"ДОДИР" ЗА РУЈНИ ЗАПИС ДУШЕ : Изложба слика Снежане Мандић у Културном центру у Новом Саду (ФОТО)

С. БАЈИЋ

11. 09. 2023. у 13:17

У ТРАГАЊУ за лепотом додирните уметност, попут жедног путника застаните на трен и погледом испијте рујни запис душе, нежно додирнут сатенском белином.

ДОДИР ЗА РУЈНИ ЗАПИС ДУШЕ : Изложба слика Снежане Мандић у Културном центру у Новом Саду (ФОТО)

С.Б.

То је једна од порука изложбе слика „Додир“, новосадске уметнице Снежане Мандић, која је на јединствен и публици веома близак начин, отворена у Галерији културног центра Војводине „Милош Црњански” (Војводе Путника 2) у Новом Саду.

Наиме, о стваралаштву Мандићеве, говорио је мр Данило Вуксановић, програмски директор Галерије матице српске повезан видео линком а читава церемонија отварања, иначе обојена у црвено, зачињена је у Дунавком парку, крај салетле, посебним приказом латино плеса, кубанских уметника.

Фото: С. Бајић

- Сликарство Снежане Мандић на путу је развијених трансформација материје, боје и конструктивне линије. Мотиви се смењују и реферишу на локално наслеђе, лепоту тренутка стварања, и посебно, на симболичну разраду мотива винских чаша и црвене боје, у течној асоцијацији на најчувенији напитак, у винском припадању људима и боговима подједнако. Разлози за приказивање ликовних случајева похрањени су у динамичној анализи замишљених али и доживљених тренутака, којима Снежана Мандић подстиче код посматрача усхићену свечаност у сусрету са атмосфером изворне животне радости. Због тога је сасвим логично присуство наглашених колористичких судара црвене, беле и црне бојене површине - истакао је мр Данило Вуксановић.

Он је такође нагласио да поред издужених стаклених тела винских чаша, које поигравају испред наших очију у креативном заносу, елементи на сликарским платнима Снежане Мандић потпомогнути су жичаним инструментима чиме се укупна атмосфера слике појачава у „звучности” затегнутих акорда. Место сусретања и слављења живота је град Нови Сад, чији обриси Градске куће и популарне Катедрале (која то није), на неколико слика подржавају позадину винске здравице, отварајући још једну фестивалску годину града културе.

Фото: С. Бајић

- Ширина и једноставност увећано кадриране композиције говори о намери уметнице да зумира предмет своје фасцинације са нарочитом пажњом, у готово ритуалном сагледавању мотива. Својство уметничке природе Снежане Мандић изграђено је заправо на митолошком бедему древних веровања чије снажно присуство и у актуелном часу може да нам појасни, докаже и потврди да се од момента проналаска културе винове лозе овај свет није много изменио. Под брадом Диониса, двоструко рођеног бога, извиру креативни замаси и точи из кладенца природних дарова који нас окрепљују, умирују и каткад, опију у неумереној жељи да заборавимо. Јер, изгледа да је стварност одувек било тешко прегрмети. Слике Снежане Мандић оквири су за разумевање наших веровања, љубави и надања. На њеним столовима постављеним у част овог животног нектара, симбола еухаристије, увек има довољно места за човека. Човека који жели да верује у бољи свет – закључио је Вуксановић.

Фото: С. Бајић

 

Снежана Мандић је рођена 1981. године у Новом Саду, потиче из породице просветних радника, а интересовања за сликарство развијала је уз свог оца, сликара Димитрија Коларевића. Завршила је Средњу школу за дизајн „Богдан Шупут”, дипломирала на Академији уметности у Новом Саду 2005. године, Одсек за сликарство, у класи професора Милана Блануше, стекла звање академског сликара и професора ликовне културе. Запослена је на месту наставника у основним школама „Иван Гундулић” и „Коста Трифковић”, члан је Удружења УЛУВ-а, а од 2017. године сарадник је Академије уметности у Новом Саду те је ангажована на менторском раду са студентима ликовног одсека у оквиру методичке праксе.

Од 2019. године ангажована је на пословима саветника – спољног сарадника за ликовну културу Министарства просвете, Школска управа Нови Сад. Организатор је и аутор ликовних колонија на којима окупља бројне уметнике, ликовне педагоге и ученике.

Фото: С. Бајић

Љубав према уметности уткала је у своје слике на којима доминирају мотиви архитектуре али и детаљи из окружења, грађени комбиновањем различитих техника и материјала, слободним потезима, уз доминацију црвених тонова. Смењујући фигуративно и апстрактно, ствара простор у коме се крију догађаји и призори виђеног и доживљеног. У оквиру свог ликовног стваралаштва излагала је на бројним колективним изложбама у земљи и иностранству.

- Вино, верни сапутник радости и туге, вековима тече крвотоком живота, а питоми град љуљушка торњевe цркве успаванком чедном. Храпави тонови гитаре парају небо записујући велику тајну. Благослов здравице укршта чежњиве руке док јасну истину гасе додири. Елегантно одјекују кристални звуци нестајући у пенушавој игри црвених капљица. Назиру се сенке мутећи осећајну бистрину устрептале душе. У кристалном замку живе спокоја сати. Рујни виноград испијен је једне румене вечери. Бахус се поново радује. Живели – рекла је Снежана Мандић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

МИНИСТАРСТВО културе је, припремајући се за обележавање 150 година од рођења српске научнице Милеве Ајнштајн, на аукцији аукцијске куће Кристи у Лондону купило вредну документарну грађу коју чини серија од 43 потписана аутограмска писма Алберта Ајнштајна упућена Милеви Марић, са 10 аутограмских писама које је потписала Милева, упућених Ајнштајну.

12. 12. 2024. у 13:43

Коментари (0)

ШЕШЕЉ О СЦЕНАРИЈУ КОЈИ НИКО НИЈЕ НИ САЊАО: Народ је био у заблуди (ВИДЕО)