СВЕ ВИШЕ КОМПАНИЈА КОНКУРИШЕ ЗА ЖИГ КОЈИ ДОКАЗУЈЕ ПОРЕКЛО: "Чуваркућа" - адут домаће економије

ВН

31. 07. 2020. у 07:13

АКЦИЈА Привредне коморе Србије "Стварано у Србији" траје нешто више од месец дана, а све више компанија својим производима конкурише за добијање жига "Чуваркућа".

СВЕ ВИШЕ КОМПАНИЈА КОНКУРИШЕ ЗА ЖИГ КОЈИ ДОКАЗУЈЕ ПОРЕКЛО: Чуваркућа - адут домаће економије

Фото промо

Ова ознака значи потврду да је производ створен у Србији од домаћих ресурса, нашом енергијом и креативношћу, и оно што је најбитније, да се ради о производу високог квалитета.

РАЗВОЈ СВЕСТИ О ДОМАЋЕМ

Саша Вељковић, редовни професор Економског факултета Универзитета у Београду објашњава да је пројекат “Стварано у Србији” од стратешког значаја, јер ће његово спровођење омогућити вишеструко позитивне ефекте на економију Србије, почев од повећања запослености и инвестиција, преко подизања конкурентности и јачања имиџа домаћих брендова и Србије као земље успешних компанија и добрих производа, до унапређења спољнотрговинског биланса. Професор је убеђен да висококвалитетних домаћих производа на нашем тржишту има, као и да произвођачи имају простора да још у већој мери користе сировине из Србије. То им омогућава да испуне услове за добијање жига "Чуваркућа", који ће бити водиља потрошачима приликом избора и куповине домаћих квалитетних производа, чиме се новац задржава у Србији.

До сада је пријављено више од 90 оваквих производа из различитих области, од хемијске и фармацеутске до прехрамбене индустрије, што говори о великој заинтересованости компанија. Акција "Стварано у Србији" и жиг "чуваркућа" имају циљ да подрже домаће производе и произвођаче, уз истовремено јачање свести потрошача о значају куповине домаћих производа.

- Подизањем свести код потрошача о важности куповине квалитетних и конкурентних производа створених у Србији подстиче се и развој домаће економије - рекао је Михаило Весовић, директор Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију ПКС. - Страни брендови могу да буду чуваркуће, порекло власништва компаније није ограничавајући фактор, битно је само да производ испуњава услове у погледу квалитета и порекла ресурса. То значи да су такви производи део локалне заједнице јер користе материјале, сировине, рад, знање и креативност из Србије.

Радојка Николић, главна и одговорна уредница "Економетра" и "Бизнис магазина" указује на многобројне предности за производ који носи жиг "чуваркућа", па самим тим и за компанију која га производи.

ВАЖНА ПОДРШКА

У компанији "Есенса" истичу да су са задовољством прихватили нови концепт Привредне коморе Србије који афирмише квалитет домаће производње.
- Важно је дати прилику и подршку производима ствараним у Србији на бази домаћег знања и ресурса, ентузијазма, труда, залагања и одважности домаћих привредника да, у сложеним условима, изложени иноконкуренцији и свим тековинама глобализације, креирају довољно квалитетан производ који својим перформансама равноправно може конкурисати било ком светском бренду - објашњава Александар Цвијовић из компаније "Есенса".

- Сваки произвођач у Србији, домаћи или страни, велика компанија или предузетник, који је уложио знање и енергију, па се посветио послу који је изабрао, постигао је успех - каже Радојка Николић. - Знам за стотине и стотине таквих људи, нарочито у малом бизнису у Србији. То су задивљујуће, истините приче које враћају веру у људе и наду у живот. У Србији има и домаћих сировина и значајних ресурса, за разне области производње. Сви ресурси и даље чекају да буду употребљени и да добију додатну вредност као финални производ. Ознака "Чуваркућа" омогућава да производи буду препознатљиви по добром квалитету".- Акција "Стварано у Србији" долази у прави час - сматра Милица Јелић из Млекаре "Шабац". - Подршка произвођачима у промоцији квалитетних производа насталих у Србији донеће једну нову вредност свима у ланцу, од произвођача до крајњег потрошача. Надамо се да ће Млекара "Шабац" са традицијом дугом 90 година бити међу првим добитницима жига "Чуваркућа", који долази као потврда наше посвећености производњи млечних производа врхунског квалитета. Сви наши производи настају управо од домаћих сировина, висококвалитетног млека које откупљујемо од 700 произвођача у Србији, а у нашем тиму раде већ генерације људи најчешће из истих фамилија.

КАКО ДО "ЧУВАРКУЋЕ"

ПРИВРЕДНИЦИ који производе у Србији имају квалитетне производе домаћег порекла могу аплицирати за добијање жига. То могу бити како производи компанија у домаћем власништву, тако и производи страних компанија, битно је само да производ испуњава критеријуме за добијење жига, односно мора да буде створен од најмање 80 одсто домаћих ресурса - рада и материјала. Цео поступак добијања жига траје 45 дана. Право коришћење жига "чуваркућа" добија се на три године, са могућношћу ресертификације. Детаљне информације доступне су на сајту пројекта www.stvaranousrbiji.rs.

Нова акција Привредне коморе Србије "Стварано у Србији" даје шансу да брже и квалитетније допру до потрошача, да им успешно представе производе, али и да смање зависност од увоза. То истиче оснивач и власник "Српске куће пива" Невен Ерић. Са овом оценом слаже се и Милутин Крстајић, власник предузећа "Сил 3 Житиште" које се бави традиционалном производњом ракије "добра воља" од дуње, кајсије, шљиве и крушке по рецептури старој читав век. Како истиче, жиг "чуваркућа", ако га ракија добије, потврдиће њихов квалитет и учинити их видљивијим на тржишту.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.

14. 12. 2024. у 20:04

Коментари (1)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“