КОПАОНИК БИЗНИС ФОРУМ: Представљен репутациони индекс српске економије
НА Копаоник бизнис форуму данас је представљен индекс репутације - специфичан начин корисног мерења репутације компанија, чиљ је циљ да им помогне у пороцесу управљања.
Foto: P. Milošević
Индекс је предсавио професор Факултета политичких наука Милос Бешић, који је нагласио да то корисно и специфично мерење подразумева девет димензија - орјентација на купце, Б2Б одговорност, квалитет производа, орјентација на запослене, друштвена одговорност, иновативност, конкурентност и аутентичност, перцепцију бренда, поузданост и поверење.
-Захваљујући индексу рептуације знамо и услед чега је нечија оцена - репутација висока или ниска, рекао је он и додао да таква поствка омогућава доношење закључака на нивоу детаља са једне стране, али и креирања заокружене слике са друге.
Индекс, који подразумева и истраживање конкуренције, такође омогућава да се прати тренд ако се оно ради на три, шест месеци или годину дана.
Праћење трендова је каже, веома значајно по свим аспектима поготово ако је мењано нешто или је улагано у маркетинг.
-То корисно и специфично мерење није само оличење генералних ставова и перцепције, што потврђује приказ резултата по димензијама и индикаторима индекса. Састоји се из девет димензија, а свака од њих има три јединствена индикатора, навео је он.
Мерење репутације неке компаније између осталог даје одговор на то зашто неко купује неки прозивод или неки бренд, види различите аргуементе, рекао је Бешић и подсетио да су то некада били рационални избор и теорија препознатљивости, а да су најасавременија истраживања показала да се избор прави на најсложенији начин, и да зависи и од репутације комапније за коју се неко одлучује.
Додао је да је мерење које се спроводи на Западу тестирано кроз више модела у Србији и да је након више истраживања откривен модел шта треба мерити.
Према његовим рецицма, у истраживањима је важно да се види мишљење, не само адресата и стејкхолдера, већ и оно шта компаније мисле једна о другој - да ли шаљу добру или лошу поруку.
Важна ставка је, напомиње, и то шта запослени мисле у компанији у којој раде, да ли су задовољни или не, да ли имају добре приходе, да ли штите животну околину, рекао је он и подсетио да битну улоги имају и социјалне мреже и корисници, који одређене информације шерују, лајкују.
Репутација нам говори о томе да ли је компанија препознатљива и снажна, да ли води рачуна о интересима других фирми са којима сарађује, да ли их исрцпљује, да ли је пожељна да се запослите у њој, колико је иновативна, да ли појединац има поверење у њу, да ли је снажнија од конкуренције, наводи Бешић који је истраживање спровео заједно са компанијом Нинамедиа.
БОНУС ВИДЕО: ОВАКВУ ФАБРИКУ ДО САДА НИСМО ИМАЛИ - Погледајте како раде роботи у постројењу "BAS Boysen Abgassyste"
Препоручујемо
РУСИ ОБЈАВИЛИ СПИСАК НАЈВЕЋИХ НЕПРИЈАТЕЉА: Ево на ком је месту Хрватска
РУСКИ ски лист „Взгљад“ саставио је и у уторак објавио „Рејтинг непријатељских влада“ како би показао разлику између држава које се свесно супротстављају Русији и оних које су на ту одлуку „против њихове воље натерале спољнополитичке околности“, преноси Слободна Далмација.
14. 11. 2025. у 16:54
ЗЕЛЕНСКИ АЛАРМИРАО ЕВРОПУ: Русија ће покренути велику агресију на континент, позната и година
УКРАЈИНСКИ председник Володимир Зеленски тврди да Русија планира да покрене велику агресију на европском континенту 2029. или 2030. године, наводећи да на то указује повећана руска производња оружја.
13. 11. 2025. у 10:54
Полиција улетела на свадбу, ХАПСИ МЛАДУ - а тек објашњење! Ово је ЛУДНИЦА (ВИДЕО)
ЧАК и на најлепшим свадбама понекад се десе непредвиђене ситуације, ситне грешке или чак већи инциденти.
14. 11. 2025. у 16:23
Коментари (0)