ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Одвојен од сопствене прљавштине
У МУДРОЈ акцији Атељеа 212 да промовише и подржи младе уметнике сусрели смо се не само са драмским активизмом Саре Рул (у преводу Иване Ђурић Пауновић), у "Чистој кући", него и са прецизном, промишљеном, прочишћеном и сценски крајње сажетом режијом Андрее Пјевић , која је читаву представу шематизовала кореографисаним мизансценом који разбија живост балетске солисткиње Тамаре Пјевић.
Између стерилности и неживота Лејн, коју Радмила Томовић представља као стиснуту, уздржану професионалку, углавном сводећи њено испољавање на механичност и рутину (док је не напусти муж), неуротичности Вирџиније, у којој Хана Селимовић налази изворну борбеност, огољујући њене дубоке потребе за повезивањем и љубављу, које "одаје" у односу према (бившем) зету Чарлсу, све до логореје (на португалском и српском) служавке Матилде, лика који даје одличну могућност младој Наталији Степановић да се размахне, како у говорној, тако и у простудираној, такође редитељски кореографисаној физичкој радњи, смештен је ангажман редитељке, извесна идеја затрпаности, сувишности, сложености положаја нове жене у капиталистичком свету, зарад урођене потребе да се оправда, објасни и одбрани због своје евентуалне амбиције да се од своје патријархалне улоге еманципује.
Да ли образовање укида обавезу чишћења простора у коме живи, није неко од најзначајнијих питања којима се бави Лејн (Радмила Томовић), презапослена лекарка-каријеристкиња, а о "образовању уз рад" још мање размишља Матилда (Наталија Степановић), њена бразилска спремачица, која мрзи кућне послове. А тек Вирџинија (Хана Селимовић), Лејнина сестра, компулсивно опсесивно везана за тренутно уништавање сваке кућне нечистоће и зависница од обављања кућних обавеза (лакше је него да се секира због празнине свог живота), она нема ни тренутка слободног времена, да би могла да га употреби на образовање. Ана (Тамара Пјевић), "сродна душа", коју Чарлс (Владислав Михаиловић), лекар и Лејнин муж, претпоставља својој законитој, тек она нема проблем са женском еманципацијом, која би се, по Вирџинији Вулф, дефинисала просто - "своја лова и своја соба". Она плеше. Њен плес је одраз плутања кроз идеју о слободној жени, која је ослобођење од предосадних, бескрајних, заморних и бесмислених кућних обавеза себи купила високим друштвеним статусом,а њега - улагањем у своје интелектуалне "кредите".
Свођење улоге Ане, "сродне душе" Лејниног мужа, на покрет даје значајан контрапункт томе.
Представа се игра на празној сцени "Петар Краљ", са само неколико елемената намештаја (сценографкиња Милена Грошин), у занимљивом, психолошки обојеном костиму (костимографкиња Вера Радојевић), а интелектуална, али и емотивна подршка игри је музика, коју креира ЛП дуо (Соња Лончар и Андрија Павловић), још један од драмских актера ове занимљиве представе, која најављује неко ново позоришно доба.
КАНДИДАТ ЗА РУМУНСКОГ ПРЕДСЕДНИКА ЂОРЂЕСКУ: Украјина је измишљена држава, биће подељена сто посто
КАНДИДАТ за председника Румуније Калин Ђорђеску изјавио је да је Украјина „измишљена држава“ коју ће поделити суседи.
30. 01. 2025. у 13:44
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај
ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис
30. 01. 2025. у 07:58
РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком
НАКОН тога Милица се углавном сама појављивала на разним догађајима, кад је и почело да се шушка да је њиховој љубави дошао крај, јер раније никада није био случај да се певачица појави сама на јавном месту.
29. 01. 2025. у 18:41
Коментари (0)