ПЛАН МЕЊА ТРАСУ ТУНЕЛА: Промена руте као и начин изградње подземне саобраћајнице између Савске и Дунавске падине

Миљана Лутовац

23. 06. 2025. у 07:00

ПРЕМА изменама ПДР, у циљу смањења саобраћајног оптерећења у централном градском језгру и скраћивања времена путовања између Савске и Дунавске падине, планирана је измена трасе и методе изградње будућег тунела који ће повезивати ове две кључне београдске зоне.

ПЛАН МЕЊА ТРАСУ ТУНЕЛА: Промена руте као и начин изградње подземне саобраћајнице између Савске и Дунавске падине

ФОТО: Урбанистички завод Београда

Како је предвиђено изменама плана, тунелска веза ће се, уместо досадашње класичне методе градње, реализовати применом ТБМ технологије (машине за пробијање тунела), чиме ће се, како се наводи, убрзати извођење радова и смањити негативни утицаји на окружење.

Такође, тунел ће имати две саобраћајне цеви са по две траке, а укупна површина обухваћена планом износи 34,97 хектара. Уласци и излази из тунела планирани су у продужетку старог Савског моста, који ће бити замењен новим мостом већег капацитета и на страни дунавске падине код зграде МУП, у близини раскрснице са Улицом Јована Авакумовића.

ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ

Траса тунела предвиђена је за пролазак испод Улице Гаврила Принципа, Теразија, Нушићеве улице и даље трасом Булевара деспота Стефана. Тунел ће, такође омогућити лакшу и бржу везу између Новог Београда, Савског амфитеатра и Аде Хује, уз процењено смањење транспортног оптерећења у централној градској зони за око 14, скраћење времена путовања за 10 одсто и повећање просечне брзине кретања возила за исти проценат.

Предвиђено је и пејзажно уређење зелених површина са обе стране тунела, укључујући озелењена острва, дрвореде и пешачке стазе.

ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ

Планирано је и редефинисање Парка Луке Ћеловића, који ће бити подељен на трг уз Економски факултет и сквер омеђен улицама Гаврила Принципа, Карађорђевом и Личком. Носилац израде плана је Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове, обрађивач Урбанистички завод Београда, док је наручилац Институт "Јарослав Черни".

Када је реч о припремним радовима постављања машине "кртице", која ће копати тунел од београдског Економског факултета до Булевара деспота Стефана, они би требало да почну у наредна два месеца, након што су одлагани због техничких препрека, док је за само постављање машине потребно још око годину дана.

Како је навео Главни урбаниста Београда Марко Стојчић, сама припрема терена за инсталирање "кртице" компликованија је него копање истог. Према његовим речима, неопходно је припремити терен, прецизније, ископине у које ће се машина сместити и одакле ће започети да копа тунел.

У новембру 2024. држава је за пројекат изградње саобраћајнице узела кредит у вредности од 24,8 милијарди динара (око 20 милиона евра). У уговору који је потписало Министарство финансија наводи се рок отплате до десет година.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК ОТКРИЋЕ, ЕВО КО ВОДИ ОБОЈЕНУ РЕВОЛУЦИЈУ У СРБИЈИ! Вучићевић разоткрио блокадерско-криминалну хоботницу, у све умешан ректор Ђокић!

ШОК ОТКРИЋЕ, ЕВО КО ВОДИ ОБОЈЕНУ РЕВОЛУЦИЈУ У СРБИЈИ! Вучићевић разоткрио блокадерско-криминалну хоботницу, у све умешан ректор Ђокић!

ГЛАВНИ уредник Информер ТВ Драган Ј. Вучићевић открио је шокантне податке о медијско-политичкој, блокадерској криминалној хоботници која се крије иза покушаја изазивања грађанског рата у Србији.

20. 07. 2025. у 15:05

Коментари (0)

ШЕШЕЉ ЗНА ШТА ЈЕ ДРЖАВА Вучић о лидеру радикала: Само да знате...