СПРЕЧАВА НАПАД АСТМЕ И МИГРЕНЕ: Једите грожђе - умањите ризик од инфаркта, очистите и јетру и кожу

ИСКОРИСТИТЕ док још има грожђа, да вам се ови слатки плодови сваки дан нађу на трпези, а поготово ако болујете од астме или патите од мигрена.

СПРЕЧАВА НАПАД АСТМЕ И МИГРЕНЕ: Једите грожђе - умањите ризик од инфаркта, очистите и јетру и кожу

Фото Shutterstock

Наиме, истраживања су показала да супстанце из грожђа могу да прореде нападе астме, а ослобађају и од напада мигрена. Научници с Универзитета Илиноис тврде и да присутност ресвератрола у грожђу успорава или зауставља раст бенигних и малигних тумора.

Грожђе је препуно гвожђа, па његовом редовном конзумацијом можете да се решите умора и деконцентрације. Конзумирањем грожђа подижете и ниво азотовог оксида у крви, што спречава стварање крвних угрушака. То значи да смањује и ризик од срчаног удара.

Ови плодови садрже низ есенцијалних витамина и минерала, као и хемијских једињења која помажу да коса и кожа буду здравији.

Поменути ресвератрол и једињење птеростилбен који се налазе у црном грожђу показали су позитивне ефекте против гојазности у лабораторијским студијама. Оба састојка утичу на побољшање цревне флоре и регулишу енергију али су потребна даља истраживања на овом пољу.

Сушено за зиму

СУШЕНО грожђе је познато као добар извор разних микронутријената и антиоксиданаса који позитивно утичу на здравље срца, чишћење јетре, а могу помоћи и код проблема са кожом, због чега није ретко да природна козметика садржи екстракте грожђа.

Једињења која су присутна у грожђу могу да успоре згрушавање крви. Стога би особе које имају било какву врсту крварења или се спремају за операцију, требало да ограниче унос црног грожђа. Такође, грожђе не треба давати малој деци јер постоји опасност од гушења.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi

РАСПАДА СЕ ПАРТНЕРСТВО СА ПУТИНОМ: Украјина добила кључног савезника у НАТО-у

РАСПАДА СЕ ПАРТНЕРСТВО СА ПУТИНОМ: Украјина добила кључног савезника у НАТО-у

ПРЕ отприлике десет година, рат у Сирији помогао је да се створи неочекивано партнерство на Блиском истоку између Турске и Русије. Међутим, оно се сада распада, тврди Њујорк тајмс. Наиме, Турска снажно помаже Украјини да створи упориште у делу света где је руски председник Владимир Путин раније уживао значајан утицај.

08. 06. 2026. у 09:25

АКО КОРИСТИШ МЕГАФОН, ОНДА ТО НЕМОЈ НАЗИВАТИ ПИСМОМ Песков оштро о Зеленском: Да је заиста желео да га преда Путину, могао је то да учини

"АКО КОРИСТИШ МЕГАФОН, ОНДА ТО НЕМОЈ НАЗИВАТИ ПИСМОМ" Песков оштро о Зеленском: Да је заиста желео да га преда Путину, могао је то да учини

ДА је Владимир Зеленски заиста желео да преда писмо руском председнику Владимиру Путину, могао је то једноставно да учини, без јавног објављивања, изјавио је портпарол Кремља Дмитриј Песков.

07. 06. 2026. у 13:37

НАСТАЈЕ НОВА ДРЖАВА? Српске комшије се уједињују са суседима - за моћну државу од 22 милиона душа и 272.200 км²

НАСТАЈЕ НОВА ДРЖАВА? Српске комшије се уједињују са суседима - за моћну државу од 22 милиона душа и 272.200 км²

"УНИОНИСТИЧКИ покрет је одувек постојао и он је и даље жив унутар нашег друштва. Несумњиво је да је ова дискусија легитиман део политичког процеса у земљи. Ја лично никада не бих могао да гласам против уједињења."

02. 06. 2026. у 21:24

Коментари (0)

ШЕШЕЉ ПРОТИВ ПОСЕТЕ МИЛАТОВИЋА БЕОГРАДУ: Увреда је за српску гарду да му приреди смотру