ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Као у огледалу - свет је позорница
ПРЕДСТАВУ "Страх у опери" (драматург Исидора Милосављевић), ауторка позоришног комада, Јелена Мијовић је засновала на прози Дина Буцатија, пуној фантастике, алегорије и апсурда.

фото Приватна архива
Једна мајка, Ђилда, чистачица у опери, у вечери премијере, присиљена је да се бори за своју оклеветану кћер (Милица Трифуновић), а та се борба прелива и на сву децу, све људе, сав свет који грца у неправди потрошачкиг друштва. Мајку игра Светлана Бојковић, па је "позориште потказало живот" (Д. Ковачевић) и револуционарност Бојковићеве учинио савременијим на сцени, него што то код Буцатија бива.
Редитељ Иван Вуковић је срчано вукао конце овим драматуршким функцијама, готово до последњег шармантно шаблонизованих - директорка опере (Драгана Ђукић), славни диригент (Ненад Ћирић), градоначелниковица (Јелена Ђокић), манипулативни уметник (Владислав Михаиловић)... Своје познато умеће да оживи и мање уверљиве ликове показао је на примеру градоначелникове кћери, која је присиљена да пева, иако не жели (одлична Сузана Лукић), кћери чистачице, као и два смешна свеца, који пате од овоземаљских сујета (Тихомир Станић и Лука Грбић). И ту је увелико пропуштена шанса да се од шаљивог новопеченог свеца, Светог Гончила Луке Грбића, сачини читава једна представа у представи, јер овај глумац то може, и зна како да своје многе таленте употреби савршено. Иако је до краја био неодољив, његов лик је на крају, као обичан човек, коме је због доброчинства одузет "чин", био помало неуверљив у својој доброти и некако невољно смушен. А Грбић је могао и то бриљантно да одигра. Није, из непознатих разлога.
"Страх у опери" је могла да буде убитачна алегорија на страх оних о којима се на демонстрацијама извикују погрдне пароле. На пола пута између апсурда и натурализма, са скретањем у мелодраму и комедију коју је прославио италијански нобеловац, Дарио Фо, ова представа је остала забавно вече у Атељеу 212, које и само зна да покрене револуцију, што се и догађало у историји ("Коса). Добра подела, велики труд гласовитих уметника, потпомогнутих младим снагама, у оперетској сценографији Андреје Рондовића и шаблонизованим костимима Велимирке Дамњановић изазвали су ефекат успеха, какав се и очекивао, који много дугује и живој, атрактивној појави перформерке и композиторке, Ирене Драговић... Много асоцијација на данашњу ситуацију класне и партијске борбе, истинитост незнања родитеља, шта раде и како живе њихова деца, слобода избора и, на крају, и људска права - свега тога је било у том позоришту, где се играла опера о убиству деце од пре Христа...
Сувише атракција за интегралан доживљај и озбиљну анализу и те, и ове сад ситуације. n

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

Гордана Стојићевић се развела после 39 година брака
ПЕВАЧИЦА Гордана Стојићевић и њен супруг Радомир Јанковић недавно су се развели, и то после 39 година брака.
12. 06. 2025. у 20:39
Коментари (0)