МАЛО РАДНИКА ЗА МНОГО ЛЕТОВА: Каква је будућност авио-саобраћаја код нас и у свету
ХАОС на аеродромима широм света у пробуђеној туристичкој сезони после две године паузе, претходних месеци погодио је све веће центре, а није мимоишао ни београдски "Никола Тесла".
Кашњења, отказивања летова, губљење пртљага, уобичајене су критике путника из целог света. Узрок проблема је смањен број запослених у авио-саобраћају у целом свету током пандемије вируса корона. Како у "Ер Србији" кажу, саобраћај и даље функционише отежано на глобалном нивоу, а изазови су најуочљивији у Европи и у Северној Америци.
Тако је "Бритиш ервејз" најавио да ће од краја октобра до марта следеће године отказати око 10.000 летова са лондонског аеродрома "Хитроу", пре око месец дана "Луфтханза" је само у једном дану укинула више од 1.000 летова из својих главних аеродрома у Франкфурту и Минхену због штрајка запослених.
Према речима Горана Грозданића, извршног директора за саобраћај "Ер Србије", постоји несклад између капацитета појединих служби на аеродромима и броја путника који је сада на претпандемијском нивоу, а понегде и виши од тога. Критике за проблеме у летњој сезони, међутим, неоправдано су "удариле" на авио-компаније, иако су за њих криве друге карике у ланцу. Ипак, током јула "Ер Србија" је забележила око 0,3 одсто отказаних летова.
- Поред очигледне неспремности појединих чинилаца система да се изборе са повећаном тражњом за путовањима, постоји и проблем са временским неприликама - каже Грозданић.
- Уколико пропустите свој слот из било ког разлога, чекате "Евроконтролу" да додели нови, а то може да буде и сатима касније. То је и најчешћи разлог кашњења авиона. Такође, долази и до проблема са пртљагом, који не стиже да се укрца на следећи лет, а неки аеродроми попут оног у Тивту, имају ограничено радно време. "Ер Србија" није изузетак, с обзиром на то да у највећој мери лети по Европи где је и највише проблема.
Како наш саговорник каже, ангажовали су додатне раднике и појачали флоту, у летњој сезони увели десетак нових редовних и сезонских дестинација.
- Током претходне две године драстично смањеног интересовања и могућности за путовања, аеродроми и поједине авио-компаније, смањили су број запослених, као једну од мера штедње - каже Грозданић.
- Од када се тражња вратила, требало је вратити људе, али многи од њих су нашли послове у другим областима. Када је реч о новим људима, имајући у виду да је реч о веома сензитивној грани саобраћаја, они морају прво да заврше одређене обуке, да би им затим били издати сертификати и дозволе. Након тога, веома је важно да буду комбиновани са искусним колегама и колегиницама. Све то захтева одређено време којег нема. Реч је о различитим службама које су најпогођеније - нпр. обезбеђење на аеродрому, агенти за земаљско опслуживање, запослени за манипулацију пртљагом...
Наш саговорник сматра да када је реч о нашем матичном аеродрому, "Никола Тесла Београд", треба имати разумевања за све што се дешава у овој сезони:
- Не треба да се изгуби из вида да су тамо у току најопсежнији грађевински радови на реконструкцији и проширењу капацитета и да ћемо за око годину дана имати на располагању један савремени и високо функционални аеродром.
Грозданић додаје и да се нормализација авио-саобраћаја очекује крајем летње сезоне, односно у октобру.
НЕМА ВИШЕ ЈЕФТИНИХ КАРАТА
- ДА више нема јефтиних летова недавно је изјавио генерални директор једне од највећих нискобуџетних компанија - каже Грозданић.
- Раније смо имали два потпуно различита концепта: традиционалне авио-компаније са пуном услугом и нискобуџетне фирме које лете са мање фреквенција, немају бизнис класу, контакт-центар, пословне салоне... Међутим, последњих година разлике између два концепта се губе, а компаније истражују начине да послују што ефикасније. Имајући то у виду, као и чињеницу да је гориво, које је главни трошак у цени карте, за годину дана поскупело чак 126 одсто, ипак није реално очекивати да ће се у понуди наћи јефтине карте.
ДОДАТНИ АВИОНИ
- ОВЕ сезоне увели смо десетак нових дестинација, редовних и неколико сезонских, а због тога као и већег броја чартер-летова за 37 одсто у односу на рекордну 2019. годину, у сарадњи са партнерским компанијама ангажовали смо четири додатна авиона са посадама - објашњавају у "Ер Србији". - Из саобраћаја искључујемо старије моделе турбопроп авиона, а уводимо новије. Један од наших главних задатака у наредном периоду биће да смањимо сезоналност саобраћаја и да на тај начин што више искористимо нашу флоту, а да што мање изнајмљујемо авионе са посадом.
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (1)