УВЕДЕН Е-ПЕЧАТ У КЛАУДУ: Канцеларија за ИТ и еУправу нуди нову софистицирану електронску услугу
КАНЦЕЛАРИЈА за ИТ и еУправу, уз претходну позитивну оцену усаглашености од Министарства информисања и телекомуникација, увела је нову услугу - е-Печат у клауду.
Како објашњавају у Министарству, реч је о услузи "од поверења која подразумева управљање квалификованим средством за креирање електронског печата на даљину". Овим је Канцеларија постала први пружалац ове софистициране електронске услуге у Србији. Она омогућава институцијама јавне управе да потпуно бесплатно користе електронске печате без физичког преузимања сертификата.
Услуга подразумева издавање квалификованог сертификата и припрадајућег пара криптографских кључева, где приватни кључ служи за креирање печата, а јавни за његову валидацију. Сви сертификати су безбедно смештени у Државном дата центру, који осигурава висок ниво безбедности и поузданости, па институције могу безбедно да их користе на даљину путем веб сервиса, интеграцијом са својим информационим система.
- Министарство информисања и телекомуникација извршило је оцену усаглашености наведене услуге и у складу са законом предложило Влади да утврди да је Канцеларија за информационе технологије и електронску управу испунила све прописане захтеве за пружање услуге управљања квалификованим средством за креирање електронског печата на даљину. То је и констатовано на седници Владе од 7. новембра 2024. Верујем да ће успостављање ове услуге значајно допринети унапређењу електронског пословања органа државне управе, као и да ће директне погодности осетити и грађани, као и сви корисници услуга електронске управе тиме што ће се обезбедити још брже и ефикасније поступање институција - изјавио је министар информисања и телекомуникација Дејан Ристић.
Како је објаснио директор Канцеларије Михаило Јовановић, предности нове услуге у односу на класичан е-Печат на картици су већа безбедност и поузданост, бржа доступност и смањење трошкова за институције.
- Ову услугу Канцеларија за ИТ и еУправу пружа бесплатно за јавну управу, а период важења издатог е-Печата је до пет година. Имплементацијом е-Печата у клауду додатно се олакшава пружање електронских услуга и јавна управа чини још ефикаснијом - рекао је Јовановић.
Иначе, процедура за добијање електронског печата подразумева подношење захтева са пратећом документацијом, повезивање са информационим системом корисника и церемонију генерисања кључева, а услуга је намењена свим државним органима, организацијама покрајинске аутономије, локалним самоуправама, јавним предузећима, као и правним и физичким лицима којима су поверена јавна овлашћења.
- Подсећамо да су државни органи дужни да пре набавке печата прибаве сагласност Министарства државне управе и локалне самоуправе на садржину и изглед печата, као и да је захтев за добијање сагласности могуће поднети електронским путем, на порталу еУправа - поручују у Министарству информисања и телекомуникација.
За све информације и аплицирање у вези са новом електронском услугом е-Печат на даљину доступна је адреса epecat@ite.gov.rs.
ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)
МИНИСТАРСТВО културе је, припремајући се за обележавање 150 година од рођења српске научнице Милеве Ајнштајн, на аукцији аукцијске куће Кристи у Лондону купило вредну документарну грађу коју чини серија од 43 потписана аутограмска писма Алберта Ајнштајна упућена Милеви Марић, са 10 аутограмских писама које је потписала Милева, упућених Ајнштајну.
12. 12. 2024. у 13:43
ОВОГ ДАТУМА ТЕМПЕРАТУРА ПАДА НА МИНУС 15: Детаљна временска прогноза до краја децембра
МЕТЕОРОЛОГ Иван Ристић најавио је да нас након краткотрајне стабилизације времена у другој половини децембра очекује јаче захлађење тачно 21. и 22. децембра.
12. 12. 2024. у 13:58
"УЦЕЊИВАО НАС ЈЕ": Илић 23 године крио разлог свађе са Поповићем
МИРОСЛАВ Илић одржао је први од два велика солистичка концерта у „Сава центру”, и то баш на 74. рођендан.
13. 12. 2024. у 17:54
Коментари (0)