ОНИ МРЗЕ СРБИЈУ: Северина - Икона антисрпске мржње и усташке пропаганда
Хрватска певачица Северина годинама води антисрпску кампању, вређа жртве Јасеновца, слави Олују и отворено подржава радикалне покрете против Србије.
Фото: Принтсцреен
Северина Вучковић већ три деценије гради јавни имиџ на порукама које вређају Србију, Србе, српске жртве и све што симболише српски идентитет. Иако се формално бави музиком, њен медијски простор ретко је испуњен уметничким садржајем, а много чешће политичким порукама које се директно уклапају у радикално-усташке наративе. Од првих наступа на скуповима Фрање Туђмана деведесетих година до данашњих јавних иступа у којима отворено подржава блокадере у Србији, Северина показује континуитет ставова који не остављају простор за дилему: Србија јој је била добра само онда када је од ње могла да живи, док је у политичком смислу увек била против ње.
Од Туђманових бина до улоге „активисткиње“ у Србији
Када се прати њен јавни пут, јасно се види нит која повезује све фазе њеног ангажмана. Певање на Туђмановим скуповима почетком деведесетих није било тек естрадни ангажман, већ јасна политичка декларација у тренутку када се Хрватска оштро и насилно одвајала од Србије. Управо тада се дефинисало Северинино политичко опредељење које се, упркос покушају да га годинама прикрива гламурозним наступима, никада није променило.
Данас, тридесет година касније, потпуно нескривено подржава блокадере у Србији, изговара политичке пароле на концертима и поручује да ће доћи у Нови Сад „када диктатор оде са власти“. То је иста политичка линија, само модернизована, али суштински идентична оној коју је носила од почетка своје каријере.
Исмевање српских жртава и релативизација Јасеновца
Колико је дубоко њен антисрпски рефлекс, најбоље показује начин на који говори о Јасеновцу. У једној од својих изјава, покушавајући да увреди грађане Србије, рекла је да „живе у Јасеновцу, само што су још живи“. Та реченица представља једну од најјезивијих релативизација геноцида над Србима у НДХ и сведочи о потпуном одсуству саосећања према стотинама хиљада мучених и убијених. За Северину, Јасеновац није место највећег страдања српског народа, већ метафора за увреду.
И док се подсмева српским жртвама, нимало се не устручава да велича усташке идоле. Недавни снимак са концерта, на коме поносно изговара да „воли Томпсона више него себе“ и започиње песму „Лијепа ли си“, потврђује да се сама сврстава у симболички простор екстремне идеологије из кога никада није иступила. Публика која је углас певала са њом само додатно је појачала поруку коју је желела да пошаље.
Лажни морал, скандали и начин живота без граница
Северинин приватни живот већ тридесет година пуни таблоиде, али не због уметничког рада него због дугог низа скандала. Њен најпознатији јавни тренутак није песма, албум или филм, већ порнографски снимак са јахте који ју је лансирао у орбиту популарности. Људи из естрадног света годинама тврде да је сама иницирала снимање, као и његово пуштање у јавност, како би стекла славу и новац. Последице је претрпео само човек из снимка, док је она након тога постала најтраженије име региона.
У међувремену су се низали породични сукоби, физички напад на рођену сестру, хаотични разводи и покушаји да се сопственом детету ускрати право да упозна део свог идентитета. Када је Милан Поповић крстио сина по православним обичајима, Северина је изгубила контролу, вербално напала патријарха Порфирија и покушала да потпуно елиминише српски идентитет из живота сопственог детета. Ни то није урадила из мајчинског осећања, него из дубоко укорењене нетрпељивости према свему што је српско.
Политичка радикализација и отворено мешање у унутрашње послове Србије
У последњих неколико година њена политичка ангажованост прешла је у нову фазу. На наступима шаље пароле подршке блокадерима, користи њихов жаргон, охрабрује радикализацију, а њен поклич „пумпај!“ постао је обележје појединих протестних група. Тиме што се сврстала уз екстремне опозиционе активисте Северина је заузела улогу политичког актера, а не више естрадне звезде.
Посебно је скандалозна њена изјава у једној емисији, када је српски народ оптужила за уништавање Босне, Хрватске и изазивање конфликата у Црној Гори, практично понављајући пропагандне наративе који Србију представљају као основни извор свих ратова. Те речи јасно показују колико дубоко иде њена потреба да Србе означи као колективне кривце, без имало знања, одговорности или поштовања према чињеницама.
Северина између Олује и Готовине – митологија усташтва као лична инспирација
Њен однос према акцији „Олуја“ и генералу Анти Готовини најбоље показује читаву идеолошку матрицу. Више пута је изражавала жељу да глуми његову супругу у филму у којем се он приказује као херој, иако је војска којом је командовао одговорна за протеривање око 250.000 Срба из Хрватске.
У исти мах, српског генерала Ратка Младића упоређивала је са Хитлером, показујући двоструки стандард који је типичан за екстремне хрватске кругове: хрватски злочини су хероизам, а српски ослободилачки рат злочин. Северина се у ту логику савршено уклапа.
Заједнички фронт са екстремним круговима у региону
Њено политичко деловање последњих година јасно је усклађено са наративима разних организација и појединаца који се професионално баве нападима на Србију. Међу онима који су стали у њену одбрану је и Динко Грухоњић, човек познат по изјавама којима релативизује злочине над Србима и који је јавно рекао да поносно дели име са Динком Шакићем, командантом логора Јасеновац. Та повезаност није случајна – они делују у истом пропагандном оквиру, свако у својој професији.
Антисрпство као најпрофитабилнији део каријере
Најбоље се види колико јој се овакав ангажман исплати када се погледа вредност уговора које добија. Наступ за дочек Нове године у Сарајеву плаћен је готово 400.000 евра, чиме је Северина награђена не због уметничког квалитета, него због политичке послушности према наративима који су тренутно најпрофитабилнији у делу региона. Пљување по Србији постало је једини део њене каријере који стабилно доноси новац, публику и пажњу.
Северина није уметница већ пројекат
Када се све сабере, постаје јасно да Северина није само музичка звезда нити обична јавна личност са контроверзним ставовима. Она је производ једног политичког окружења, особа која годинама ради на томе да Србију прикаже као извор свих зала, да српски народ окриви за туђе злочине и да српске жртве гурне под тепих. Њено антисрпство није хировит испад него доследна идеологија коју је усвојила још деведесетих и коју данас, без икаквог устручавања, понавља на свакој бини.
Србија јој је била тржиште, каса и одскочна даска, али никада дом, никада инспирација и никада заједница. Зато је данас јасно да Северина не мрзи само државу, него све што је српско – и да ће ту мржњу наставити да користи као једино преостало средство за одржавање своје каријере.
СУКОБ НАМ ЈЕ ПРЕД ВРАТИМА Руте упозорава: Ми смо следећа мета Русије
РУСИЈА би могла да буде спремна да употреби војну силу против НАТО-а у наредних пет година, сматра генерални секретар НАТО-а Марк Руте.
11. 12. 2025. у 15:46 >> 16:40
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне
СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.
11. 12. 2025. у 16:22
"СТИГЛИ СРПСКИ ХУЛИГАНИ!" Аустријска полиција плаши грађане по улицама Граца због навијача Звезде
Штурм Грац и Црвена звезда играју утакмицу у Лиги Европе, а пред тај меч аустријска полиција је урадила нешто несвакидашње.
11. 12. 2025. у 16:15
Коментари (0)