ИСКОРАК КА СВЕТСКОЈ СЦЕНИ: Галерија "Рима" на уметничком сајму у Бечу представља дела Ђорђа Ивачковића, Жолта Ковача и Нине Ивановић
ТРОЈЕ уметника различитих генерација и стваралачких поетика - Ђорђа Ивачковића (1930-2012), Жолта Ковача и Нину Ивановић, представиће Галерија "Рима",од данас, на једанаестом издању водећег аустријског сајма савремене уметности Viennacontemporary.
Ђетиња, Нина Ивановић, Фото Галерија Рима
Наша галерија, која делује у два простора, у Крагујевцу и Београду, тако је поново на смотрти, која ће окупити 102 излагача, међу којима је 97 галерија из 24 земље.
Овогодишњи сајам трајаће до 14. септембра, а поново ће се одржати у Хали Д бечког сајма Messe Wien. Први пут, ова смотра ће се одвијати под уметничким руководством међународно признате кустоскиње Абашех Мирвали, која иза себе има дводеценијско искуство у руковођењу институцијама и кустоским платформама широм света.
- Бечкој публици, управо на овом сајму, већ четврти пут приближавамо значајни опус Ђорђа Ивачковића, коме смо, пре три године, у главном граду Аустрије организовали и самосталну изложбу у сарадњи са овдашњом галеријом "ДИТ"- истиче за "Новости" Александар Милојевић, оснивач "Риме". - Идеја је била да, уз радове овог у Европи познатог и признатог аутора, у исту линију ставимо и дела савеременика, који су избили, према мишљењу струке, у сам врх ликовног стваралаштва, а направили и значајне кораке према светској сцени. Када је реч о Ковачу, изложили смо његове "Глупе слике", дела из циклуса започетог 2009. године, а између којих се, према њиховом апстрактном приступу, може повући паралела са радовима Ивачковића. Када је реч о Нини Ивановић, иако су на њеним просторним цртежима од жице представљени пејзажи, они су, посебно у последњих неколико година, све ближи апстракцији.
Неуморни џезер на платну
Фото Галерија Рима
ИВАЧКОВИЋЕВА аутентична уметничка поетика заснована је на симбиози два супротстављена приступа апстрактном сликарству - записује Софија Миленковић. - Њен експтесивни, импулсивни и импровизаторски елемент имао је свој корен у послератном француском и америчком апстрактном сликарству, а прожет је искуством креативног ума џез музичара. Док је други приступ његовом сликарству аналитичан, произашао из савремених пракси тога времена, и бави се само базичним, структуралним елеметнима слике, попут димензије, формата, површине, линије, боје. Са неуморним духом џез музичара и рационалним приступом архитекте, Ивачковић је створио јединствену синтезу експресивне и аналитичке апстракције.
Уз слике које ће бити изложене на штанду "Риме", љубитељима уметности, колекционарима и стручној јавности, радови наших аутора биће ближе представљени и текстовима, кустоскиње "Риме", Софије Миленковић.
- Циклус Жолта Ковача "Глупе слике", готово на дишановски начин, брани слободу уметника на избор, да буде јавни интелектуалац, једнако као о стваралац једноставног естетског задовољства, да промишља шири друштвени контекст, тако што ће наново промишљати улогу и позицију слике, али да једноставно може и само да слика - пише уз дела овог аутора рођеног у Панчеву, који је после Математичке гимназије, завршио Факултет ликовних уметности на коме је и докторирао, а који је на музичкој сцени познат и као басиста алтернативног рок бенда "Јарболи".
Фото Галерија Рима
У својој уметничкој пракси, Београђанка Нина Ивановић, развила је јединствену методологију, која комбинује специфичне одлике три медија: цртежа, фотографије и скулптуре, истиче Миленковићева:
- Почетна тачка њеног креативног процеса је цртеж, дефинисан непрекидним линеарним током, или фотографија, коју је снимила сама уметница, чији садржај, карактеристике и контуре, преноси на папир, служећи се истим цртачким методом. Централни део тог процеса представља преношење тог дводимензионалног цртежа у поље треће димензиије. Пажљиво компоновани од вишеструких делова металне жице, ти просторни цртежи Ивановићеве, постају засебни објекти који задржавају квалитет једне равни - закључује кустоскиња "Риме".
НЕВЕРОВАТНО ОТКРИЋЕ У РУМУНИЈИ: Користила камен као држач за врата, испоставило се да вреди милион евра
КАЖУ да је нечије смеће нечије благо, али комад „камена“ који је деценијама држао врата отвореним представља благо по готово свачијим стандардима.
09. 12. 2025. у 16:57
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)