ТРИ БИСА И ОБЕЋАЊЕ ПУБЛИЦИ: Стефан Миленковић на 55. "Мокрањчевим данима"
ПУБЛИЦИ 55. „Мокрањчевих дана“ у Неготину треће фестивалске вечери представио се Стефан Миленковић уз клавирску сарадњу сјајне Хилде Шван.
Миленковића, коме је ово био и пети наступ на неготинским музичким свечаностима Мокрањцу у част, публика је враћала на сцену чак три пута, уз обећање да неће чекати целу једну деценију, колико је протекло од претходног гостовања на „Мокрањчевим данима“, да поново дође у Неготин.
- Одрастао сам уз „Мокрањчеве дане“. То ме увек враћа у то једно време, у којем се толико тога променило и у историји наше земље, али и у мојој личној историји, начин свирања, приступ музици, много тога. Овде се враћа, у једну традицију, у такво једно време које је било кардинално у мом развитку и зато ми је и већа одговорност да свирам у Неготину. Шалим се делимично кад кажем да је ово један од најсташнијих фестивала у смислу да има однеговану публику да свако ко је ко у класичној музици долази овде и живи са овим фестивалом – каже Стефан Миленковић.
Непосредан, шармантан, предусретљив, Миленковић, који је први пут у Неготину наступао као четрнаестогодишњак пре равно 30 година, за први део концерта одабрао је две сонате за виолину, Хендлову у Де-дуру и Брамсову у де-молу, образлажући публици историју сваке од композиција, док се у другом делу делу концерта одлучио за дела Вијењавског, Сен-Санса, Сарасатеа, лагана, а комплексна и виртозна.
- Ишао сам у једном класичном, традиционалном правцу, чак и као сам формат реситала са првим делом који је мало тежи, дуже су форме, треба бити свежији за слушање другим који је мало лаганији, а опет технички тежи за виолинисту где се показује управо, бравура, виртуозност и могућности саме виолине и то је било то, један заиста класичан формат бар за мене - додаје Миленковић.
Иако је, вели, ове композиције и концерте извео небројено пута, много се тога променило од почетка његове каријере коју посматра као процес који тече и непрестан рад на себи.
- Променила се интерпретација мог живота. Пуни се чаша искуства не само музичког, него и људског и то се све апсолутно одражава кроз оно што радим на сцени. Мислим да дела треба упознати са свих аспеката, у свакој димензији, знати њихову историју, контекст, а са друге стране га треба учинити својим, свирати га на свој начин и не плашити се истовремено историје и традиције. Људи долазе да чују једно дело које је свирано дословно милијарду пута али не долазе само због тога, већ и да чују уметника. Зато је важно да радимо не само на музици коју свирамо, него и на себи – додаје још увек најмађи дипломац Музичке академије у Београду, на којој је магистрирао са 19 година, а од октобра и професор на Музичкој академији у Новом Саду у којој ће примити своју прву класу студената.
БОНУС ВИДЕО - НАГРАЂЕНИ У ВЕНЕЦИЈИ И БЕОГРАДУ: Са актерима филма "Оаза", штићеницима дома "Сремчица"
Препоручујемо
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у
ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.
17. 11. 2024. у 09:28
Коментари (1)