ШАПИЋ: "Мали метро" мења саобраћајну архитектуру града
Председник Привременог органа Александар Шапић изјавио је данас да је Влада Републике Србије потписала уговор за изградњу тунела од Булевара деспота Стефана до Економског факултета, који заједно са Новим савским мостом чини најважнији саобраћајни пројекат чијим завршетком Београд више неће бити исти град.
–То је пројекат о којем сам много говорио последњих годину дана и он постоји као идеја више од 50 година. Пре неколико месеци сам рекао да пројекат Новог савског моста не може да буде до краја потпун и сврсисходан уколико нема тунела. Овакав пројекат, који смо назвали "мали метро", суштински мења саобраћајну архитектуру града Београда, где тунел, који ће ићи испод Улице Гаврила Принципа и излази у Булевар деспота Стефана, практично повезује два саобраћајно најдаља дела града. Пре неколико дана потписан је и уговор, где је финансијер Влада Републике Србије, а инвеститор Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда – рекао је он.
Шапић је истакао да се убрзано креће са израдом пројекта тунела, као и да ће истовремено почети неки од грађевинских радова.
–Експропријација је била највећи проблем, али смо успели да значајно смањимо број објеката који треба да прођу кроз ту процедуру. Суштински, Улицу Гаврила Принципа нећемо да померамо, ићи ће се испод ње, тунел ће бити дужине око два километра и излазимо у Булевар деспота Стефана. Тако мењамо саобраћајну архитектуру града – поручио је Александар Шапић.
Он је подсетио да је пре неколико дана, обилазећи грађане на Сланачком путу, рекао да ће тим правцем до центра Новог Београда моћи да стигну за нешто више од десет минута.
– Проширили смо Вишњичку улицу, која се улива у Булевар деспота Стефана који ће се спуштати у тунел, имаћемо и нови Савски мост и након овог пројекта Београд саобраћајно неће више бити исти. Проценат загађења ће се по проценама смањити за 14 одсто, гужве за 12 одсто, а спојиће два најудаљенија дела града Нови Београд, Земун и Сурчин са Звездаром, Палилулом и Панчевачким мостом. Веома сам задовољан што смо овај пројекат успели да „изгурамо” и да се третира једнако новом савском мосту. Ми смо га назвали „мали метро” јер он подразумева потез од Булевара деспота Стефана до велике саобраћајнице која ће се радити на углу Владимира Поповића и Булевара Николе Тесле. „Мали метро” значи да ће се на том потезу стизати и пре него правим метроом, јер метро има станица, а овде нема заустављања. Када се попнете на мост, ићи ћете право до Деспота Стeфана, за шта ће бити потребно неколико минута. Очекујемо да први радови крену већ следеће године. Пројекат тунела изузетно је комплексан, изискује време и не можемо да кажемо да ће бити готов за годину, чак ни за две године, али реално је да оба пројекта за три и по до четири године буду завршена – казао је Шапић.
Мислим, додао је Шапић, да људи још увек нису ни свесни какву ће то промену да донесе.
– Успели смо да наметнемо пројекат моста на национални ниво и то више нико не може да заустави без обзира на то ко буде водио и град и државу. Сигуран сам да од тога нико неће одустати – закључио је Шапић.
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
ДА ЧОВЕК НЕ ПОВЕРУЈЕ: Погребни бизнис - ево чиме се Легија бави у затвору
ТАЈ посао му је плаћен.
18. 11. 2024. у 15:42
Коментари (0)