АВИО-ТАКСИ СВЕ ПОПУЛАРНИЈИ У СРБИЈИ: 7 оператера, 26 летелица
У СРБИЈИ је у последње време веома популаран авио-такси, а према подацима Директората цивилног ваздухопловства, постоји седам оператера са сертификатом да обављају превоз путника уз накнаду, од којих шест користи авионе, а један хеликоптере.
Реч је о оператерима који имају до 10 путничких седишта.
Компаније које се баве јавним авио-превозом су Air Pink, Air Serbia, Balkan Helikopters, Еагле Expres, MCP Air, Prince Aviationи Sky Bridge.
Како наводе у Директорату, укупан број ваздухоплова који имају до 10 путничких седишта, а које користе тих седам оператера је 26 (23 авиона и 3 хеликоптера).
Главни уредник ваздухопловног портала Тангосикс Петар Војиновић каже за Б92 и да једна особа може да поседује авион, али очењује да је непрактично да га лично користи због свих безбедносних захтева које прописују регулаторни органи државе, , преноси Б92.
Он, ипак, напомиње да је то невероватно добра инвестиција, ако неко поседује пет милиона евра.
"Купи се авион и онда се издаје, па га тек оператери стављају на тржиште и сносе трошкове плата пилота, одржавања, обуке, горива и администрације", наводи Војиновић и истиче да су Prince Aviation и Air Pink две највеће авио-такси компаније у региону и шире.
Војиновић сматра да је наше тржиште премало за овај посао, па је већина тих летова са трећих тржишта.
Како наводи, већином се авиони изнајмљују у виду лизинга, често од компанија које су их купиле, али им је прескупо и непрактично да их користе само за своје потребе.
Војиновић истиче и да пословним људима превоз авио-таксијем уштеди много времена јер је ред летења небитан, као и да се заказују пословни летови млазњацима.
Како наводи, на већим аеродромима, па и на Аеродрому "Никола Тесла", постоје посебни ВИП терминали који елиминишу гужву и чекање.
Извршни директор "Prince Aviation" Владимир Јовановић наводи да та компанија у својој флоти има четири авиона из породице цесна, и са њима лети у евро-медитеранском подручју, и ка дестинацијама у Русији и бившем Совјетском савезу.
Он је истакао да је пандемија коронавируса средином марта готово у потпуности паралисала превоз путника у ваздушном саобраћају, па су Prince Aviation и друге авио-компаније у свету спровели низ мера како би обезбедили сигурно летење.
"Пословна авијација се због природе свога посла (директни летови, мањи број путника и коришћење посебних терминала) нешто брже опоравља од редовног ваздушног саобраћаја", оценио је Јовановић.
rs.sputniknews.com
Препоручујемо
КРИЗА У КАНАДИ: Ер Трансат отпушта још 40 одсто запослених, односно 2.000 људи
10. 09. 2020. у 22:33
ПРОБНО ТЕСТИРАЊЕ: Авиокомпаније Британије и САД траже тестирање на летовима
03. 09. 2020. у 23:28
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (0)