КАКО ЈЕ ГРАЂЕНА ПРУГА БЕОГРАД–БАР: Никада неће бити заборављено оно што су бригадири урадили (ФОТО)

Novosti online

10. 05. 2024. у 10:02

НЕКАДАШЊИ акцијаши, градитељи пруге Београд–Бар, кренули су јутрос бригадирским јубиларним возом из главне железничке станице Београд у Прокопу ка Пријепољу, обележавајући на тај начин јубиларну 50. годишњицу од почетка градње ове пруге.

КАКО ЈЕ ГРАЂЕНА ПРУГА БЕОГРАД–БАР: Никада неће бити заборављено оно што су бригадири урадили (ФОТО)

Foto: Tanjug

Обраћајући се некадашњим акцијашима, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је рекао да друштво никада неће заборавити оно што су бригадири урадили и навео да се сада реконструише пруга коју су они градили.

- Реконструисали смо део од Београда до Ваљева, а у наредних годину дана почећемо да реконструишемо део од Ваљева до Врбнице, односно до границе са Црном Гором, истакао је Весић.

Фото: Танјуг

 

Председник удружења ОРА Београд–Бар Велизар Поповић рекао је да се овим путем жели постићи да се не заборави епопеја добровољног омладинског рада.

- Радујемо се обнављању железничког саобраћаја, изградњи брзих пруга, као и обнови пруге Београд–Бар, истакао је он.

ОРА Београд–Бар одликовала је министра Весића златном значком ове акције.

Планом обележавања јубилеја је предвиђено да бригадире на станици у Бранешцима дочека председник Општине Чајетина Милан Стаматовић, након чега ће бити постављена спомен-плоча у част акцијаша са територије ове општине који су учествовали у изградњи пруге.

Воз ће потом наставити ка Пријепољу, где ће у Дому културе бити одржана Свечана академија "Челична магистрала срца" и изложба "Пруга снова" .

Манифестацију организују Удружење учесника ОРА Београд–Бар, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Инфраструктура железнице Србије, Србија воз, Србија карго, Железнице Србије ад и општине Косјерић, Чајетина и Пријепоље.

Пруга Београд–Бар грађена је од 1971. до 1975. године, а у изградњи је учествовала и омладина из 13 држава, организујући Савезну омладинску радну акцију "Београд–Бар".

Током петогодишњег трајања ове радне акције радило је 12.500 бригадира сврстаних у 234 бригаде.

Изградња пруге Београд–Бар била је највећи грађевински подухват те врсте у Европи, а пругу је свечано отворио председник тадашње СФРЈ Јосип Броз Тито тродневним путовањем од Београда до Бара 30. маја 1976. године.

БОНУС ВИДЕО: ПРЕДСЕДНИК НА ЦЕРЕМОНИЈИ ДАНА ЕВРОПЕ: Срдачан поздрав Вучића са Жиофреом

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

"ВИ СТЕ ОДГОВОРНИ ЗА СМРТ РАИСИЈА" Стејт департмент о паду хеликоптера: Нећемо да се извињавамо

ИРАНСКА влада је одговорна за одлуку да управља хеликоптером старим 45 година у, како је описано, лошим временским условима, а не било који други актер, рекао је портпарол америчког Стејт департмента Метју Милер током брифинга.

20. 05. 2024. у 20:38

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

КО ЈЕ ЦРВЕНИ КОМАНДАНТ? Једини Србин генерал Црвене армије - Лењин му био захвалан, страдао од Стаљинове руке (ФОТО)

ИСТОРИЈА Совјетског Савеза, светске суперсиле 20. века, упамтила је бројне хероје, борце, официре који су својим јунаштвом и резултатима задивили свет. У периоду када се СССР тек стварао и уздизао, значајан помена био је и допринос једног Србина, Данила Срдића (1896-1937), првог и јединог Србина који је био генерал Црвене армије. Ово је његова прича.

20. 05. 2024. у 11:53

Коментари (0)

СНИМАК СУКОБА! Туча у Арени - Нанели и Лазаревић у клинчу, ево како се све десило (ВИДЕО)