ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Успомене, флешеви, измишљене ситуације, конструкција - "Тихо тече Мисисипи" Владимира Табашевића
ИВИЦА Буљан је, о одрастању дечака Денија (одличан Милан Зарић), распаду његове породице, државе, суноврату идеје о добробити, складу и октроисаном животном задовољству, уз помоћ самог Табашевића (појављује се у представи и дуго чита одломак свог романа), догађаје показао из дечјег угла, хаотичног, суровог, као што је и свет око њега.

Новости
Познат по свом добро компонованом редитељском читању, баш у болним темама ("Циганин сам, ал најлепши"), Буљан се овде определио за карневализацију, као коментар наших друштвених и личних нарави, и то не само еротоманску, него и порнофилну, у коју категорију, ваљда, и спада распад свега што смо ономад звали својим животом. То је, по правилу, требало добро посложити у тзв. радњу, да гледалац може да запрати нит, која ће га (брзо је јасно) одвести до трагичног расплета, па био он и са музиком.
Тако се, иако атрактивна, структура гротеска-мелодрама-иронија-комика-певање показала као вашар, чему је менталитет ових простора и те како склон, али театар тражи читљиву структуру нарације, или емоције. Одушевљење, са којим су ликови из романа, а и они дописани за потребе постјугословенског "театра мунди" живели, не само играли на сцени БДП, подигло је температуру и у гледалишту, али се она, трајањем представе, смањивала, па су јој подстицаји, у облику сонгова по Табашевићевој поезији (композитор Митја Врховник Смрекер), као и носталгични стари шлагери, одлично изабрани за плажу на Јадрану (од које је сценограф, Александар Денић, створио своје препознатљиво "ђубриште историје", као симбол, ваљда, наше мусаве југоносталгије, симбол недораслости и петарпановштине свих нас, које представља Дени), добро дошли. Компликовано и помало заморно, као поступак сценског асоцирања на оригинално Табашевићево штиво, врло критички ангажовано према нашој крвавој историји.
Бранка Катић, као драматуршкиња која нам својим писањем и представља ову тужно-смешно-сентиш журку, као и остали "бродоломници" на Медузином сплаву потпуног распада свега другде нормалног (Александар Јовановић, Владан Милић, Весна Чипчић, Дуња Стојановић, Јана Милосављевић, Младен Совиљ, Милош Петровић Тројпец, Никола Малбаша) претеривали су штедро, у стилу са идејом представе, понекад недовољно духовито, или непотребно вулгарно. Иако су аутори имагинарног "Мисисипија" наоко жестоко "оплели" по бесмислу деструкције, која нас је све, по вертикали јавно/интимно уништила, смисао представе је остао недовољно читљив.
Препоручујемо

УКРАЈИНА ИЗДАЛА УПОЗОРЕЊЕ: Руси ће ноћас лансирати ракету која може да носи нуклеарно оружје
РУСИЈА планира „тренажно“ лансирање интерконтиненталне балистичке ракете РС-24 „Јарс“ у ноћи између 18. и 19. маја, саопштила је украјинска војна обавештајна служба (ГУР) 18. маја.
18. 05. 2025. у 15:55

ИНЦИДЕНТ У ДРУГОМ КРУГУ ИЗБОРА У РУМУНИЈИ: Полиција извела председничког кандидата са бирачког места (ВИДЕО)
РУМУНСКИ председнички кандидат и лидер националистичке странке Алијанса за уједињење Румуна Ђорђе Симион и фаворит на прошлогодишњим поништеним изборима, Калин Ђорђеску, полиција је извела са бирачког места у Могошоаји (предграђу Букурешта).
18. 05. 2025. у 09:54

САМО 5 ЗЕМАЉА: Ко је све гласао за Србију и како - максималних 12 од комшија (ФОТО)
ПОСЛЕ завршеног финала "Евровизије 2025", на званичном сајту престижног музичког такмичења објављено је и како су гласале земље учеснице у полуфиналима.
18. 05. 2025. у 11:34
Коментари (1)