КИТОВИ СУ НЕКАДА ХОДАЛИ КОПНОМ: Нови документарни серијал открива једну од највећих тајни еволуције у историји планете Земље

Н. Д.

25. 02. 2024. у 16:55

КОЈЕ све тајне крије врели песак египатских пустиња вероватно никада нећемо до краја открити.

Фото Вијасат

Док се већина авантуриста и археолога у походе на дивљине ове афричке земље упушта трагајући за остацима фантастичног античког света древних фараона, већина њих не зна да се на само 150 километара од Каира налази једно од најважнијих налазишта које сведочи о току еволуције живог света на планети Земљи. У документарном серијалу "Египатска тајна долина китова", који се на каналу Вијасат нејчр емитује, од 29. фебруара, четвртком, у 21.00, доктор Џој Рејденберг окупља тим палеонтолога који нам открива једну од највећих мистерија историје. У Долини китова, илити на арапском "Вади ел хитан", налази се више од стотину фосила древних животиња старих око 40 милиона година који нас враћају у време када су китови, данашњи највећи становници светских океана, некада ходали копном. Колико год невероватно звучао тај податак, овај серијал нам из епизоде у епизоду открива на који начин су током миленијума ови сисари изгубили ноге и копно заменили водом.

- Фосили које можемо наћи на овој локацији нису најстарији на свету, али нигде осим овде нису присутни у толиком броју и у овој мери очуваности. Овај део Египта током средњег еоцена био је на самој обали мора. Остаци животиња који се овде могу наћи су невероватни и сведоче о богатству животињског и биљног света тадашњег Египта. Пре 40 милиона на месту данашње Сахаре постојала је џунгла чије су обале запљускивали морски таласи у чијим су дубинама живеле велике беле ајкуле, китови, крокодили, морске краве, корњаче и змије. Долина китова музеј је животињског света тог времена, где у песку можемо посматрати како су некада моћне и разноврсне животиње стварале свој пут са копна у море - поручује Рејденберг додајући да је управо захваљујући овој локацији решено и једно од питања које је дуго мучило палеонтологе, а оно се односи на способност китова, али и неких других морских бића попут делфина, да удишу чист ваздух без помоћи шкрга.

- Захваљујући изучавањима на овом локалитету научници данас са сигурношћу могу да тврде да су китови некада били копнена бића - закључује познати светски палеонтолог.

Очуваности овог налазишта допринело је и то што је веома неприступачно. До њега води само неколико тешко проходних дивљих стаза, и управо то је разлог зашто ову туристичку атракцију годишње посети свега 1.000 најрадозналијих авантуриста.

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00