"БЕОГРАД ЋЕ БИТИ ПРВИ СА ТАКВОМ ОДЛУКОМ" Шапић: Решење о укидању плаћања јавног превоза је наш највећи успех у 2024. години

Ђорђе Грмуша
Ђорђе Грмуша

01. 01. 2025. у 11:46

ШАПИЋ у новогодишњем интервјуу за Пинк.рс: Решење о укидању плаћања јавног превоза је наш највећи успех у 2024. години, Београд ће бити први град на свету који је донео такву одлуку.

БЕОГРАД ЋЕ БИТИ ПРВИ СА ТАКВОМ ОДЛУКОМ Шапић: Решење о укидању плаћања јавног превоза је наш највећи успех у 2024. години

Фото: Град Београд

Бавимо се озбиљном социјалном политиком јер сматрам да је то не само социјална мера, него и начин на који ћете учинити да у некој блиској будућности будете са мање гужви у центру града, јер када понудите својим грађанима далеко квалитетнији јавни превоз него што је био, када им понудите сва нова возила јавног превоза, када им укинете плаћање истог, верујем да ћете тиме да их мотивишете да више користе превоз него своје аутомобиле, истакао је градоначелник Београда Александар Шапић у новогодишњем интервјуу порталу Пинк.рс.

Од јуна 2024. године сте поново на челу града Београда. Шта је урађено у том периоду, а шта је још могло да се уради?

У принципу, убрзано је оно што се успорило за време Привременог органа, а оно што Београђани не знају, а најмање су осетили, јесте да је за време Привременог органа, који је био период потпуне стагнације града Београда, јер ми нисмо имали ни Градску управу, нисмо имали ни Веће, нисмо имали ништа, већ смо имали тело од нас петорице, где сам ја преузео највећу одговорност, наравно, уз пуну подршку Николе Никодијевића и Александра Мирковића, да би Београђани што мање то осетили, јер ми ниједну меру нисмо укинули. А суштиски је требало да укинемо све мере на девет месеци, међутим, ми смо задржали све оно што смо започели 2022. године, од социјалних мера, наставили са реконструкцијом улица, булевара, саобраћајним решењима, обнављањем јавног превоза... Од 2024. године наставили смо да радимо све оно што смо започели.

На шта конкретно мислите?

Да сада набрајам понаособ заиста није ни место ни време, али од онога што карактерише ову Градску управу, то јесу социјалне мере какве не постоје у овом делу света, могу слободно да кажем, и какве никад у Београду нису постојале од: бесплантног јавног превоза за све, бесплатних вртића за сву београдску децу, ђачке помоћи породици у износу од 20.000 динара по детету уместо нових уџбеника које смо упумпали у образовни систем претходне године, бесплатног улаза на градске базене током летње сезоне, новогодишњих ваучера у вредности 6.000 динара за сву београдску децу до 19 година као и за запослене у школским и предшколским установама, бесплатног енглеског језика за све предшколце, укидања свих листа чекања за личне пратиоце за децу и персоналних асистената за одрасле, бесплатне помоћи геронтодомаћица за око 2500 најстаријих суграђана, такође, све услуге социјалне заштите сада су бесплатне, па све до одговорне безбедносне политике.

Најављивали сте и да ћете ниво безбедности у Београду подићи на виши ниво. Шта то тачно значи?

Пројекат безбедности који је у току, одговорно тврдим да нема ниједан град у Европи данас. За почетак не постоји софтвер који ми имамо, који заправо омогућава препознавање ватреног и хладног оружаја, као ни надзор који ћемо ми имати. У току је постављање надзора у свим школским двориштима и двориштима вртића. Показујемо спремност на физичко-техничку подршку полицији, пре свега, на местима где београдкса деца проводе највише времена, у школама и вртићима. Тврдим да је то пројекат који нико нема, који ће бити подржан са 102 Комунално-безбедносне станице и централним надзорним системом. Очекујемо да ће он бити у следеће две године потпуно имплементиран, а у 2025. години највећим делом, и јавност ће са тим бити упозната.

А шта је још, од онога што је урађено, важно поменути?

Важно је поменути увођење комуналног реда у овај град, примену нових саобраћајних решења јер се њима нико није бавио 20 година, и на крају потпуна реорганизација и реформа нашег јавног превоза, где ће у две и по године, закључно са 2027. годином, да уђе више од 1.500 свих нових возила. То се никада није десило нигде. Да за три, четири године ви добијате све нове трамваје, све нове електричне аутобусе или некадашње тролејбусе, и све нове аутобусе. Да вас подсетим, ми на данашњи дан имамо више стотина нових аутобуса, које очекујемо и у 2025. и 2026. години, а онда у 2027. години очекујемо и све нове трамваје и електричне аутобусе. Све ово смо успели да набавимо захваљујући нашим одлукама и мерама, што нашом куповином, што кроз прављење нових уговора о јавно-приватном партнерству, где су сада приватници дужни одмах да инвестирају у нова возила, што раније никад није био случај. То је историјска реформа јавног превоза, а када на све то узмете у обзир да ће од 1. јануара превоз бити бесплатан за све, ако то није довољно за ове две и по године, а не заборавите да је девет месеци био на снази Превремени орган, онда не знам шта је. Паралелно са свим, не одустајући ни од једне ствари које су раније постојале. Покушавамо да на све начине што више смањимо огромни број возила који имамо у граду због развоја Београда, да успоримо те саобраћајне гужве за које, до увођења прве и друге линије Београдског метроа нема другог решења, осим овако како смо ми кренули, а то је да дајемо нова саобраћајна решења, да радимо на инфраструктури, да изфаворизујемо максимално нови јавни превоз који ће бити бесплатан, где се људима неће исплатити да користе приватна возила. То је циљ. Могао бих да причам о томе у недоглед. Управо правимо један сајт који ће бити пуштен после Нове године у јануару, где ће сви Београђани моћи да виде шта је све урађено из сваке области, чега није било у Београду, а од 2022. године има и на који начин се наш град развија. На крају крајева, следи нам и вероватно највећи саобраћајни пројекат који очекујемо да се реализује, Мали метро, прво Нови српски мост, уместо Старог савског моста, који ако буде све у реду ће бити до краја 2027. године, а онда још неких годину и по дана је рок за тунел. Мали метро мења суштински саобраћајну мапу града, јер одједном два најудаљенија дела града постају спојена, брже ће се пролазити ту јавним превозом и колима него метроом. Стојим иза тога да уколико, ова Градска управа и ја на њеном челу, будемо били до краја мандата 2028. године, да ће Београд у овом периоду доживети највеће квалитативне промене, како у инфраструктури, тако и у социјалним давањима, јавном превозу, саобраћају, а онда и безбедности.

Шта би сте издвојили као највећи успех у 2024. години, када је реч о Граду?

У 2024. години по мом мишљењу сигурно је највећи успех прављење новог уговора јавно-приватног партнерства у јавном превозу, захваљујући чему смо у року од пар месеци добили више од 350 нових возила у нашем јавном превозу. То је апсолутно највећа ствар. Нема више возила у којима је пробијен под, где је ауспух убачен унутра и самим тим смета путницима због издувних гасова. Наравно, дешава се кад је 40 степени напољу, да је још увек вруће у аутобусу, али нема више возила где су климе покварене. Може да се деси да возач не упали климу, па ми тражимо ко су они који покушавају да уштеде и санкционишемо их, али нема више возила где не ради клима. Или их има у занемарљивом броју, и њих очекујемо да ћемо следеће године заменити. Мислим да је један од већих успеха у 2024. години почетак огромне реформе јавног превоза, зановљавање читавог јавног превоза. И зато је важно да људи знају да кад год виде плави аутобус, да је то нови аутобус, а очекујемо да ће до краја 2026. године сви аутобуси бити плави, што значи да ће сви бити нови и да неће бити старијих возила од две године на улицама Београда. Београђани не треба да наседају на ноторну лаж да неко нешто префарбава. Од 1600. возила биће офарбано само стотинак. То су наша возила са краја 2022. године и почетка 2023. године, њих стотинак ћемо офарбати јер мислимо да би било неодговорно да та возила третирамо као стара возила. Сва друга возила су нови аутобуси и сви други плави аутобуси које видите на улицама су аутобуси купљени у 2023.години и касније. До краја 2025. године у систему јавног превоза неће бити возила старија од две и по године, а паралелно нам стижу нови трамваји које смо наручили. Спремамо се за набавку свих нових трамваја, а спремамо се за и промену тролејбуса у  потпуно нова електрична возила која ће дати нову димензију и нови садржај Београду. Такође, поред увођења озбиљног комуналног реда у Београду, јер 2024. године смо успели да истерамо на чистац, што би се рекло, велику борбу за уређење београдских обала и после две године мукотрпног рада београдске обале су поново уређене. Нема сплавова у оној мери у којој их је било прекопута Калемегданске тврђаве, а обалу код новобеоградских блокова смо после 30 година довели у ред. Сада када гледате на ушће двеју река поглед није заклоњен сплавовима као што је био. Посматрајући ствари из тог угла мислим да је увођење реда изузетно важно.

Шта је приоритет у наредној години?

Што се тиче 2025. године настављамо, пре свега, реформу јавног превоза, увођење нових возила, реформу самог система и тога како он функционише. Циљ нам је да у ширем центру града не постоји чекање у саобраћају дуже од 10-ак минута, без обзира каква је ситуација, и због тога ћемо фаворизовати жуте траке. Неретко не можемо да утичемо на саобраћајне гужве, па се аутобус заглави, али ћемо покушати да повећамо број аутобуса, да ће толико бити возила на тој линији и да ће успети да се превазиђе гужва. То нам је циљ. Безбедносни пројекат, о коме сам причао, у 2025. години би требао да угледа светлост дана и да београдска деца, барем у школским двориштима и у двориштима вртића и тамо где проводе највише времена буду најсигурнија у овом делу Европе. Видите шта се дешава свугде у свету. Трагедије која се нама, нажалост, догодила у Рибникару, Младеновцу, Малом Орашју и Дубони, да се такве ствари дешавају и у другим градовима. Имали смо у Финској пре пар месеци, такође, трагичну ситуацију у школи, ево сада у Загребу... Видели сте у Немачкој шта се дешава, тако да мислим да је тај безбедносни аспект изузетно важан, и град Београд је много уложио да би растеретио и помогао београдској полицији и оним органима јавног реда и мира који воде рачуна о нашој земљи и нашем граду.

Да ли су предузете све мере да грађани не осете гужву током уклањања Старог савског моста?

Сећате се колико су појединци последњих пет, шест година плашили јавност како ће све стати, и како неће моћи да ће се вози градом када се затвори Страри савски мост. Ево ви ми реците, да ли је све стало откад је мост затворен? Подсетићу вас, неколико корака смо реализовали пре него што се затварање моста десило. Прво смо изместили Главну аутобуску станицу на Нови Београд. Можда је и аутобуска станица једна од најважних ствари урађених у 2024 години, да се вратим опет на претходно питање, јер се њено измештање чекало од 2000. године када је и донета одлука о измештању, а ми смо је изместили. Затим смо обезбедили нову руту којом ће да иду возила која мењају трамваје. То је искључивање из Карађорђеве са новим саобраћајним раскрсницама кроз Поп Лукину, кроз Гаврила Принципа, па смо обезбедили Сарајевску улицу. Затим смо направили пробијање Булевара Зорана Ђинђића и направили један, па други кружни ток. Проширили смо на Новом Београду доста улица и то су све ствари које смо урадили да би се што мање осетило затварање Старог савског моста. Очекујемо да оног момента када он буде био готов, да се драстично промени стање у саобраћају и смање саобраћајне гужве. Нарочито са новобеоградске стране, јер то неће бити само мост, то је читава саобраћајна инфраструктура која ће пратити долазак моста, где ће бити уређено неколико раскрсница и саобраћаница јер се наставља са проширивањем улица које су на Новом Београду увелико у току последње две године.

Шта ће Нови српски мост донети Београду?

На то сам одговорио у претходном питању. Нови српски мост мења саобраћајну архитектуру града. Пројектом Мали метро, чији је саствани део и нови мост, смањиће се загађење ваздуха, процене су чак и близу 20 одсто, а за толико ће бити смањена и гужва у центру града јер ће вам тунел од Економског факултета до Булевара деспота Стефана омогућити да испод земље прођете из најудаљеније тачке А у тачку Б за само пар минута. Захваљујући тунелу повезећемо практично Панчевац, Вишњичку улицу, читаву леву обалу Дунава са Новим Београдом. Што се тиче самог моста, омогућиће да имамо још једну алтернативу преласка реке, јер ћемо и са стране Новог Београда и са стране старог дела града обезбедити инфраструктуру да можете до последњег тренутка да бирате на који ћете се мост укључити. Нема града у Европи у ком можете ићи до саме обале реке, а онда да бирате на коју ћете страну и на који мост. То не постоји нигде. Свугде морате раније да се определите, а у Београду ћете моћи Булеваром Зорана Ђинђића да идете до краја, тј. до кружног тока, а онда да бирате да ли ћете лево на Бранков мост, Нови српски мост, или ћете десно на Газелу или Мост на Ади. Иста је ситуација и са стране старог дела града где ћемо посебно појачати радове. Већ се ради, Савска улица се завршава, пробијање Карађорђеве и повезивање са Булеваром Војводе Мишића где ћете, такође, моћи да одлучите у последњем тренутку на који мост желите да идете.

 

Фото: Град Београд

 

 

Како ће се решити проблеми за стари део града?

Управо у овој години имаћемо много радова у старом делу града. Од Трга Републике преко Трга Николе Пашића, Васину улицу претварамо у двосмерну. Представићу за два месеца и решења за Улицу Кнеза Милоша, Немањину, Сарајевску... Први пут се у овом граду максимално траже нова саобраћајна решења. Кроз проширивања улица, кроз мењање улица, кроз увођење реда тако да се стари део града решава. Поред тога, правимо нове гараже. Направили смо нову подземну гаражу у „Пинкију“ у Земуну, а радови на још две подземне гараже су у току. У Београду у последњих 20 година није урађена ни једна подземна гаража до ових које сад ми правимо. Успели смо да, на различите начине, отворимо 2600 нових паркинг места на многим локацијама у граду. То су све решења за стари део града. Правимо једну малу обилазницу око ужег центра града, око Калемегданске тврђаве, преко Дунавске улице ка Вишњичкој, да заобиђемо центар града, где ћете моћи да искористите Мирјевски булевар и дођете до Булевара Краља Александра Обреновића. У складу са објективним могућностима у старом делу града налазимо нова решења јер не можемо да од њега направимо Нови Београд, јер ту не постоји та ширина коју, са друге стране, Нови Београд има. Ово је прва Градска управа која се ухватила у коштац са тим проблемима и морам да признам да сам, пре свега, од јавности очекивао много више подршке, пошто је овде најбоље кад не радиш ништа, онда ти нико ништа и не замера. Немој ништа да дираш и вичи како, ето, немамо среће. Немамо среће и то је неко некада покварио. Дајте да пробамо да поправимо то што је неко покварио, ако можемо.

Шта ће „Експо 2027“ донети Београду и Србији?

Претпостављам да ће, за почетак, донети много туриста у наш град. Експо нам је донео један посебан план развоја Србије који су представили Влада Републике Србије и председник државе. Експо је био иницијална каписла многих развојних пројеката, не само у Београду, него и у Србији и зато има вишеслојно значење. Једно је унутрашње где нам је послужио да нам то буде мотивација да се убрзају неки други пројекти, не само у Београду. А друго је конкретан интерес што ће, практично, свет доћи у Београд да представи себе у та три месеца колико изложба буде трајала. Између осталог, процена је да ће доћи и неколико милиона туриста. Чињеница је да је, у тој области, реч о пројекту преко ког цео свет себе представља на најбољи могући начин, а на том једном месту у Београду.

И ове године сва деца Београда добиће новогодишњи ваучер од Града?

Ваучере сва београдска деца и запослени у школским и предшколским установама добијају већ три године уназад. А пре тога, кад сам био председник општине Нови Београд годину дана су и новобеоградска деца добијала ваучере, мојом одлуком. Четири године, ту где сам ја на челу, ми делимо бесплатне ваучере. И око тога су ме оптуживали како је то једнократно, предизборно, а ево стигли смо у континуитету до четврте године. Данас их више нико не спомиње јер сви сматрају да им то припада. И да, припада им. Наравно да им припада од кад сам постао градоначелник, или пре кад сам био председник општине Нови Београд. Само што им ранијих година није припадало, као што им није припадао ни бесплатни превоз, ни 20.000 динара ђачке помоћи породици, ни бесплатни уџбеници пре тога, ни бесплатни базени, ни бесплатни вртићи... Све им то данас припада, само што им, подсетићу још једном, није припадало пре мог доласка на чело Београда. Све оно што је до сада урађено, докле год будем водио Београд, ће остати на снази и неће се ништа мењати. Наравно да сам поносан и да се њихова реализација одвија онако како треба се одвија, јер та врста социјалне политике је нешто што ме је карактерисало 10 година на Новом Београду, а то је оно што ме карактерише и по чему сам препознатљив и данас када водим Београд.

Најавили сте и акције субвенционисања уређења и реновирања стамбених зграда у износу од 20%. Како сте задовољни реализацијом ових пројеката?

Што се тиче субвенционисања уређења и реновирања стамбених заједница видећемо какав је одзив био. Конкурс је, мислим, био отворен неких месец дана. У сваком случају мислим да је то једна добра ствар и да Београђани треба да искористе помоћ Града која није мала. Да уреде своје зграде, лифтове, кровове, фасаде... Немам за сада податке о одзиву али, колико сам приметио у јавности, интересовање је било велико.

Такође најавили сте укидање плаћања градског превоза. Како грађани реагују?

Грађане морате да питате како реагују. Оно што ја знам је да ће Београд бити први град на свету, у Европи сигурно, који има више од пола милиона становника, а који је донео такву одлуку. То је вест која је прострујала у светским медијима. Не знам да ли је било која вест у последњих ко зна колко година, а која се тиче локалне политике из земље Србије, у тој мери пренета широм света. Сви најеминентнији медији и у Европи говорили су похвално о тој нашој одлуци. Мислим да је то довољно говори о томе колико је она важна. Али та одлука не би могла да буде донета да неке одређене припреме пре тога нису урађене, да то није део ваше политике, у конкретном случају моје и политике ове Градске управе. Бавимо се озбиљном социјалном политиком јер сматрам да је то не само социјална мера, него и начин на који ћете учинити да у некој блиској будућности будете са мање гужви у центру града, јер када понудите својим грађанима далеко квалитетнији јавни превоз него што је био, када им понудите сва нова возила јавног превоза, када им укинете плаћање истог, верујем да ћете тиме да их мотивишете да више користе превоз него своје аутомобиле. Да ће тај новац који су користили за бензин или за плаћање карте у јавном превозу, моћи да употребе за нешто друго и да подигну привреду и не само Београда, него и Србије. А на крају крајева, мислим да ћемо тиме бити атрактивни и за туристе. Београд сваке године има све већи број туриста.
Недостају нам хотелијерски капацитети, док угоститељство и ресторане имамо заиста на врхунском нивоу. Београд се сваким даном све више шири. Београдски аеродром је вероватно аеродром са најбржом стопом раста у последњих пар година у Европи... Мислим да ће бесплатан јавни превоз значајно да помогне странцима и туристима који дођу у Београд, јер у који град они могу да оду и да се возе бесплатно? Начин на који је та вест пренета у целом свету, где нигде није негативно коментарисана, где су чак Немци и Французи позивали да то ураде и њихови велики градови, показује колико је та одлука велика и важна.

Какав програм можемо очекивати на улицама Београда поводом организације Нове године?

Да ли ће се наћи „за сваког понешто“, с обзиром на то да се очекује велики број туриста?
Нисам се лично бавио програмима. Саставни део наше вредносне политике је, а говорио сам о томе када смо пре две године увели Београдске дане породице, да желимо да Београд живи 12 месеци, да желимо да негујемо породичне и традиционалне вредности, да желимо да не само због тога како ћемо се представити странцима, него због нас који живимо у овом граду, једноставно поставимо ту вредносну платформу мало другачије. Она се, између осталог, поставља и тако што културне догађаје, разноразна музичка и забавна дешавања у граду постављате на начин на који верујете да је исправан. Не знам тачно ко ће где певати у новогодишњој ноћи, али оно што знам је да смо кренули у реализацију плана да практично свако годишње доба има своја дешавања и своје програме. Од Београдске зиме, јесени, до Београдских дана породице који се одржавају на пролеће и Београдског лета и да ће ту бити пуно и концерата, позоришних представа, фестивала, сајмова и свега онога што мислим да треба да има једна модерна европска метропола. Београд је одавно израстао у метрополу, и тек ће се на тај начин дефинисати, да буде препознатљив и у далеко ширим оквирима него што је у овој моменту перцепиран.

У политичком смислу, са којим министрима је најтеже, а са којим најлакше радити?

Немам ја проблем са људима који су спремни да раде за добробит своје земље, свог града. Град Београд је увек отворен за свако министарство и док га ја водим тако ће бити. Ми смо ту сви на истом задатку, без обзира на наше личне или политичке различитости. Ја проблем никада ни са ким нисам имао, осим са Гораном Весићем, са свима другима сам најнормалније комуницирао. Чак и кад сам био на Новом Београду, нисам био саставни део ниједне власти, али сам увек био отворен за сарадњу са сваким ко је имао добру вољу и намеру на Новом Београду. Зашто? Зато што нема ту поделе, то што се ми разликујемо политички, то што различно гласамо, не значи да немамо исте обавезе према Граду и држави. Када имате ту врсту одговорности да вршите власт на неком нивоу, онда морате да је вршите једнако у интересу свих ваших грађана и читавог народа, без обзира на то ко за кога навија или ко за кога гласа.

Најавили сте повлачење из политике након овог мандата, што је изазвало буру у медијима?

Не знам шта је бура, шта је или је није изазвало у медијима, али уморио сам се мало после свих ових година. Живимо у времену у којем је свакоме све дозвољено. Живимо у времену у којем људи који нису могли да ме виде нигде другде осим на телевизији, који ни сами не знају шта их препоручује, чиме се тачно баве, који немају једну јединицу мере у животу на коју могу да се позову када причају о било чему, правећи неку чудну друштвену атмосферу добијају простор да коментаришу, етикетирају, лажу, обмањују, само зато што се то некоме исплати да им даје простор за то. Овде се данас више нико не бави тиме ко шта говори, већ шта се говори, а то што се говори је директно подређено политичком интересу одређене странке, структуре, медијске групе или неке организације. Никога више не интересује одговорност, никога више не интересује препорука и референца. Ето, ја морам да признам да ја свој карактер да мењам нећу. Свестан сам да политика постаје део простора у којем може свако да истовари по вама кофу фекалија, без икакве одговорности и ником ништа. Не могу да дозволим да дајем на простору никоговићима, за које када их питате ко сте ви и шта вас препоручује, они се увреде и кажу да се тим питањем прелази граница личног, уместо да кажу шта је то због чега и на основу чега они мени или било коме другом о нечему говоре...Оног момента када бих прихватио да се томе повинујем, тада бих себе доживео као карактерно смеће. Да се повлачим пред онима који немају никаку вредност само зато што су друштвене околности наместиле да они могу да раде шта год желе. Е, па ако ми желимо такво друштво и ако желимо да нам град, државу или било шта воде људи који када их питате ко сте ви се увреде јер не знају шта да вам кажу, и ако наш народ жели да такве људе у будућности бира и да им поверава у руке најважније ствари ове земље, од вођења општина, градова и тако даље, ја у томе нећу да учествујем. И зато чудо треба да се деси да бих променио своју одлуку. Заиста се не бавим више ни рејтингом, ни лажима, нити било чиме. Фокусиран сам на оно што данас радим. Потпуно сам сигуран да све што је урађено и што се испостави да је добро, после одређеног периода блаћења престају да помињу и праве се као да је то одувек ту. А није одувек ту.

Да ли је ваша одлука коначна?

Мени је довољна сатисфакција чињеница да знам да сам директно био учесник у неким процесима, наравно са свим оним људима који данас воде град заједно са мном, као и са онима који су водили са мном општину Нови Београд. Сатисфакција ми је да сам иза себе оставио неке ствари које ће служити много година у будућности у корист свих оних који буду живели у нашем граду. Имам исувише година и животног искуства да бих се сад мењао. Што би рекао Марко Миљанов, јунаштво је кад браниш себе од других, а чојство је кад браниш друге од себе. Да применим примере, пре свега, чојства а онда и јунаштва, зато је боље да се ја склоним. Јер то како су неки људи замислили да треба све да функционише, у којем си ти врећа за ударање, а његово је само да удара, боље да се склоним, јер врећа за ударање нисам. А када ударена врећа крене да се враћа у правцу онога ко је ударио, онда ту више краја нема. То је разлог моје одлуке. Можда сам ушао у године када неке ствари просто више не могу да истрпим, а пре сам могао. Када будем завршио мандат и кад будем дао све оно што мислим да могу да дам, ипак надам се да ће мандат бити цео јер можда из неких разноразних околности и не буде, у овом послу никад не знате шта носи дан шта носи ноћ, свакако да је моја одлука коначна и, понављам, треба чудо да се деси да бих је променио.

Како ћете и са ким провести новогодишње и божићне празнике?Бићу код куће са женом и децом. Да ли украшавате јелку, која јела спремате и да ли сте као мали веровали у Деда Мраза?

Не спремам ништа ја. Спремају кући моји родитељи, супруга. Ни јелку ја не украшавам, они све сређују у кући, такође. У Деда Мраза сам веровао као и сва деца до момента док... Док нисам схватио да нема Деда Мраза. Нисам се разликовао ни по чему ни од једног детета.

Која новогодишња прослава вам је остала у најлепшем сећању?

Нисам баш најбољи саговорник за та споменарска питања, тако да... Мораћу да вас лишим тог одговора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЗАХАРОВА БРУТАЛНО ОДГОВОРИЛА АНАЛЕНИ БЕРБОК: Шта је са америчким војним базама у Немачкој?

ЗАХАРОВА БРУТАЛНО ОДГОВОРИЛА АНАЛЕНИ БЕРБОК: Шта је са америчким војним базама у Немачкој?

ЗВАНИЧНА представница Министарства спољних послова Русије Марија Захарова одговорила је на изјаву немачке шефице дипломатије Аналене Бербок о руским базама у Сирији, подсетивши је на америчке војне базе у Немачкој.

03. 01. 2025. у 19:49

БИЋЕ ПУНО СНЕГА, ЧАК И У БЕОГРАДУ: Метеоролог дао прогнозу за празнике, па открио какво ће бити лето и све изненадио

БИЋЕ ПУНО СНЕГА, ЧАК И У БЕОГРАДУ: Метеоролог дао прогнозу за празнике, па открио какво ће бити лето и све изненадио

ГОСТ јутарњег програма "Новости" био је метеоролог Иван Ристић који је говорио о томе какво нас време очекује после празника, али и током лета и целе године.

03. 01. 2025. у 20:35

КАКО ДАНАС ИЗГЛЕДА ТИТОВ СИН: У пензију отишао као хрватски дипломата, живи ван очију јавности, а ћерка је његово највеће богатство (ФОТО)

КАКО ДАНАС ИЗГЛЕДА ТИТОВ СИН: У пензију отишао као хрватски дипломата, живи ван очију јавности, а ћерка је његово највеће богатство (ФОТО)

АЛЕКСАНДАР Мишо Броз, син Јосипа Броза Тита, након завршетка своје успешне дипломатске каријере провео је последњих десет година углавном далеко од очију јавности.

02. 01. 2025. у 17:07

Коментари (0)

ЈОКИЋ - ТЕОДОСИЋ! ТО БИХ ВОЛЕО: Интересантна изјава првог човека грчког клуба (ВИДЕО)