ЛЕТЕЋИ ТЕНКОВИ УВЕДЕНИ У НАОРУЖАЊЕ НАШЕ ВОЈСКЕ: Све што треба да знате о хеликоптерима Ми-35 (ФОТО)
РАТНО ваздухопловство и противваздухопловна одбрана Србије снажнији су него икада захваљући опремању кључним средствима, међу којима су и борбени хеликоптери Ми-35М, који у свету важе за "летеће тенкове", саопштило је Министарство одбране.
Хеликоптери Ми-35М, руског произвођача "Росвертол" из Ростова на Дону, први пут су ушли су у наоружање Војске Србије, а за стручна лица из наше војске реализована је обука у Руској Федерацији са циљем адекватне експлоатације, техничког одржавања и примене тих моћних хеликоптера.
Због врхунских перформанси, ти хеликоптери у својој класи важе за једне од најбољих јуришних хеликоптера на свету, намењених за извршавање борбених задатака у свим временским и метео условима.
Основна намена хеликоптера Ми-35М је извођење борбених дејстава по циљевима на земљи, у оквиру ваздухопловне ватрене подршке снагама Копнене војске, тј. противоклопна борба и уништење непријатељеве живе силе.
У помоћној намени, хеликоптер може изводити дејства и по циљевима у ваздушном простору, вршити ваздушни транспорт људства и терета, извиђачке и патролне задатке, као и десантирање тимова.
Због велике ватрене моћи и снажног оклопа, хеликоптере Ми-35 на западу зову "летећи тенкови", а у Русији "крокодили".
Тај вишенаменски борбени хеликоптер поседује заштиту од дејстава пешадијског наоружања и опремљен је савременим уређајима за навигацију, дигиталним показивачима, електронским индикаторима и осматрачко-нишанским системом.
За Ратно ваздухопловство и ПВО Војске Србије, набавка хеликоптера Ми-35, заједно са хеликоптерима Ми-17 и Х-145, представља велики искорак и унапређење у техничком и технолошком смислу.
Нови систем за осматрање којим је хеликоптер Ми-35М опремљен омогућава пилотирање у дневним, ноћним и сложеним метео условима, укључујући лет на врло малим висинама.
Летови са смањеном видљивошћу и ноћу могући су захваљујући адаптацији хеликоптерске кабине за наочаре за ноћно осматрање, што као и прелазак са аналогних на дигиталне инструменте пилотима у многоме олакшава посао.
Пилотима Ратног ваздухопловства хеликоптери Ми-35 донели су изазове овладавања новим, захтевнијим система у односу на оне којима су управљали до сада, али и додатни ниво заштите.
Борбени хеликоптер Ми-35М може транспортовати до осам војника с пуном опремом и наоружањем до 1.500 кг, док терете великих димензија може носити споља, на специјалним ужадима или сајлама, до тежине од 2.400 кг.
Посада хеликоптера, пилот и пилот-оператер, смештена је у тандем-кабинама, са двоструким командама, а летелица поседује оклоп који штити како посаду, тако и виталне делове хеликоптера.
За заштиту од вођених ракета хеликоптер је опремљен системима за пасивну и активну самозаштиту.
Резервоари за гориво обложени су материјалом који спречава цурење горива и експлозију при поготку, а ради смањења инфрацрвеног одраза на издувним цевима мотора уграђени су системи за смањење температуре издувних гасова.
Хеликоптер Ми-35М поседује последњу генерацију авионике и нападно-навигацијског система, као и оптоелектронски нишански систем.
Високе борбене карактеристике овог хеликоптера огледају се и у максималној брзини од 310 км/х и оперативној висини до 5.400 м, као и долету до 460 км, који са допунским резервоарима горива може да буде и до 1.085 км.
Од наоружања, на хеликоптеру је у обртној куполи уграђен топ калибра 23 мм и увезан са системом за управљање ватром.
На сваком крилу Ми-35 може да носи широк дијапазон наоружања, укључујући додатне топове 23 мм, невођене ракете 80 мм и најсавременије вођене ракете великог домета.
У зависности од варијанте, могуће је ношење комбинације наведених убојних средстава.
Значајно опремање Ратног ваздухопловства новим и модерним средствима, пилотима Војске Србије донело је интензивне и напредне обуке за коришћење нових система.
По завршетку обуке у Руској Федерацији, у нашој земљи реализована је и борбена обука посада на новим хеликоптерима Ми-35. Иако је захтевна, пилоти су показали да су оспособљени за реализацију свих борбених задатака.
Осим могућности за рад на модерним средствима, као што су нови борбени хеликоптери Ми-35М, сви пилоти и летачи могу се похвалити и најсавременијом летачком опремом у виду летачких комбинезона, чизама, рукавица и активног веша, као и новом пилотском капом коју су добили почетком 2020. године.
Материјални статус пилота и летача у Ратном ваздухопловству директно је побољшан повећањем плата, те су, примера ради, први пут од ове године плате војних пилота изједначене са платама пилота у Министарству унутрашњих послова.
Такође, утврђени су и бољи формацијски елементи за пилоте и техничаре, чиме је омогућено брже напредовање кроз службу.
Набавком нових ваздухоплова пилоти и летачи Војске Србије данас имају вишеструко повећан број налета и све потребне услове да се професионално развијају.
Подједнако као опремање, озбиљан програм усавршавања, непрекидно кондиционирање и одржавање постигнутих способности наших пилота допринели су унапређењу оперативних способности Ратног ваздухопловства и ПВО, као и способности Војске Србије да одговори на све потенцијалне изазове и претње, наведено је у саопштењу.
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (3)