САОБРАЋАЈНИ ЕКСПЕРТ: Постоје 4 узрока, за сада не можемо да знамо како се догодио удес код Сремске Митровице
ПРОФЕСОР у пензији Саобраћајног факултета у Београду Милан Вујанић изјавио је данас да свака саобраћајна незгода има четири могућа узрока и оценио да се на основу познатих информација још не може закључити како је дошло до јучерашњег удеса код Сремске Митровице када је услед превртања аутобуса погинуло троје људи.
Фото Уступљене фотографије
-Свака незгода која настане има четири могућа узрока - један је возач, други је возило, трећи је пут и четврти су остале околности. На основу овог што смо досад чули, не можемо да знамо шта се тачно догодило, а немамо ни изјаву возача која би нам приближила околности у којима се догодила незгода, тако да сад само можемо да нагађамо, рекао је Вујанић за Тањуг.
На питање да ли професионални возачи у јавном превозу, поред возачке дозволе, имају и неку додатну обуку у оквиру предузећа у коме раде, Вујанић је одговорио да ти возачи имају такозване ЦПЦ контроле, односно они на одређене временске периоде иду на једну врсту дообуке, односно контроле.
На питање на шта треба обратити пажњу да не би дошло до оваквих саобраћајних незгода, Вујанић одговара да се вожња у јавном превозу обавља под изузетно компликованим и детаљним упутствима.
Фото Уступљене фотографије
-Не знам ниједно друго занимање, чак ни контролори лета или пилоти немају тако детаљно прописане услове које морају да испуне, чак и здравствене. Сваки возач аутобуса има картицу коју мора да стави у аутобус, у уређај, зовимо га тахограф, који региструје његово кретање. Шта то значи? Он има одмор на сваких два и по, четири, шест, осам сати. Има прописан дневни одмор, има прописан недељни одмор, максимално сати колико сме да ради у току дана и у току недеље, рекао је Вујанић.
Додао је да се свака вожња региструје, да се свако прекорачење брзине региструје и то тако да не може да се избрише, јер се региструје на картици и остаје записано на тахографу и мора да се чува до две године.
Фото Уступљене фотографије
-То је занимање које је све време под контролом и може се контролисати и уназад како се возач понаша. То је све урађено због тога што је то изузетно одговорно занимање, рекао је Вујанић, који наводи да у зглобним и великим аутобусима може да буде и по 180 путника.
Додао је да су негде у свету ограничене могућности људи да управљају возилом у јавном превозу на 60 година или 65, што код нас, каже, није случај.
-Код нас је прописано да ти возачи морају ићи на лекарски преглед сваких шест месеци, што значи да је немогуће да се човеку драстично промени здравствено стање у тако кратком року, закључио је Вујанић.
Танјуг
БОНУС ВИДЕО - ШАМПИОНИ У ФОКУСУ: Страхиња Тривковић дипломата знања и спорта
Препоручујемо
ТРЕЋА ЖРТВА НЕСРЕЋЕ КОД СРЕМСКЕ МИТРОВИЦЕ: Још један путник аутобуса подлегао повредама
17. 10. 2025. у 19:35
ПРЕВРНУО СЕ АУТОБУС СА ПУТНИЦИМА КОД СРЕМСКЕ МИТРОВИЦЕ: Има повређених
17. 10. 2025. у 15:46
ЈЕДНА ГРЕШКА ИХ КОШТАЛА ЖИВОТА: Откривен узрок несреће у којој су страдали Ана Радовић и њен пријатељ (ФОТО)
АУТОМОБИЛ са телима Ане Радовић (20) и Александара Масалушић (37) пронађен је јуче на магистралном путу Пожега-Чачак, а прве информације из истраге указују да је узрок тешке несреће пребрза вожња, односно неприлагођена брзина условима на путу.
27. 11. 2025. у 18:47
У ХИТНОЈ ПОМОЋИ СЕ ЈАВИЛИ НА ПОЗИВ СА АНИНОГ ТЕЛЕФОНА: "Новости" откривају шта се дешавало након страшне несреће код Чачка
АНА Радовић (20) из Чајетине и њен пријатељ Александар Масалушић (37) погинули су у тешкој саобраћајној несрећи у Овчарско-кабларској клисури, када су се сурвали са пута Чачак-Пожега, а након несреће са Аниног телефона "ајфон" упућен је позив хитној помоћи, сазнају "Новости".
27. 11. 2025. у 14:19
ОЛИВЕРА СМЕЊЕНА: Нови уредник на РТС - муж познате певачице, дуго је на јавном сервису
НА ТОЈ позицији у РТС-у је годинама уназад била Оливера Ковачевић.
26. 11. 2025. у 12:55
Коментари (0)