ЈАВНИ ПРЕВОЗ У ЦРВЕНОМ: Према одлуци скупштине, спољашњост градских аутобуса, трамваја и тролејбуса од 1. октобра биће без реклама
РЕКЛАМЕ са свих возила јавног превоза, и ГСП-ових и приватних, биће уклоњене до 1. октобра.
Ово "откривање" аутобуса, трамваја и тролејбуса биће први корак у решавању многобројних проблема градског превоза, који се већ годинама гомилају. Ипак, места за оглашавања биће у унутрашњости возила, на местима која су за то предвиђена.
На ову одлуку, коју су аминовали престонички одборници на недавно одржаној седници, подсетио је недавно градоначелник Александар Шапић. Он је неколико пута поновио да јавни превоз не сме да личи на "Микијев забавник", те да су приходи од реклама на аутобусима као од 30 билборда у Београду. Донета је одлука да сва возила буду црвена, а не шарена. Као што су и била пре лепљења реклама по спољашњости.
- Ово је само прва мера да покажемо људима да морамо да кренемо од естетике, а да ће се онда ићи дубински у решавање крупнијих проблема у ГСП и превозу - истакао је Шапић. -
Да бисмо могли од грађана да тражимо да плаћају карту, морамо најпре да "умијемо" наш градски превоз.
Према последњим подацима, месец дана рекламирања на целој површини "шпанца" кошта 81.000, пола је 51.948, а четвртина 36.450. Оглашавање на зглобним аутобусима и тролејбусима је 22.680 динара за целу покривеност, 14.742 за половину а 10.206 кошта четвртина. Цена за соло аутобусе и трамваје је 16.200, 10.530, односно 7.290 динара за четвртину покривености возила.
Идеја да сви аутобуси, тролејбуси и трамваји који саобраћају улицама главног града буду црвени, није нова. Грађани су за ову боју гласали још 2015. године, када је на челу престонице био Синиша Мали. Она стара возила која су дотад била у гаражама ГСП и приватника префарбана су у црвену, а нова су се поручивала искључиво у тој боји.
Тадашње руководство престонице желело је да се уједначи боја старих и нових возила. До тог момента сва су била плава и жута. Мада, и данас на улицама имамо зелене швајцарске трамваје, шпанске шарене, жуте троле и "соларис" аутобусе.
СКУПО ПРЕФАРБАВАЊЕ
ДА ПРЕФАРБАВАЊЕ аутобуса није нимало јефтино, показују подаци из 2015. године. Тада су из ГСП говорили да је за "пресвлачење" једног аутобуса потребно пет или шест дана и коштало је 1.800 евра, а за ново лице "солариса" плаћали су чак 5.500 евра по возилу.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
КАЗНЕ СУ ПАПРЕНЕ: Ствар коју морате имати у ауту - а морате водити рачуна и о РОКУ трајања
У ЗАКОНУ о безбедности саобраћаја дефинисано је да се у возилима мора налазити нови комплет прве помоћи (тип Б) са прецизно дефинисаним садржајем.
17. 12. 2024. у 10:05
Коментари (2)