ПУТНИЦИ ПРЕКО РЕКЕ БЕЗБЕДНИ: Управа за способност бродова за пловидбу контролише речни јавни саобраћај, инспекција и полиција помажу

Г. НОВАКОВИЋ

13. 07. 2021. у 09:46

ИАКО се чини да су небезбедна због старости, речна пловила која превозе путнике преко Саве и Дунава пролазе строгу контролу Управе за способност бродова за пловидбу.

ПУТНИЦИ  ПРЕКО РЕКЕ БЕЗБЕДНИ: Управа за способност бродова за пловидбу контролише речни јавни саобраћај, инспекција и полиција помажу

Фото П. Милошевић

Једном годишње је провера обавезна, док Инспекција пловидбе и Речна полиција ванредно прегледају да ли превозници имају неопходне дозволе за рад, и сву опрему како би путници без страха могли да пређу са Новог Београда на Аду Циганлију, или од Земунског кеја до плаже Лидо. Укупно четири превозника на обе реке тренутно се баве овим послом.

Према речима команданта полицијске испоставе за безбедност на рекама Саше Кнежевића, постоје правила од којих се не одступа када је реч о јавном речном превозу.

- Пре свега, превозници морају имати регистровану фирму у Агенцији за привредне регистре, а обука чамџија је у овом случају ригорознија него за грађане - каже Кнежевић. - Пловило такође мора да се оверава редовно у Капетанији, а стручни тим Управе за способност бродова за пловидбу обавља прегледе возила. Ванредно и ми из Речне полиције идемо у контролу, као и надлежна инспекција.

Превозници се санкционишу у случајевима када делатност обављају ван времена обданице, што је строго забрањено. С друге стране, укупан број путника у једном чамцу не може бити већи од 12, а за сваког од њих потребно је да се обезбеде прслуци за спасавање.

- Прву помоћ и противпожарни апарат сваки чамац мора да поседује. Чак и прслуци треба да испуњавају одређене стандарде, јер превоз преко реке користе и непливачи - изричит је Кнежевић.

Како каже наш саговорник, безбедност путника зависи од понашања свих учесника у овој врсти саобраћаја, који се у истом тренутку нађу на водама. Велики проблем на рекама чини значајно већи број глисера и чамаца са јачим моторима. У Блоку 70 ова пловила праве гужву, а многи суграђани глисирају у зони града, што није по правилима, и праве таласе који по путнике на реци могу бити незгодни. Такође, и по оне који имају приватна пловила.

- Нажалост, нисмо на добром нивоу понашања на рекама - из искуства дужег од три деценије прича Кнежевић.

- Људи су опуштени, често и под дејством алкохола. Пре десетак дана на Дунаву се догодило превртање чамца. Четири особе су упале у реку, јер су се нагли на једну страну пловила. Срећом, нису повређени.

Ипак, открива нам Кнежевић, почетком овог месеца догодила се незгода због које је један суграђанин завршио на одељењу реанимације са тешким повредама. Глисер је створио талас, па је човек испао из чамца. Задобио је прелом ребара и контузију плућа.

Иначе, у односу на претходну годину, приметно је повећање броја пловила на Сави и Дунаву од око 60 одсто, због немогућности већине суграђана да негде отпутују. На београдским рекама има око 1.000 глисера и чамаца са јаким моторима, а значајно мање металних чамаца.

Дуго година уназад, каже Кнежевић, тај је однос "снага" био обрнут.

КАЗНЕ ДО ДВА МИЛИОНА

ПРЕВОЗ путника на Сави и Дунаву проверава се редовним или ванредним инспекцијским надзором, тако што се изврши увид у исправе за чамац и исправе лица, која управљају чамцем - рекли су нам из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. - Казне за физичко лице су од 10.000 динара до 100.000 динара, за правно од 200.000 до 2.000.000 динара, за предузетника од 50.000 до 500.000 динара, док је за одговорно лице у правном лицу од 30.000 до 150.000 динара.

НА АДИ ПО ЈАВНОМ ПОЗИВУ

ПРЕВОЗ чамцима на Ади Циганлији, који саобраћају од језера до обале Саве обавља се деценијама уназад. Како су нам рекли из ЈП "Ада Циганлија", јавни позив за привез у оквиру обављања делатности превоза путника пловилима, активан је од 2018. године, а уговор се склапа на пет година. Ова област увек је била предмет јавног конкурса.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све

НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.

15. 12. 2024. у 12:00

Коментари (0)

СРБИ ВЛАДАЈУ ТУРСКОМ: Тадић и Костић режирали нови победу за Фенербахче (ВИДЕО)