ФОРМУЛА 1 НА КАЛЕМЕГДАНУ: Симбол храбрости, вештине и страсти

Новости онлине

22. 07. 2023. у 10:07

ФОРМУЛА на Калемегдану је назив за историјску трку аутомобила која је одржана 3. септембра 1939. године на стази око Београдске тврђаве, која је била део првенства Европе у брдској вожњи.

ФОРМУЛА 1 НА КАЛЕМЕГДАНУ: Симбол храбрости, вештине и страсти

Фото: Википедија/јавно власништво

Ова трка је била јединствена по томе што је била једина трка Формуле 1 која је одржана за време Другог светског рата, и што је привукла велику пажњу јавности и медија, како у Југославији, тако и у иностранству.

Трка је имала две категорије: возаче аматерског и професионалног статуса, који су возили различите моделе аутомобила, углавном италијанске, немачке и француске производње. Укупно је учествовало 37 возача, од којих је 12 било из Југославије, а остали из Италије, Немачке, Француске, Мађарске, Румуније и Бугарске.

Стаза је била дуга 2,7 километара, и пролазила је кроз Калемегдански парк, поред Војног музеја, споменика Победнику, Сахат куле и Зиндан капије, и завршавала се код Карађорђеве улице.

Трка је имала три круга, а укупна дужина је била 8,1 километар. Била је веома узбудљива и драматична, јер је била пуна преокрета, судара, кварова и изненађења.
Највећа сензација је била победа италијанског аса Тација Нуволарија, који је возио Алфа Ромео 12Ц-37, и који је успео да надмаши фаворизованог Немца Хермана Лангера, који је возио Мерцедес-Бенз W154. Нуволари је победио са временом од 5 минута и 11 секунди, што је био нови рекорд стазе, док је Лангер био други са заостатком од 6 секунди. Треће место је освојио Француз Рене Драјфус, који је возио Талбот-Лаго Т150Ц. Најбоље пласирани Југословен је био Бошко Миленковић, који је возио Бугатти Т35Б, и који је заузео шесто место.

Трка је привукла огромну пажњу публике, која је дошла у великом броју да прати спектакл.

Процењује се да је трку пратило око 100.000 гледалаца, што је било око трећине становништва Београда у то време.

Трка је такође била медијски пропраћена, како од стране домаћих, тако и од страних новинара и фотографа, који су слали извештаје и слике у своје земље. Трка је била и политички значајна, јер је показала да је Југославија способна да организује велики међународни догађај, и да је у добрим односима са различитим државама, упркос тензијама које су владале у Европи пред избијање рата.

Формула на Калемегдану је, дакле, била једна од најважнијих и најзанимљивијих спортских манифестација у историји Београда и Југославије, која је оставила дубок траг у сећању и култури народа. 

Ова трка је била симбол храбрости, вештине и страсти возача, који су се надметали за славу и част, али и симбол мира, сарадње и пријатељства међу народима, који су се окупили да уживају у лепоти и узбуђењу аутомобилског спорта.

Фото: град Београд

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

Коментари (0)

ЛУДИЛО: Ови навијачи су шокирани како су у Албанији МЛАКО дочекали Србе?!