ИЗМЕЂУ КАМЕРЕ И КОМЕДИЈЕ: О представи "Веселе жене Виндзорске"

КОПРОДУКЦИЈСКА представа"Веселе жене Виндзорске"Крушевачког позоришта и Градског позоришта "Семберија" из Бијељине доноси амбициозну драматуршко-редитељску (д: Александра Јовановић, р: Соња Петровић) замисао: читање Шекспира кроз призму телевизијског студија из педесетих година 20. века.

ИЗМЕЂУ КАМЕРЕ И КОМЕДИЈЕ: О представи Веселе жене Виндзорске

Фото: Твитер @spasojezmilovan

Иако идеја обећава рафинирано метатеатарско искуство, у изведби остаје више сугестија него испуњење. ТВ студио, иако потенцијално богат семиотички ресурс, није органски уткан у логику сцене ни реплике.

Публика остаје несигурна: гледа ли Шекспира "на телевизији" или "с телевизијским декором"? Питања попут: ко снима, зашто и за кога - остају без одговора, чиме се пропушта шанса за дубље естетско-идеолошко пропитивање.

На визуелном плану, представа бриљира у костимима и маскама (Ирина Сомборац). Ретро мода педесетих, помешана с ренесансним детаљима, успешно ствара атмосферу полу-гламурозног, полу-карикатуралног ТВ шоу-програма. Ликови су јасно дефинисани кроз боју, крој и стил, што доприноси жанровском оквиру представе.

Сценографија и реквизита (Бојан Јовановић) делују мање промишљено. Декор је више симболички одјек епохе него активни наративни чинилац. Ларпуларизам сценографије продубљује утисак недоследно искоришћеног концепта "снимања".

Упркос свему, захваљујући енергији глумаца, сценски моментум не јењава. Представа има луцидне тренутке хумора, аутоироније и стилизације. Ансамбл игра с посвећеношћу и прецизношћу, задржавајући пажњу публике чак и у тренуцима када редитељски оквир слаби. Ема Петровић бриљира као госпођа Журка, Крчмар и Наратор-Водитељ. Њена глумачка, певачка и плесна изведба представља кључну везу између публике и фикције.

Умањује конфузију концепта и са ироничним отклоном води публику кроз слојеве представе. Марија Гашић и Биљана Николић као госпође Пејџ и Форд остварују изражен ритмички и партнерски склад. Николић гради одлучан и шармантан лик жене с планом.

Гашић уноси логику, брзину и духовитост, градећи контрапункт својој партнерки и отелотворујући лик са животним искуством и ведрим тоном. Бојан Вељовић као господин Форд уноси гротеску и сценску дрчност, у стилу ТВ водвиља. Његов Форд је параноичан, али разоткривајућ, мушки страх пред женском аутономијом. Господин Пејџ у тумачењу Небојше Вранића достојанствено не реагује на могућу превару супруге, подривајући мушки ауторитет с мером. Јована Ђорић (Ана), Душан Ранковић (Фентон), Ненад Благојевић (Рагби), Никола Ракић (Мршавко), Иван Петровић (Безазленко) граде фарсоидни свет удварања и класних разлика. Ђорић игра Ану као тихи отпор патријархату. Ранковићев Фентон је једноставан и искрен. Благојевићев Рагби - хаотичан, ритмички експлозиван.

Петровићев Безазленко шармантан, емотивно дисонантан. Ракићев Мршавко вентилира мушку испразност. Кајус Филипа Милићевића прецизно пародира ауторитет без знања.

Стеван Здравић (Пистол) даје лику сирову вербалну силу, док Иван Благојевић као Ним, пантомимичан и прецизан, уноси хумор неизговореног коментара.

Фалстаф је, нажалост, потиснут. Уместо мотора комедије, постаје епизодни гост. Михаило Максимовић, упркос драматуршком ограничењу, уноси дозу људскости и ироније, али лик остаје маргинализован.

Кореографија Јоване Ракић је прецизна, ритмизована, што додатно оснажује сценску уиграност. Музика Ненада Којића евоцира дух ТВ емисија педесетих и доноси атмосферу епохе. Ти тренуци дају представи јасноћу тамо где дијалози постају замршени - они су пауза за дах.

Укратко,"Веселе жене Виндзорске"нуде визуелно атрактивну, глумачки разиграну и повремено духовиту представу. Ипак, остају растрзане између заводљивог концепта и његове недоследне изведбе. 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РАСПОРЕЂЕНО 110.000 ВОЈНИКА, РУСИ КРЕЋУ У ЗАВРШНИ УДАР НА ПОКРОВСК: Са тиме би могли заузети средње велику европску државу

РАСПОРЕЂЕНО 110.000 ВОЈНИКА, РУСИ КРЕЋУ У ЗАВРШНИ УДАР НА ПОКРОВСК: "Са тиме би могли заузети средње велику европску државу"

РУСИЈА не показује знакове повлачења у рату против Украјине. Напротив, Москва је појачала далекометне ударе на украјинске градове и нападе дуж целе линије фронта. Војни стручњаци истичу да је руска страна усвојила нове тактике, ослањајући се на масовну употребу дронова и малих диверзантских јединица, пише The New York Times.

10. 08. 2025. у 20:18

ЕВО КО ЈЕ ТРОСТРУКИ УБИЦА ИЗ ГЊИЛАНА: Био у друштву са Куртијем, Османијевом и Харадинајем

ЕВО КО ЈЕ ТРОСТРУКИ УБИЦА ИЗ ГЊИЛАНА: Био у друштву са Куртијем, Османијевом и Харадинајем

ТРИ особе су убијене, а неколико је рањено у пуцњави која се догодила данас у Гњилану, док је осумњичени нападач у бекству, пренела је Коха. Болница у Гњилану саопштила је да је на лицу места констатована једна смрт, а да су две особе пребачене у Ургентни центар без знакова живота.

10. 08. 2025. у 18:11

Лекари су Саши Поповићу дали морфијум и тако је умро - није осетио ништа, заспао је! Сада ме дозива по кући

"Лекари су Саши Поповићу дали морфијум и тако је умро - није осетио ништа, заспао је! Сада ме дозива по кући"

"ЧЕСТО га сањам, није било тог сна где је он изгледао као у ово последње време када је био болестан, увек га сањам из времена када смо нас двоје почели да се забављамо и кад смо се венчали. Тада је имао ону косицу мало дужу и округле мало веће наочаре и сањам га како је расположен, насмејан, ведар и трчи-јури на све стране."

09. 08. 2025. у 12:05

Коментари (0)

БУКТИ РАТ АНЕ ИВАНОВИЋ И ШВАЈНШТАЈГЕРА: Немци пишу о њиховом сукобу!