ДРУМСКЕ ЛАЂЕ НА ПУТЕВИМА: Европа надомак увођења камииона до 60 тона носивости - која правила ће важити у Србији

Џинови на точковима, покретне "робне куће", ускоро ће почети да се крећу европским друмовима.

ДРУМСКЕ ЛАЂЕ НА ПУТЕВИМА: Европа надомак увођења камииона до 60 тона носивости - која правила ће важити у Србији

Фото: Б. Д.

Европски парламент је, са 330 гласова "за", 207 против и 74 уздржана, усвојио директиву Европске комисије према којој ће ускоро путевима широм континента моћи да се крећу камиони носивости до 60 тона. Сада је само остало да се ову револуционарну меру аминује Европски савет у коме седе земље чланице.

Ове праве друмске лађе могу да буду дугачке до 25 метара и биће право умеће претећи их. Дужина им је као положени солитер од осам спратова! Или, ако је некоме лакше да се другачије оријетише, дуги су колико и тениски терен. Тренутно су највећи дозвољени габарити 44 тоне и 18,75 метара дужине.

Ови гига-камиони састављени су од тегљача и дугачког контејнера, нешто налик на садашње камионе с приколицама, али знато већег обима. До сада су могли да се углавном виде на америчким друмовима, као и у Скандинавским земљама. Под одређеним условима могу да циркулишу и у Немачкој.

Циљ увођења новог законодавства је да се повећа транспорт за 50 до 75 одсто робе, с истим бројем камиона, чиме се рачуна на мању потрошњу и смањену емисију угљен диоксида. Ипак, ове џиновске крстарице троше више горива, а више и загађују од своје мање "браће".

"Зеленима" у ЕП нарочито смета то што ће нови камиони бити на дизел погон, што поприлично загађује околину, у тренутку када се све више инсистира на хибридним и електричним возилима. То ће уједно и довести у питање комбиновани превоз, када се камиони до 40 тона стављају на железничке вагоне. С већима то неће моћи да буде случај.

Поставља се и питање због чега се читав превоз, као раније, много више не организује возовима, који углавном иду на струју, а једна композиција може да повуче читав низ контењера, које сада, сваки засебно вуче по један камион. Из Француских железница поручују да је шински саобраћај седам пута енергетски економичнији. Очигледно су у игри и неки други интереси.

НОВА ПРАВИЛА И ЗА СРБИЈУ

Кочиони моменат код оваквих возила је далеко дужи, што представља већу опасност по саобраћајне несреће, према неким проценама, и до чак 80 одсто. Велика је и енигма који су то европски путеви осособљени за овакву врсту транспорта, осим оних главних међународних праваца. Имајући у виду да Србија као земља кандидат за чланство прати одлуке ЕУ, ово законодавство би могло да буде примењено и код нас.

БОНУС ВИДЕО - ДР НОВОСТИ: Како бити емоционално интелигентнији?

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВАЖНА ОДЛУКА СТУПА НА СНАГУ 15. ЈУНА: Возачи електричних тротинета моћи ће да учествују у саобраћају само под једним условом

ВАЖНА ОДЛУКА СТУПА НА СНАГУ 15. ЈУНА: Возачи електричних тротинета моћи ће да учествују у саобраћају само под једним условом

МУП Републике Србије издао је саопштење у коме се наводе обавезе возача електричних тротинета, а од 15. јуна моћи ће да учествују у саобраћају само под условом да имају одговарајућу налепницу.

01. 06. 2024. у 10:30

Коментари (0)

Знамо где провести лето, пријатно и повољно! Проверите!