ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Као у огледалу - свет је позорница
ПРЕДСТАВУ "Страх у опери" (драматург Исидора Милосављевић), ауторка позоришног комада, Јелена Мијовић је засновала на прози Дина Буцатија, пуној фантастике, алегорије и апсурда.

фото Приватна архива
Једна мајка, Ђилда, чистачица у опери, у вечери премијере, присиљена је да се бори за своју оклеветану кћер (Милица Трифуновић), а та се борба прелива и на сву децу, све људе, сав свет који грца у неправди потрошачкиг друштва. Мајку игра Светлана Бојковић, па је "позориште потказало живот" (Д. Ковачевић) и револуционарност Бојковићеве учинио савременијим на сцени, него што то код Буцатија бива.
Редитељ Иван Вуковић је срчано вукао конце овим драматуршким функцијама, готово до последњег шармантно шаблонизованих - директорка опере (Драгана Ђукић), славни диригент (Ненад Ћирић), градоначелниковица (Јелена Ђокић), манипулативни уметник (Владислав Михаиловић)... Своје познато умеће да оживи и мање уверљиве ликове показао је на примеру градоначелникове кћери, која је присиљена да пева, иако не жели (одлична Сузана Лукић), кћери чистачице, као и два смешна свеца, који пате од овоземаљских сујета (Тихомир Станић и Лука Грбић). И ту је увелико пропуштена шанса да се од шаљивог новопеченог свеца, Светог Гончила Луке Грбића, сачини читава једна представа у представи, јер овај глумац то може, и зна како да своје многе таленте употреби савршено. Иако је до краја био неодољив, његов лик је на крају, као обичан човек, коме је због доброчинства одузет "чин", био помало неуверљив у својој доброти и некако невољно смушен. А Грбић је могао и то бриљантно да одигра. Није, из непознатих разлога.
"Страх у опери" је могла да буде убитачна алегорија на страх оних о којима се на демонстрацијама извикују погрдне пароле. На пола пута између апсурда и натурализма, са скретањем у мелодраму и комедију коју је прославио италијански нобеловац, Дарио Фо, ова представа је остала забавно вече у Атељеу 212, које и само зна да покрене револуцију, што се и догађало у историји ("Коса). Добра подела, велики труд гласовитих уметника, потпомогнутих младим снагама, у оперетској сценографији Андреје Рондовића и шаблонизованим костимима Велимирке Дамњановић изазвали су ефекат успеха, какав се и очекивао, који много дугује и живој, атрактивној појави перформерке и композиторке, Ирене Драговић... Много асоцијација на данашњу ситуацију класне и партијске борбе, истинитост незнања родитеља, шта раде и како живе њихова деца, слобода избора и, на крају, и људска права - свега тога је било у том позоришту, где се играла опера о убиству деце од пре Христа...
Сувише атракција за интегралан доживљај и озбиљну анализу и те, и ове сад ситуације. n

"МЕЂУНАРОДНЕ ГРАНИЦЕ СЕ НЕ СМЕЈУ МЕЊАТИ СИЛОМ" Лицемерна изјава европских лидера - господо, а шта је са Србијом?!
ГРУПА европских лидера поручила је данас, након самита председника САД и Русије Доналда Трампа и Владимира Путина на Аљасци, да ће наставити да подржава Украјину која, како истичу, мора да добије чврсте безбедносне гаранције и једина може да одлучује о својој територији.
16. 08. 2025. у 12:35

ТРАМП У ОГРОМНОМ ПРОБЛЕМУ: Велики пех пред састанак са Путином на Аљасци
ПРЕДСТОЈЕЋИ састанак између председника САД Доналда Трампа и руског председника Владимира Путина у петак на Аљасци долази у време када у америчкој администрацији готово да нема искусних стручњака за Русију, пише Фајненшел тајмс.
13. 08. 2025. у 11:24

ЦИФРА - БОЛИ ГЛАВА: Колику пензију прима Берчек? Сваког месеца на рачун му лежу ДВЕ СУМЕ
МНОГИ кажу да је Александар Берчек један од највећих глумаца на овим просторима, а он је свој таленат доказивао идући из улоге у улогу, и изнова показујући чари свог глумачког умећа.
15. 08. 2025. у 13:20
Коментари (0)