ПОЛОВЊАЦИ СКУПЉИ И ДО 5.000 ЕВРА: Велика потражња повећала цене коришћених возила
ПОЛОВЊАЦИ у Србији су од почетка године поскупели од 300 до 5.000 евра у зависности од модела и године производње.
Они који одлуче да издвоје новац и пазаре коришћени ауто, требало би обавезно да ураде контролни технички преглед пре куповине, који кошта 6.000 динара. У супротном су пазарили "мачку у џаку". На нашем тржишту је, као и на европском, повећана потражња и за коришћеним и за новим путничким аутомобилима.
- Цена најјефтинијих половних возила је повећана од 300 до 500 евра, скупљих од 1.500 до 3.000, а новији, луксузнији модели су поскупели и до 5.000 евра - објашњава Петар Живковић из Асоцијације аутомобилских новинара Србије.
- На повећање цена је највише утицала већа потражња.
Синиша Тодоровић, контролор на једној београдској техничкој линији истиче да возачи треба обавезно да ураде контролни преглед половног возила које желе да купе.
- То није велика цифра у односу на ону коју ће издвојити за ауто, цена је 6.000 динара - наводи Тодоровић. - Ради се комплетан преглед, проверавају се катализатор, ДПФ филтер, бројеве шасије и мотора, кочиони систем, буквално све. Затим контролишу се идентификација и легалност возила. Свака преправка која је рађена на ауту мора да буде евидентирана у Агенцији за безбедност саобраћаја, а технички прегледи имају приступ њиховој бази података. Уколико је нешто рађено на возилу, а није пријављено, онда је то нерегуларно. Ми све то можемо да видимо.
Како Тодоровић наводи, возачи немају навику да иду на контролни технички и то је велика грешка, јер онда не знају шта купују. Уколико ураде преглед пре куповине, могу да буду сигурни да ће такав ауто годинима пролазити технички уз правилно одржавање.
- Они мисле да је довољно да поведу мајстора, а аутомеханихачар не може да приступи бази Агенције за безбедност саобраћаја и да обави све неопходне провере - истиче Тодоровић.
- Такође, аутомеханичар није упућен у комплетан ток техничких прегледа, односно које услове возило мора да задовољи да би се сматрало исправним и да би учестовало у саобраћају.
На друштвеним мрежама је ових дана пажњу привукла објава у којој је продавац аута ухваћен у намештању километраже. У огласу је наведено да је возило прешло 122.500 километара, а на слици унутрашњости аутомобила коју је приложио као илустрацију, на контролној табли се види да је пређено 217.434 километара. Очигледно је фотографија направљена пре него што је намештена километража. Међутим, како Тодоровић истиче, у пракси је тешко утврдити да је неко на томе варао.
Поједини специјализовани сајтови саветују да се пре куповине половног аута провери у регистру залога Агенције за привредне регистре да ли је под хипотеком, као и да се преконтролише целокупна документација возила.
И ЧЕКАЊЕ ПОГУРАЛО ПРОДАЈУ
ПЕТАР Живковић из Асоцијације аутомобилских новинара Србије објашњава да је на повећање потражње за половњацима утицала и чињеница да се на возило из салона чека дуго. Као што су "Новости" већ писале, застој у производњи изазвала је глобална несташица чипова, који су неопходнан елемент у модерним аутомобилима.
- Велика је потражња за половним возилима, а нема их довољно - наводи Живковић. - Разлог је и што се власници аутомобила у Западној Европи тешко одлучују да продају возило због ситуације са пандемијом и неизвесности, јер не знају шта ће бити. И то је пореметило тржиште.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (6)