ТРИ БИСА И ОБЕЋАЊЕ ПУБЛИЦИ: Стефан Миленковић на 55. "Мокрањчевим данима"
ПУБЛИЦИ 55. „Мокрањчевих дана“ у Неготину треће фестивалске вечери представио се Стефан Миленковић уз клавирску сарадњу сјајне Хилде Шван.

Фото: С.М.Ј.
Миленковића, коме је ово био и пети наступ на неготинским музичким свечаностима Мокрањцу у част, публика је враћала на сцену чак три пута, уз обећање да неће чекати целу једну деценију, колико је протекло од претходног гостовања на „Мокрањчевим данима“, да поново дође у Неготин.
- Одрастао сам уз „Мокрањчеве дане“. То ме увек враћа у то једно време, у којем се толико тога променило и у историји наше земље, али и у мојој личној историји, начин свирања, приступ музици, много тога. Овде се враћа, у једну традицију, у такво једно време које је било кардинално у мом развитку и зато ми је и већа одговорност да свирам у Неготину. Шалим се делимично кад кажем да је ово један од најсташнијих фестивала у смислу да има однеговану публику да свако ко је ко у класичној музици долази овде и живи са овим фестивалом – каже Стефан Миленковић.

Фото: С.М.Ј.
Непосредан, шармантан, предусретљив, Миленковић, који је први пут у Неготину наступао као четрнаестогодишњак пре равно 30 година, за први део концерта одабрао је две сонате за виолину, Хендлову у Де-дуру и Брамсову у де-молу, образлажући публици историју сваке од композиција, док се у другом делу делу концерта одлучио за дела Вијењавског, Сен-Санса, Сарасатеа, лагана, а комплексна и виртозна.
- Ишао сам у једном класичном, традиционалном правцу, чак и као сам формат реситала са првим делом који је мало тежи, дуже су форме, треба бити свежији за слушање другим који је мало лаганији, а опет технички тежи за виолинисту где се показује управо, бравура, виртуозност и могућности саме виолине и то је било то, један заиста класичан формат бар за мене - додаје Миленковић.
Иако је, вели, ове композиције и концерте извео небројено пута, много се тога променило од почетка његове каријере коју посматра као процес који тече и непрестан рад на себи.

Фото: С.М.Ј.
- Променила се интерпретација мог живота. Пуни се чаша искуства не само музичког, него и људског и то се све апсолутно одражава кроз оно што радим на сцени. Мислим да дела треба упознати са свих аспеката, у свакој димензији, знати њихову историју, контекст, а са друге стране га треба учинити својим, свирати га на свој начин и не плашити се истовремено историје и традиције. Људи долазе да чују једно дело које је свирано дословно милијарду пута али не долазе само због тога, већ и да чују уметника. Зато је важно да радимо не само на музици коју свирамо, него и на себи – додаје још увек најмађи дипломац Музичке академије у Београду, на којој је магистрирао са 19 година, а од октобра и професор на Музичкој академији у Новом Саду у којој ће примити своју прву класу студената.
БОНУС ВИДЕО - НАГРАЂЕНИ У ВЕНЕЦИЈИ И БЕОГРАДУ: Са актерима филма "Оаза", штићеницима дома "Сремчица"
Препоручујемо

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (1)