ЛЕТЕЛИЦА "ОСА" ТРЕћА НА СВЕТУ: Велик успех наших студената међу јаком конкуренцијом

30. 10. 2020. у 12:08

НАШИ академци у конкуренцији од 60 тимова успели да се пласирају на завршно ткамичење у Хамбургу, где су освојили треће место.

ЛЕТЕЛИЦА ОСА ТРЕћА НА СВЕТУ: Велик успех наших студената међу јаком конкуренцијом

Фото: Машински факултет

МЛАД ТИМ

Тим "Беоавиа" је основан у априлу 2018. године на иницијативу групе студената са Катедре за ваздухопловство Машинског факултета у Београду.

Будући инжењери баве се дизајнирањем, пројектовањем и производњом беспилотних летелица, и једини су представници из Србије и Универзитета у Београду на престижним међународним студентским такмичењима у области ваздухопловства.

Летелица "Оса", коју је пројектовао "Беоавиа" студентски тим Машинског факултета - Катедре за ваздухопловсто, освојила је треће место на заршном међународном такмичењу "Њу флајинг компетишн 2020" које је, под покровитељством Ербаса одржано у Хамбургу.

Наши ваздухопловци су најпре прошли строгу селекцију и од 60 пријављених екипа пласирали се на завршно такмичење са седам тимовима из Немачке, Финске, Мексика и Кине.

Због пандемије Ковид 19, такмичење је, по први пут, одржано онлајн. Тимови нису путовали у Хамбург, већ су своје пројекте путем видео стрима представили са спортских аеродрома на територији држава из којих долазе. Наши студенти су полетели са аеродрома Раван, недалеко од Чачка.

Фото: Машински факултет

 

- На такмичењу летелица је морала да испуни низ захтевних маневара - каже Давид Цветковић, један од чланова тима.

- Задатак је био да понесе терет одређене масе и димензија, притом да полети вертикално до висине од 10 метара, а затим да настави хоризонталан лет као авион класичне конфигурације. Током лета био је обавезан и лупниг, што је велико оптерећење за авион. На крају задатака, авион је морао вертикално да слети на место одакле је полетела, у чему је наш тим и успео - додаје он.

Летелица "ОСА" је пројектована да користи предности вертикалног полетања и слетања, а затим да пређе у хоризонтални лет. Развој авиона са овим карактеристикама је тренд у светској авиондустрији.

Фото: Машински факултет

 

Њихова предност је у томе што им за полетање нису велике полетно-слетне стазе, у лету користе све предности летелица с класичном конфигруацијом, а првенствено се мисли на брзину лета, долет и ефикасност летелице.

Поред инжењерских изазова, ово такмичење је пред наше младе стручњаке ставило још један битан изазов - питање финансија, без којег не би могли да реализују пројекат ОСА. Пандемија Ковид 19 је додатно отежала решавање овог изазова, али захваљујући подршци Драгана Павловића, наши млади инжењери успели су да прикупе потребна средства и израде летелицу.

Успех "Беоавие" дошао је у недељи када Машински факлултет слави 72 године од оснивања.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРЕД НАМА СУ ТРИ ВЕЛИКА ПРАЗНИКА У НИЗУ: Сутра је Крстовдан - ове обичаје би требало да испоштујете

ПРЕД НАМА СУ ТРИ ВЕЛИКА ПРАЗНИКА У НИЗУ: Сутра је Крстовдан - ове обичаје би требало да испоштујете

СРПСКА православна црква (СПЦ) сутра слави Крстовдан, као успомену на прве хришћане који су примили веру на самом почетку хришћанске проповеди. Потом следи Богојављење, па Јовањдан.

17. 01. 2025. у 15:55

ФИЈАСКО У САД: Тестирали НАЈМОЋНИЈУ ракету, летелици испао део - РАСПАЛА се (ВИДЕО)

ФИЈАСКО У САД: Тестирали НАЈМОЋНИЈУ ракету, летелици испао део - РАСПАЛА се (ВИДЕО)

Извршни директор компаније Илон Маск на платформи Икс је објаснио да је прелиминарна анализа указала на цурење горива које је узроковало повећање притиска изнад зида мотора.

17. 01. 2025. у 14:48

Коментари (2)

МНОГО БОЛИ: Дејан Милојевић је изгубио животну битку тачно на данашњи дан (ФОТО)