питање да, оно што сам ја рекао најављено је и то је још један негативан аспект зашто можда не би требало уопште да се најави акција  да су студенти у блокади, а  генерално нама, односно универзитетима, организоваће се тајни састанак са делегатима где ћете сви...

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТРАМП СПУСТИО ЦАРИНЕ И СРБИЈИ: Ево колико сада износе и када одлука ступа на снагу

ТРАМП СПУСТИО ЦАРИНЕ И СРБИЈИ: Ево колико сада износе и када одлука ступа на снагу

ПРЕДСЕДНИК САД Доналд Трамп изјавио је данас да ће свим земљама, укључујући и Србију, уведене царине бити суспендоване, осим за Кину, којој је тарифе увећао на 125 одсто.

09. 04. 2025. у 20:44

ДРАМА НА ГРАДИЛИШТУ! ЈЕДНА ОСОБА ЗАРОБЉЕНА, ТРОЈЕ ПРЕЖИВЕЛО: Грађани позвани да се евакуишу због додатног урушњавања (ФОТО/ВИДЕО)

ДРАМА НА ГРАДИЛИШТУ! ЈЕДНА ОСОБА ЗАРОБЉЕНА, ТРОЈЕ ПРЕЖИВЕЛО: Грађани позвани да се евакуишу због додатног урушњавања (ФОТО/ВИДЕО)

КАКО преносе локални медији, претпоставља се да су две особе заробљене након што се срушило градилиште Шин Ансан, у Иљик-донгу, Гванмјон-си, близу јужнокорејске престонице.

11. 04. 2025. у 10:00 >> 10:12

Коментари (11)

ШОКАНТНЕ ВЕСТИ ИЗ ТУРСКЕ - ТАДИЋ НАПУШТА МУРИЊА: Али то није све...