НАЈАВЉУЈУ БЛОКАДУ ЦЕНТРА ГРАДА: Такси предузетници изненађени студијом Саобраћајног факултета о превозу за период 2020-2024.

С. Б. Милошевић

05. 01. 2021. у 09:11

ТАКСИ удружења и привредна друштва неће подржати студију Саобраћајног факултета "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период 2020-2024", чији су део "Новости" објавиле у понедељак.

НАЈАВЉУЈУ БЛОКАДУ ЦЕНТРА ГРАДА: Такси предузетници изненађени студијом Саобраћајног факултета о превозу за период 2020-2024.

План је да возачи имају осмочасовно радно време

Објављени подаци изненадили су престоничке таксисте. Из Савеза ауто-такси удружења Србије (САТУС) кажу да ће упутити захтев градоначелнику да се она не "усвоји". Тврде и да би њено прихватање "изазвало револт код такси превозника, који ће се прелити на улице, где би свако у свом возилу исказао своје незадовољство".

Александар Бјелић из САТУС-а наводи да је студија, која предвиђа да је Београду потребно 7.006 такси возила, која раде осам сати у току дана по принципу један аутомобил један возач, прво требало да буде достављена свима, како би се са њом упознали и онда аргументовано учествовали у јавној расправи.

- Да бисмо се бавили бројем возила на стручан начин, а не по политичкој директиви, требало је да од нас траже нове извештаје, јер је током пандемије вируса корона посао пао за 65 одсто. Увидели би колики је обим посла и колики би тада број возила био потребан граду. Требало је да консултују економисте који би им дали реалну слику пада прихода, јер су нам потребне две-три године да се опоравимо и вратимо се на број транспортних захтева који смо имали пре пандемије - наводи Бјелић.

Каже и да је на улицама сада 6.300 возила, што је за 706 мање од броја који се помиње у студији. Наводи да су зато стручњаци са Саобраћајног факултета требало да дају предлог решења проблема више од 500 такси предузетника које су стању привременог прекида, као и да је кључ проблема и решења ту.

- Студија је базирана на броју возила и осам часова рада, а такси предузетници по постојећем Закону могу да запосле возаче на својим возилима. Уједно, у студији се не помиње да се цена такси услуге није мењала седам година, и да су сви параметри за одређивање цена у том периоду повећани за скоро 60 одсто - наводи Бјелић.

И Слободан Дановић из "Бунта" каже да му није јасно како предузетничку радњу могу да ограниче на осмочасовно радно време.

- Студија каже да би требало да имам дупло више вожњи да бих био одржив, али и да престоници треба дупло више возила на улицама, пошто постојећи закон предвиђа да Београд треба да има 4.149 такси возила. То потире једно друго. Кажу и да треба повећати ефикасност такси превоза како би систем био конкурентнији, али коме конкурентнији? Ниједан закон од 2007. или студија, који су се тицали таксиста, нису спроведени у потпуности. Верујем да ће исто бити и са овом студијом. Извући ће из ње само оно што у датом тренутку одговара неким интересним групама.

ПРОЈЕКТОВАНА БОЉА КОНТРОЛА

СТУДИЈОМ је пројектован развој Одељења за мониторинг и контролу рада такси система. Утврђено је би превозници били у потпуности одрживи, и са возилима чија је набавна вредност до 20.000 евра, уколико би oствaрили 14 или више вoжњи дневно. Као кључни проблеми идентификовани су: недовољно дефинисани регулаторни оквири, одсуство контроле на стратешком нивоу управљања, недовољно возила на раду и њихова неусаглашеност са потребама корисника што проузрокује значајан број нереализованих захтева, висока просечна старост возног парка (око 13 година).

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у Рибникару нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у "Рибникару" нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ИЗ СНИМАКА се види да су теткица, којој још не знамо име, разредна Драгана Томић и домар Раде Симић, након што је Коста пуцао, а пре доласка наставника географије Зорана Нишевића и полиције, били на вратима учионице историје у којој је било "VII/2" и нико од њих није ушао унутра и пружио помоћ деци.

30. 09. 2024. у 14:56

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

НАЧЕЛНИК Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић рекао је у емисији "Таковска 10" да Србија касни са увођењем обавезне војне обавезе. Суштина је да се изгради одбрамбени капацитет Србије, сваки дан и сваку годину коју чекамо, губимо генерације младих војника, рекао је генерал Мојсиловић. У једној класи рачунамо до 20.000 војника-регрута, на годишњем нивоу, два и по месеца по пет хиљада њих у једној класи, односно циклусу, рекао је Мојсиловић уз напомену да ће прво бити регрутовани млађи војници, почев од 2006. годишта.

25. 09. 2024. у 22:01

СРБИН ОБЈАВИО КОЛИКО ГА КОШТА ЖИВОТ НА СЕЛУ: Дао детаљан списак на шта троши - има питање за сународнике

СРБИН ОБЈАВИО КОЛИКО ГА КОШТА ЖИВОТ НА СЕЛУ: Дао детаљан списак на шта троши - има питање за сународнике

СРБИН који живи са супругом и дететом на селу написао је на друштвеним мрежама да месечно троши између 2.000 и 2.500 евра. Објаву је поставио јер је, како каже, приметио да многи троше мање од њега, и то у граду, и занимало га је да ли у нечему претерује.

04. 10. 2024. у 18:13

Коментари (0)

Да ли знате шта су приватни дани на послу и која компанија нуди овај бенефит?