Скоро 3.000 састанака наших фирми на сајму Ануга у Келну
На Међународном сајму прехрамбене индустрије „Ануга“ у Келну учествовало је 36 компанија из Србије које су одржале скоро 3.000 билатералних састанака са потенцијалним купцима и, према првим анализама, договориле нове извозне послове вредне 13 милиона евра.
![Скоро 3.000 састанака наших фирми на сајму Ануга у Келну Скоро 3.000 састанака наших фирми на сајму Ануга у Келну](/data/images/2023-10-18/410321_preduzetnik_fmob.jpg)
Фото: ПКС
Промоцију наших фирми на овој престижној светској манифестацији већ традиционално организују Привредна комора Србије (ПКС) и Развојна агенција Србије (РАС), а за српске производе највише су биле заинтересовне компаније из ЕУ, САД, Канаде, Русије, Кине, Јапана, Кореје, Индије.
Са представницима земаља Блиског истока такође су одржани важни састанци и отворена шанса за нове пословне аранжмане, истиче Зорана Делић из ПКС.
Представница ПКС подсећа да је на овогодишњем сајму у Келну од 7. до 11. октобра, наступио рекордан број компанија из Србије које су своју извозну понуду представиле на два национална павиљона, у две хале - једној за готове и другој за смрзнуте производе.
![](/data/images/2023-10-18/410320_anuga-kompanije-960x550_iff.jpg?1697628263)
Фото: ПКС
Неке компаније су први пут уз подршку ПКС и РАС промовисале своје производе на сајму „Ануга“, а представници ових фирми не крију задовољство пословним приликама које су им отворене.
„Важно нам је да смо презентовали бренд 'Стамевски' интернационалном тржишту на једном од највећих сајмова хране и да смо представили аутентичне укусе, а посебно ручно рађене производе који су веома цењени на иностраним тржиштима. Сајам нам је омогућио директан контакт са купцима из целог света који су могли на дегустацији да потпуно осете оно што потенцирамо као нашу највећу вредност - ручни рад, природне сировине и традиционалне посластице, као и иновације које уводимо у асортиман“, истиче Александар Стамевски из компаније „Стамевски“.
Резултат учешћа, по његовим речима, су контакти и конкретни договори са страним купцима, а била је и одлична организација ПКС и РАС.
„Веома су нам значиле конкретне смернице и упутства, као и одлично позициониран штанд и директна оперативна подршка у Келну“, истиче Стамевски.
Марија Станковић из нишке компаније „Прест“ наводи да је ова фирма први пут у Келну представила бренд “Smilies” у чијем је асортиману чоколадни и програм бомбона.
„Остварили смо контакте са потенцијалним партнерима из свих земаља бивше Југославије, са значајним бројем купаца из ЕУ, али и са пословном заједницом далеког Бразила, Аустралије, Блиског истока, Чилеа, Либана. Наша очекивања након сајма су конкретни уговори за извоз, а осим пословних прилика имали смо могућност и да се упознамо са најновијим трендовима и иновацијама у прехрамбеној индустрији“, додаје Станковић.
И компанија ACM INT, Београд, имала је веома запажен наступ и квалитетне састанке.
![](/data/images/2023-10-18/410319_acm-int-anuga-960x720_iff.jpg?1697628238)
Фото: ПКС
“Остварен је контакт са великим бројем фирми, тако да готово сигурно очекујемо реализацију извоза у скоријем пероду. Четири озбиљне компаније су нам се већ јавиле и са њима смо већ кренули у договоре. У питању су компаније из Кине, УАЕ, Француске и Либана“, наглашава Огњен Николић из ове београдске фирме.
„Ануга“ је највећи светски сајам прехрамбене индустрије и најзначајнији за све произвођаче широм света. Сајам се одржава сваке друге године, а ове године представљен је широк асортиман српских готових и смрзнутих производа.
Са око 140.000 професионалних посетилаца и 7.900 излагача из 118 земаља „Ануга 2023“ надмашила је сва очекивања. Удео страних излагача износио је 94 одсто, а рекордан је удео страних посетилаца од 80 одсто. Ове бројке стављају „Анугу“ на прво место међу глобалним сајмовима хране у свету.
И ове године посебан је фокус био на КОШЕР производима који одговарају јеврејским правилима исхране, као и ХАЛАЛ производима који су све више тражени у Источној и Западној Европи. То даје предност српским компанијама које поседују ове сертификате као додату вредност њиховим производима и већу могућност за пласман на различита тржишта.
![АМЕРИКАНЦИ ОТВОРИЛИ КИНЕСКИ БАЛОН КОЈИ СУ ОБОРИЛИ: Остали шокирани оним што се налази у њему - Могли су нас шпијунирати! АМЕРИКАНЦИ ОТВОРИЛИ КИНЕСКИ БАЛОН КОЈИ СУ ОБОРИЛИ: Остали шокирани оним што се налази у њему - Могли су нас шпијунирати!](/data/images/2025-02-11/571809_profimedia-0758018135_kf.jpg?time=1739277204)
АМЕРИКАНЦИ ОТВОРИЛИ КИНЕСКИ БАЛОН КОЈИ СУ ОБОРИЛИ: Остали шокирани оним што се налази у њему - "Могли су нас шпијунирати!"
КИНЕСКИ шпијунски балон који је 2023. године прелетео Сједињене Државе био је опремљен америчком технологијом која је могла омогућити шпијунирање Американаца, према изворима који су директно упознати са техничком анализом коју је спровела америчка војска.
11. 02. 2025. у 13:30
![ОРБАН: Данас у САД настао велики скандал ОРБАН: Данас у САД настао велики скандал](/data/images/2024-11-22/547938_tan2024-11-0718301955-7_kf.jpg?time=1739212952)
ОРБАН: Данас у САД настао велики скандал
МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан рекао је данас да је у САД "настао велики скандал" након што је амерички председник Доналд Трамп одлучио да открије колико су новца и коме америчке агенције исплатиле последњих година, а да је то "показало да је либерална глобална елита користила амерички буџет да би финансирала своју финансијску и идеолошку агенду широм света".
10. 02. 2025. у 19:39
![Велики ланац супермаркета почео да НАПЛАЋУЈЕ УЛАЗАК! Око 1.500 дин и НЕМА продаваца Велики ланац супермаркета почео да НАПЛАЋУЈЕ УЛАЗАК! Око 1.500 дин и НЕМА продаваца](/data/images/2025-02-11/571796_kupovina-foto-shutterstock-2_kf.jpg?time=1739276394)
Велики ланац супермаркета почео да НАПЛАЋУЈЕ УЛАЗАК! Око 1.500 дин и НЕМА продаваца
ПРВА и једина такве врсте.
11. 02. 2025. у 13:19
Коментари (0)