АВИО-ТАКСИ СВЕ ПОПУЛАРНИЈИ У СРБИЈИ: 7 оператера, 26 летелица
У СРБИЈИ је у последње време веома популаран авио-такси, а према подацима Директората цивилног ваздухопловства, постоји седам оператера са сертификатом да обављају превоз путника уз накнаду, од којих шест користи авионе, а један хеликоптере.

Фото В. Илић
Реч је о оператерима који имају до 10 путничких седишта.
Компаније које се баве јавним авио-превозом су Air Pink, Air Serbia, Balkan Helikopters, Еагле Expres, MCP Air, Prince Aviationи Sky Bridge.
Како наводе у Директорату, укупан број ваздухоплова који имају до 10 путничких седишта, а које користе тих седам оператера је 26 (23 авиона и 3 хеликоптера).
Главни уредник ваздухопловног портала Тангосикс Петар Војиновић каже за Б92 и да једна особа може да поседује авион, али очењује да је непрактично да га лично користи због свих безбедносних захтева које прописују регулаторни органи државе, , преноси Б92.
Он, ипак, напомиње да је то невероватно добра инвестиција, ако неко поседује пет милиона евра.
"Купи се авион и онда се издаје, па га тек оператери стављају на тржиште и сносе трошкове плата пилота, одржавања, обуке, горива и администрације", наводи Војиновић и истиче да су Prince Aviation и Air Pink две највеће авио-такси компаније у региону и шире.
Војиновић сматра да је наше тржиште премало за овај посао, па је већина тих летова са трећих тржишта.
Како наводи, већином се авиони изнајмљују у виду лизинга, често од компанија које су их купиле, али им је прескупо и непрактично да их користе само за своје потребе.
Војиновић истиче и да пословним људима превоз авио-таксијем уштеди много времена јер је ред летења небитан, као и да се заказују пословни летови млазњацима.
Како наводи, на већим аеродромима, па и на Аеродрому "Никола Тесла", постоје посебни ВИП терминали који елиминишу гужву и чекање.
Извршни директор "Prince Aviation" Владимир Јовановић наводи да та компанија у својој флоти има четири авиона из породице цесна, и са њима лети у евро-медитеранском подручју, и ка дестинацијама у Русији и бившем Совјетском савезу.
Он је истакао да је пандемија коронавируса средином марта готово у потпуности паралисала превоз путника у ваздушном саобраћају, па су Prince Aviation и друге авио-компаније у свету спровели низ мера како би обезбедили сигурно летење.
"Пословна авијација се због природе свога посла (директни летови, мањи број путника и коришћење посебних терминала) нешто брже опоравља од редовног ваздушног саобраћаја", оценио је Јовановић.
rs.sputniknews.com
Препоручујемо

КРИЗА У КАНАДИ: Ер Трансат отпушта још 40 одсто запослених, односно 2.000 људи
10. 09. 2020. у 22:33

ПРОБНО ТЕСТИРАЊЕ: Авиокомпаније Британије и САД траже тестирање на летовима
03. 09. 2020. у 23:28

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (0)