"СОКО" ЈУРИ КА СУБОТИЦИ: Последња деоница брзе пруге од Београда до границе са Мађарском спремна за саобраћај
БРЗА пруга од Београда до Суботице спремна је за воз "соко". После двонедељног тестирања, последња деоница најсавременије железничке трасе у нашој земљи, од престонице до границе са Мађарском, може да се пусти у саобраћај.
 
                                                                                    Фото: Новости
Нову пругу пројектовану за брзине до 200 километара на час, "соко" ће прелазити за само 80 минута, чак више од три пута брже него што су икад овом трасом саобраћале композиције. Од Београда до Суботице, некада се возом путовало најмање четири и по сата, јер је на прузи дугој 183 километра, само 35 километара било двоколосечно и то од Београда до Старе Пазове. То значи да су возови милели просечном брзином од око 45 километара на сат.
Од Београда до Бачке Тополе ускоро ће се путовати 64 минута, а до Врбаса 53 минута. Међународни путнички возови од Новог Сада до Суботице, нову деоницу прелазиће за 42 минута. Теретни возови ићи ће нешто спорије, јер ће њихова максимална брзина бити до 120 километара на сат.
Према доступним инфомрацијама, неће се полазити из Новог Сада, већ из Петроварадина докле су и саобраћали возови из Београда.
Изградња последњих 108 километара брзе пруге, између Новог Сада и Суботице, почела је крајем новембра 2021. Саобраћај је потпуно заустављен у априлу 2022. када је почела демонтажа колосека на тој траси. За радове вредне око 1,16 милијарди долара био је задужен козорцијум кинеских компанија China Rail-way International и China Communications Construction Company. Имали су рок да пругу заврше за 33 месеца од тренутка када је заустављен железнички саобраћај између два војвођанска града. Према том плану, деоница је требало да се отвори до краја прошле године, али је због трагедије на новосадској железничкој станици 1. новембра све заустављено.
Пројекат изградње пруге за велике брзине до 200 километара на час између Новог Сада и Келебије, обухватио је трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања.
И три зелена моста за животиње
НА новој железничкој траси положено је око 273 километра нових колосека, укључујући двоколосечну пругу и станичне колосеке. Од Новог Сада до Суботице никло је 58 нових објеката, међу којима је шест мостова дугих укупно 2.330 метара, пет галерија, 15 подвожњака, као и 27 надвожњака од скоро четири километра. На траси су први пут у Србији изграђена и три еко-дукта, односно зелена моста од по 46 метара, којима ће животиње моћи безбедно да пређу преко пруге.
 
                    
                    УКРАЈИНСКИ ВОЈНИЦИ У КЛАНИЦИ ПОКРОВСКА: "У граду је прави пакао, Руси довели све снаге које могу"
РУСКА пешадија продрла је у градске границе једног од главних стратешких циљева председника Русије Владимира Путина, претећи да га опколи. Украјинске специјалне снаге укључиле су се у борбе у урбаном подручју.
29. 10. 2025. у 17:43
 
                    
                    САД ИЗДАЛЕ ГЕНЕРАЛНУ ДОЗВОЛУ ДО АПРИЛА: Одлажу се санкције руској нафтној компанији
СЈЕДИЊЕНЕ Америчке Државе су данас издале тзв. "генералну дозволу" којом се привремено одлажу санкције Росњефту у Немачкој до 29. априла 2026. године, објавило је америчко министарство финансија.
29. 10. 2025. у 16:17
 
                    
                    ОДБРУСИЛА ЦАРИНИКУ: Гоцу на граници назвали Рашином мамом
ПЕВАЧИЦА без длаке на језику говори о односу са супругом Рашом Новаковићем, увек се са шалом осврћући на разлику у годинама која је многима била главна тема на почетку њиховог забављања.
31. 10. 2025. у 18:35
 
                                         
                                         
                                 
                                         
                                         
                                         
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    
                    
Коментари (0)