СА ИВАЧКОВИћЕМ У СВЕТСКОЈ ЕЛИТИ: Галерија "Рима" са делима нашег апстрактоб аутора наступила на престижном сајму Арт Брисел

Миљана Краљ

28. 04. 2025. у 23:59

НА једном од најпознатијих сајмова уметности у Европи, Арт Брисел, ове године, међу више од 160 галерија из целог света, била је присутна, као једини је учесник из Србије - Галерија "Рима".

СА ИВАЧКОВИћЕМ У СВЕТСКОЈ ЕЛИТИ: Галерија Рима са делима нашег апстрактоб аутора наступила на престижном сајму Арт Брисел

Фото галерија Рима

После вишегодишњих интернационалних наступа на сајмовима у Бечу, прошле седмице, од 24. до 27. априла, представила се на престижном уметничком догађају у Белгији, земљи која је у врху светске листе држава са највећим бројем колекционара по квадратном метру, традиционално познатих и по својој учености у пољу уметности.

Ова међународна смотра, која се сада одржава сваке године, израсла је из бијеналног Сајма савремене уметности, кога је још 1968. основало Удружење бриселских галерија. При крају последње деценије 20. века, постао је један од најзначајнијих сајмова уметности у Европи, познат под именом Арт Брисел. Обележавајући своје авангардне почетке, сајам је међу пет категорија по којима су концепцијски разврстане све галерије, први пут увео секцију насловљену "68 Forward" - која окупља галерије са уметницима који су стварали у времену од зачетака сајма 1968. па надаље током 20. века.

Фото галерија Рима

Поставка Ивачковића у Бриселу

Управо под овом категоријом, Галерија "Рима" представља стваралаштво нашег апстрактног сликара Ђорђа Ивачковића (1930-2012) који, иако је педесетих година започео свој сликарски пут у Београду, као уметник се развијао и афирмисао у Паризу између раних шездесетих и касних деведесетих година прошлог века.

- О значају и величини овог сајма говори и то да су на њему присутне како водеће светске галерије, из САД, Велике Британије, Француске, и других земаља, тако и нека од најзначајнијих имена света савремене уметности- истиче, за "Новости", Александар Милојевић, власник и оснивач "Риме". - Колико је мени познато, на њему до сада нису учествовале галерије, не само из Србије, него ни са читавог екс- Ју простора. Ми смо конкурисали за програм "68 Forward" са делима Ђорђа Ивачковића, који је још за живота излагао у главном граду Белгије и сарађивао са галеријама из Брисела, па је и наше учешће и определило то што је он овде познат и признат аутор. Да смо били на правом путу са опредљењем да представимо Ивачковићев рад, видело се на самом Сајму, када се његов рад нашао у контексту дела лидера светске визуелне сцене. Његове слике не само да су тог ранга и значаја, него их, утисак је, и превазилазе.

Повратак у белгијску прстоницу

Фото галерија Рима

 
 

ГОТОВО петнаест година галерија "Рима" континуирано доприноси ревитализацији стваралаштва Ивачковића, чија дела се између осталог налазе и у Центру Помпиду у Паризу, Новој галерији у Грацу, као и колекцијама Музеја савремене уметности и Народног музеја Србије у Београду. Организовали су бројне изложбе посвећене различитим периодима Ивачковићевог стваралаштва, две велике ретроспективе ( у Галерији САНУ и МСУВ), као и самостално представљање у Бечу 2022. године. Уз изложбене публикације, које из различитих углова расветљавају његово стваралаштво, галерија је 2015. објавила за сада једину монографију посвећену уметнику, аутора Јеше Денегрија и Невене Мартиновић. Наступи на аустријским сајмовима (Viennacontemporary i Spark) вратили су Ивачковићеву уметност у међународне оквире, док са сајмом Арт Брисел његова уметност поново долази у кругове којима је некада припадала. Јер, последње две деценије прошлог века, подсећају у "Рими", Ивачковић је излагао и имао колекционаре у Белгији.

Наступајући у централном делу сајма, "Рима" је ориказала Ивачковићев аутентичан апстрактни израз, који је представљао синтезу експресивног и аналитичког приступа апстрактној слици, и то делима насталим између седамдесетих и деведесетих година 20. века. Поставка је укључивала слике у уљу, као и радове у пастелу и тушу.

-Бриселски сајам, који је на свега два сата возом од Париза, право је место да се западноевропска публика подсети Ивачковићеве уметности, која је према сведочењима истакнутих историчара уметности и ликовних критичара, попут Мишела Рагона или Жан Лик Шалимоа, спадала у уметнички аутентичне и историјски запажене појаве француске и шире европске сликарске апстракције- закључују у "Рими".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку

ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.

07. 12. 2025. у 13:36

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића

ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.

07. 12. 2025. у 11:41

Коментари (0)

Нова опрема за школу, бољи услови за таленте: Фондација Mozzart верна подршка образовању