ODRŽIVI RAZVOJ

НЕДЕЉА ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА И ПОСЛОВАЊА: Бољи бизнис за боље друштво

НЕДЕЉА ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА И ПОСЛОВАЊА: Бољи бизнис за боље друштво

НЕДЕЉА одрживог развоја и пословања је глобална иницијатива која има за циљ да подстакне и подржи компаније, организације и појединце да допринесу остварењу циљева одрживог развоја Уједињених нација.

12. 12. 2023. у 12:41УН циљ 5, 8

ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЈА У ОБЛАСТИ ЉУДСКИХ РЕСУРСА: Шта су светски трендови, а како је у Србији?

ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЈА У ОБЛАСТИ ЉУДСКИХ РЕСУРСА: Шта су светски трендови, а како је у Србији?

ДИГИТАЛНА трансформација је процес који темељно мења све области, укључујући и пословне активности. Дигитална трансформација, између осталог, утиче и на начин на који организације управљају људским ресурсима, односно запосленима, који представљају највреднији ресурс сваке компаније.

29. 11. 2023. у 10:00УН циљ 4, 8, 9

СВЕТСКИ ДАН НАУКЕ ЗА МИР И РАЗВОЈ: Прилика да се подигне свест о изазовима са којима се суочавамо у савременом свету

СВЕТСКИ ДАН НАУКЕ ЗА МИР И РАЗВОЈ: Прилика да се подигне свест о изазовима са којима се суочавамо у савременом свету

СВЕТСКИ дан науке за мир и развој је међународни догађај који се обележава сваке године 10. новембра, под покровитељством УНЕСКО. Циљ овог дана је да се истакне значај науке за друштвени и економски развој, као и за очување мира и безбедности у свету.

10. 11. 2023. у 08:54УН циљ 4, 9

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

У САВРЕМЕНОМ друштву, медији и информације играју велику улогу у обликовању нашег знања, ставова и вредности. Свакодневно смо изложени бројним медијским и дигиталним порукама које нам преносе различите информације, идеје и утицаје. Зато је важно да будемо медијски и информационо писмени, односно да имамо способност да критички анализирамо, вреднујемо и користимо медијске и информационе садржаје.

27. 10. 2023. у 10:00УН циљ 9

БРЕНД ПОСЛОДАВЦА: Кључ за унапређење запошљавања

БРЕНД ПОСЛОДАВЦА: Кључ за унапређење запошљавања

БРЕНДИРАЊЕ послодавца постаје све важније на данашњем конкурентном тржишту рада. Када постанете препознати и познати као атрактиван послодавац, ваша способност да привучете, задржите и мотивишете талентоване запослене значајно се побољшава.

23. 10. 2023. у 12:21УН циљ 5, 8

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.

  • Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak

  • Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)

  • Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)

  • Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta

  • Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha

  • Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)

  • Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?